Citaat:Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen.
De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.
Voor de omgeving zijn de angsten en paniek niet reëel. Ook de lijder ziet zelf vaak in dat de angst eigenlijk overdreven is.
Hallo bokkers

Het zien van een spin -en vooral in mijn kamer- gaat bij mij gepaard met huilen, trillen, slapeloosheid en paniekaanvallen.
Dit klinkt misschien een tikkeltje overdreven maar helaas, dat is het echt niet
.Ik vroeg me af of er meer bokkers waren die zich hier in herkende en hier ervaring mee hebben,
misschien kunnen we dan met zijn alle praten over deze griezelige kruipers en elkaar helpen met het overwinnen van deze vervelende angst.
wat ontzettend gemeen zeg! 
hier nog een. heb nog liever een muis in huis dan een spin.
Ik was eerst net zo erg als jou! Van de kleinste spinnetjes werd ik al hysterisch. Maar vond het op een gegeven moment belachelijk dat ik zo bang was voor een beest wat alleen maar kan kriebelen
Wat dat betreft kan je beter bang zijn voor muggen: die prikken!
Nja goed, lang verhaal kort: ik ben bijna niet meer bang voor spinnen, alleen van die hele grote schrik ik me rot.
maar voor grote spinnen ben ik nog steeds erg bang. ik ga er niet van huilen maar ik kom er niet dichter dan 2 meter bij in de buurt. Balen dat juli en augustus zulke spinnen maanden zijn he!