Een half jaar geleden heb ik een kop gloedhete thee over mijn been, pols en borst heen gekregen. De wonden waren tweedegraads en op mijn borst diep tweedegraads. Ik smeer vanaf het begin al litteken creme en het geneest best goed. Toch vroeg ik me af of er meer mensen waren die ervaring hebben met (ernstige) verbrandingen? En wat gebruiken jullie als litteken creme?
Oh en nog een vraag haha. Kennen jullie een goede zonnebrand die echt goed blijft zitten? Dus ook eentje die goed tegen zweten kan? Ik ben zo bang dat er een litteken een beetje zon krijgt.. Dan wordt hij bruin en dan is het te laat..
Alvast bedankt
en t' is nog maar even afwachten hoe die gaat genezen. Op mijn duim heb ik een aantal keer (niet eens zo vaak) slakkencreme gesmeerd. behalve dat je dat pigmentvlekje ziet voelt de huid gewoon normaal aan, geen verdikking oid, alleen is het dus een klein beetje verkleurd.. maar dat zit je ook alleen van dichtbij.
het geneest wel een stuk netter dan mijn duim vorig jaar.
Maar ik heb wel hele goede ervaring met calendula van VSM, dagelijks dun inmasseren!
Ik weet niet of het blijvend 'lelijk' blijft als het te lang in de zon is geweest?!