Brandwond littekens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Brandwond littekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 08:03

Hoi Bokkers :)

Een half jaar geleden heb ik een kop gloedhete thee over mijn been, pols en borst heen gekregen. De wonden waren tweedegraads en op mijn borst diep tweedegraads. Ik smeer vanaf het begin al litteken creme en het geneest best goed. Toch vroeg ik me af of er meer mensen waren die ervaring hebben met (ernstige) verbrandingen? En wat gebruiken jullie als litteken creme?

Oh en nog een vraag haha. Kennen jullie een goede zonnebrand die echt goed blijft zitten? Dus ook eentje die goed tegen zweten kan? Ik ben zo bang dat er een litteken een beetje zon krijgt.. Dan wordt hij bruin en dan is het te laat..

Alvast bedankt :)

Bambolina

Re: Brandwond littekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:12

iets meer dan een jaar geleden heb ik heel slim mijn duim op een hete kookplaat gelegd en zo een tweedegraads brandwond opgelopen, een litteken is het nauwelijks nog, alleen is éen stukje een pigment vlekje geworden. Vorige week mijn andere hand op precies dezelfde manier verbrand :Y) en t' is nog maar even afwachten hoe die gaat genezen. Op mijn duim heb ik een aantal keer (niet eens zo vaak) slakkencreme gesmeerd. behalve dat je dat pigmentvlekje ziet voelt de huid gewoon normaal aan, geen verdikking oid, alleen is het dus een klein beetje verkleurd.. maar dat zit je ook alleen van dichtbij.
Ik heb ook benieuwd hoe mijn andere hand het nu gaat doen :P het geneest wel een stuk netter dan mijn duim vorig jaar.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:23

Voor de littekens kan ik je geen advies geven, maar voor de zonnebrand wel.

Ik zweer bij P20. Die blijft zitten, als je gaat zwemmen hoef je je niet opnieuw in te smeren bijvoorbeeld.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:19

Heel goed insmeren tegen de zon inderdaad, en handschoenen dragen als je gaat schoonmaken. Dat heb ik niet gedaan toen ik vorig jaar kokend water over mijn hand goot en nu is die hand een beetje lelijk :+

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:22

Ik werk op de bakkerij van Albert Heijn (voorheen super de boer) en ben een kneus.. Ik heb al verscheidene brandwonden op mijn arm. De allereerste is nog wel te zien, maar is al behoorlijk weggetrokken, zonder dat ik er iets voor heb gedaan. Ik hoop dat de andere dat ook doen. Ik smeer geen zonnebrand specifiek op mijn littekens, maar daarvoor zijn ze wellicht niet groot genoeg en ze zitten op een onhandige plaats :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:59

Ik heb een enorm litteken op mijn bovenbeen van kokend water wat ik zo'n 10 jaar geleden op mijn been heb gekregen. Ik heb er eigenlijk nooit wat opgesmeerd en het is best mooi genezen, voor een litteken wat 2degraads was en tegen 3degraads aanliep. Ik zit er ook vaak in de zon mee, aangezien ik een zon aanbidder ben, en het is nooit bruin geworden. Probeer aan zonnenbrand te denken, ziekenhuis heeft me vaak genoeg vertelt dat ik er áltijd zonnenbrand op moet smeren maar vergeet het vaak.

Voor de zonnenbrand lees ik hier dus ook even mee, maar met de creme kan ik je geen advies geven aangezien ik dat nooit heb gedaan.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:03

Ik heb een jaar of 7 geleden hete soep over mijn been gehad.
Dat waren volgens mij 2e graads wonden. (Niet diep)
Op een gegeven moment was het een paarse vlek geworden en die is na een paar jaar weggetrokken.
Nu zie je er niks meer van. Ik heb er niks opgesmeerd verder, alleen de 1e dagen een smeersel van de dokter.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:51

Hier ook 2e graads brandwonden gehad en niks opgesmeerd.. Zijn uiteindelijk gewoon weggetrokken. :)

Enne gloedheet? Verbastering van gloeiend heet en bloedheet? :)* :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:58

Niet zo'n ernstige ervaring als jouw :(:) Maar ik heb wel hele goede ervaring met calendula van VSM, dagelijks dun inmasseren!
Persoonlijk zou ik borst en bovenbeen (nog) niet blootstellen aan de zon, door het bedekt te laten met kleding :o Ik weet niet of het blijvend 'lelijk' blijft als het te lang in de zon is geweest?!