vreemd maar het werkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

vreemd maar het werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:24

Heb jij dat ook wel eens, dat iets werkt tegen een kwaal of bij pijn en dat je niet weet waarom? Misschien werkt het zo goed dat je hier je ervaring wel wil achter laten? Bij rusteloze benen werkt Sunligth zeep aan je voeteneinde, maar op Google stond dat het ook werkt bij fibromyalgie. Dat speelde bij mij weer heel erg op, dus ik dacht ik probeer het gewoon. Nou het werkt heel goed, nu op vakantie en geen Sunlight mee genomen. Nou dat voel ik wel hoor dus vanmorgen maar 2 stukken gehaald.

Anoniem

Re: vreemd maar het werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:55

Hoe het kan is simpel, dat noemen ze nou het welbekende placebo effect hè. :D

Zelf nog nooit gehad, geloof er dan ook niet in.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:45

Hoeft natuurlijk niet per sé altijd een placebo effect te zijn. Wel fijn dat het werkt TS! :D
Ik had vroeger heel erg astmatische bronchitis en ik kreeg veel antibiotica en medicijnen, maar niets
hielp, toen ben ik naar de homeopaat gegaan en kreeg druppeltjes en daarna heb ik het nooit meer gehad!
Ik was toen 1 of 2 jaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:01

Kanelly schreef:
Hoe het kan is simpel, dat noemen ze nou het welbekende placebo effect hè. :D

Zelf nog nooit gehad, geloof er dan ook niet in.

????

Het placebo effect bestaat wel degelijk (of in elk geval: alle pillen van de apotheek worden 'tegen' het placebo effect 'in' getest) - daar is "geloof" niet relevant.

En OF het placebo is, dat valt uit te zoeken. (Een tussenpersoon 8-) die stiekum een ander stuk zeep neerlegt, etc.)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:05

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar goed. Ik heb vaak last van koortslippen. Soms heb ik ze een tijdje niet en net als ik dan denk 'hee, ben al een tijdje jeukvrij' heb ik er de volgende dag een -O- Andersom hetzelfde. Iets met een psychisch effect? :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:07

Kanelly bedoeld dat ze niet gelooft in die htk middeltjes volgens mij. Niet dat ze niet gelooft in het placeboeffect

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:11

vreemd maar het werkt?

Wat dacht je van deze (iets minder frisse): 's ochtends over je wrat heen plassen.......

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:11

Vroeger altijd erg veel last gehad van voet wratjes en had er alles maar dan ook werkelijk alles aan gedaan en geprobeerd ze weg te krijgen.. Huismiddelen, plas, dokter echt alles! Uiteindelijk de hoop maar opgegeven.. En toen.........

We gingen op het huis van mijn ex (stief) tante passen in Blaricum, deze mensen hadden een zwembad, sauna en fitnesszaal en waarschijnlijk heeft de combinatie zweten, warmte, chloor, schoon water, blote voeten en dergelijk en dit 200x op een dag gezorgd dat alle voet wratjes verdwenen waren!! En heb jaren geen voet wratjes meer gehad dus ik was verschrikkelijk blij! :D

Dat bedoelde je toch TS? Of ben ik nu een verhaal aan het vertellen wat niet bij het topic hoort? haha :P

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:12

Knakker schreef:
vreemd maar het werkt?

Wat dacht je van deze (iets minder frisse): 's ochtends over je wrat heen plassen.......

Haha lees post hierboven dat werkt niet bij voet wratten.. :P

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:17

Ellentjuh12 schreef:
Vroeger altijd erg veel last gehad van voet wratjes en had er alles maar dan ook werkelijk alles aan gedaan en geprobeerd ze weg te krijgen.. Huismiddelen, plas, dokter echt alles! Uiteindelijk de hoop maar opgegeven.. En toen.........

We gingen op het huis van mijn ex (stief) tante passen in Blaricum, deze mensen hadden een zwembad, sauna en fitnesszaal en waarschijnlijk heeft de combinatie zweten, warmte, chloor, schoon water, blote voeten en dergelijk en dit 200x op een dag gezorgd dat alle voet wratjes verdwenen waren!! En heb jaren geen voet wratjes meer gehad dus ik was verschrikkelijk blij! :D

Dat bedoelde je toch TS? Of ben ik nu een verhaal aan het vertellen wat niet bij het topic hoort? haha :P

Wist je dat veel wratten gewoon uit zichzelf weer verdwijnen? :P
Net even wiki gekijken: 'vrijwel alle wratten zullen op den duur spontaan verdwijnen. ' (uitzonderingen zijn voetwratten als je volwassen bent) :P

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:20

Dispar_Vulgo schreef:
Net even wiki gekijken: 'vrijwel alle wratten zullen op den duur spontaan verdwijnen. ' (uitzonderingen zijn voetwratten als je volwassen bent) :P

Meen je dat!? Ach dat is lelijk.. ik heb al die jaren gedacht dat het een combinatie was door het zwemmen en de sauna.. :+ Ik was inderdaad een jaar of 13 dus niet volwassen. Hahaha wat stomme manier om daar achter te komen!! :')

Dames en Heren het spijt me voor mijn tip, ik heb jullie in de maling genomen want wratjes verdwijnen vanzelf als je jong bent hahahaha.. :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:26

aha, en ik maar denken dat het kwam omdat ik er iedere ochtend overheen plaste
(was aan een vinger hoor!!!) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:37

secricible schreef:
Kanelly bedoeld dat ze niet gelooft in die htk middeltjes volgens mij. Niet dat ze niet gelooft in het placeboeffect

Juistem :)
Wonder middeltjes bestaan niet.
Een stuk zeep kan lichamelijke kwalen niet doen verdwijnen of verminderen.

Het geloof in het 'genezende' effect van het stukje zeep kan er wel voor zorgen dat je je beter voelt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:40

Da's allemaal leuk en aardig maar ze zijn zo besmettelijk als de neten dus het genezingsproces bevorderen kan nooit kwaad :D

Ben met mijn voetwratten jarenlang naar de huisarts geweest toen ik jong was, tot in de oneindigheid aangestipt maar het hielp niet. En opeens waren ze inderdaad zomaar, zonder iets te doen, foetsie :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:23

Kanelly schreef:
Het geloof in het 'genezende' effect van het stukje zeep kan er wel voor zorgen dat je je beter voelt.

Ja, dat kan.
En dat valt uit te zoeken.
(Een tussenpersoon 8-) die stiekum een ander stuk zeep neerlegt, etc.)

...jarenlang 'geloofde' men, dat de vlier de boom was, van Vrouw Holle en dat die huis en haard beschermt. Naast veel kaasmakerijen stonden dus vlierbomen.
In de 20ste eeuw kon men daar niets mee: vlieren gekapt.

Eind 20ste eeuw: sommige boeren willen graag af van alle kunstest, insecticide, etc. Maar hoe voorkom je dan, dat je kaas bederft...?
Een leuke vraag voor 'Wageningen'.

Uitkomst: bijna alle bedorven kaas komt door 1 enkel, algemeen gebruikelijk vliegje.
Maar, "er is hoop": dat vliegje heeft de pest aan.... vlierstruiken.

(En er zijn meer van dit soort verhalen. Over de hulsttak, die bij de ingang van de schaapskooi hangt en wat al niet.)

Dus als 21ste eeuwer behandel ik verhalen over "wonder-" en "huis, tuin en keukenmiddeltjes" met respect.
Als een x aantal mensen merkt, "raar maar waar" dat een mal ding werkt - "dan kan dat zo zijn, ook al snap ik er de *** van" :j en is het nergens voor nodig, om direct te beginnen over placebo (al zou ook dat waar kunnen zijn).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:05

ja zet hier je ervaringen maar neer, die zeep werkt niet meteen duurt dag of 2. Bij placebo zou het meteen moeten werken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:07

Hoezo zou het bij een placebo meteen moeten werken? Ik zie de logica niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:10

Ik bedoel als het placebo zou zijn, dus als je denkt dat het werkt zou het meteen moeten werken en niet na 2 dagen. Dus werkt het.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:11

Net even wiki gekijken: 'vrijwel alle wratten zullen op den duur spontaan verdwijnen. ' (uitzonderingen zijn voetwratten als je volwassen bent)

tuurlijk heb ik dan weer een 45 jarige stront eigewijze wrat :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:13

marleen_usar schreef:
Ik bedoel als het placebo zou zijn, dus als je denkt dat het werkt zou het meteen moeten werken en niet na 2 dagen. Dus werkt het.

Nee hoor. Als je denkt dat het werkt kan het ook even duren voordat de 'effecten' beginnen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:14

Yom schreef:
Net even wiki gekijken: 'vrijwel alle wratten zullen op den duur spontaan verdwijnen. ' (uitzonderingen zijn voetwratten als je volwassen bent)

tuurlijk heb ik dan weer een 45 jarige stront eigewijze wrat :(

:(:)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:17

marleen_usar schreef:
Heb jij dat ook wel eens, dat iets werkt tegen een kwaal of bij pijn en dat je niet weet waarom? Misschien werkt het zo goed dat je hier je ervaring wel wil achter laten? Bij rusteloze benen werkt Sunligth zeep aan je voeteneinde, maar op Google stond dat het ook werkt bij fibromyalgie. Dat speelde bij mij weer heel erg op, dus ik dacht ik probeer het gewoon. Nou het werkt heel goed, nu op vakantie en geen Sunlight mee genomen. Nou dat voel ik wel hoor dus vanmorgen maar 2 stukken gehaald.

Heb ook gehoord dat het tegen kramp en reumapijnen helpt, maar hoe leg je het in je bed zonder dat je lakens onder de zeep zitten, in een washandje?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:18

en hij zit op mijn keel dus er overheen plassen wordt hem ook niet :D

gelukkig heb ik er totaal geen last van :)

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:23

Yom schreef:
en hij zit op mijn keel dus er overheen plassen wordt hem ook niet :D

gelukkig heb ik er totaal geen last van :)

Hahaha ochtend urine opvangen en over je hals gieten! :') Nee hoor grapje..
Ik zou verder ook niet weten wat je eraan kunt doen.

Ik heb nu ik zwanger ben weer 1 voet wratje erbij maar deze mag ik nog niet laten behandelen binnen de zwangerschap en het ik ben doodsbang dat ik weer zoveel krijg als vroeger! Aangezien mijn hoop op veel sauna en zwemmen nu niet meer bestaat vind ik het echt K*T dat ik ze weer krijg!! ;(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:24

Een tamme kastanje in je jaszak zou ook helpen tegen gewrichtspijnen.
Bij mij werkte het niet.