Naar binnen geslagen trommelvliezen. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Naar binnen geslagen trommelvliezen. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:22

:wave:

Sinds een paar maanden heb ik last van mijn oren.

Bij vlagen gelukkig, maar het werd wel steeds vaker en kreeg het idee dat ik steeds dover werd.

Dus maar naar de HA.
Mijn eigen HA was er niet, maar een vervanger.

De Ha zei dat ik naar binnen geslagen trommelvliezen heb, en dat de buis van Eustachius ontstoken is.
Volgens hem kon het heel goed dat mijn klachten daar vandaan komen, en het zeer goed kan dat mijn gehoor slechter wordt.

Fluticasonpropionaat neusspray mee gekregen, en dit moet ik minimaal 1,5 maand gebruiken. Het kon even duren voor er wat te merken was.

Inmiddels bijna 2 week verder, maar mijn klachten worden alleen maar erger. Heb constant koppijn, en een vreselijk druk op mijn trommelvliezen, voel me ook raar in mijn hoofd.

Nou moet ik wel zeggen dat ik sowieso het idee heb dat er een stoomwals over mij geen gedenderd is, net een week van 80 uur achter de kiezen(Nijmeegse 4 daagse).

Wie kent deze klachten? En hadden jullie hetzelfde? Hoe lang duurde het bij jullie tot er verbetering op trad?

O ja, sinds dag 2/3 dat ik de neusspray gebruik, ruik ik vrijwel niks meer. Was vorige week niet erg vervelend(zweetvoeten en zwetende mensen) maar vind het wel vreemd. Want het staat niet als bijwerking in de bijsluiter! Wie heeft dit nog meer gehad?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:33

Bij mij was het maar 1 kant, mn linkeroor, en dat was gekomen door het vliegen, iets te veel opgestegen en geland in een korte tijd en mn oor wilde niet "ploppen". :(

Heb dezelfde spray gehad, geen last van niet ruiken ( was ook nog ziek geworden, had ook nog voorhoofdholte ontsteking erbij gekregen). Kon aan mn linkeroor ook haast niets horen, was best lastig aangezien ik de telefoon links opneem. Het heeft in totaal meer dan 4 maanden geduurd , en is pas overgegaan toen ik een hooikoorts aanval had met veel snot ( sorry) en toen is de buis van Eustachius pas weer 'vrij'' gekomen er kwam toen ook een boel 'oud-snot' mee, ik moest toen heel veel en lang snuiten omdat het maar uit mn neus bleef stromen :+ .

De dokter had tegen mij gezegd dat het best wel 3 - 4 maanden kon duren voordat het over zou gaan. Heb overigens niet de gehele tijd de spray gebruikt, was er na 2 wkn wel klaar mee en ben toen gestopt.
Heel langzaam aan had ik wel het idee dat ik wat meer ging horen, na een week of 3 kon ik gewoon de telefoon aan mn linkeroor houden. Maar als er teveel mensen van verschillende kanten aan het praten waren kon ik het niet volgen dan werd het een brei van geluid.

Ook moest ik "klaren", neus dichtknijpen, mond dichthouden en dan door langzaamaan de druk te verhogen, blazen. Je hebt dan wel eens kans dat je oren open ploppen, doet wel zeer als dat gebeurt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:57

ik heb het chronisch.. dus ja ervaring zat! bij mij komt het door een te smalle buis van eustachius, waardoor de drukverschillen niet goed worden opgevangen. dus dagelijks klappende oren en gehoorverlies. ben er 3 x aan geopereerd, zonder resultaat.

echter soms verechterd het waardoor ik 3 a 4 maanden een dicht oor heb. door bijv een ooronststeking of verkoudheid.

het gaat over, maar kan lang duren.
het gehoorverlies zal wel binnen de perken blijven.
ik hoor wel minder, maar niet slecht

Marie111

Re: Naar binnen geslagen trommelvliezen. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:16

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:06

Hmm zijn nou niet echt berichten waar ik erg gelukkig van word...

Nog maanden zo doorlopen ;(

Als kind heb ik veel last gehad van mijn oren en amandelen en dergelijke. Maar dit werd allemaal afgeschoven op chronische bronchitis.

Ook op latere leeftijd bij vlagen last van gehad(oren en bronchitis). Maar de laatste tijd kwamen de vlagen steeds vaker en steeds irritanter.

Helaas ben ik discodoof(letterlijk, in discotheek gewerkt), maar kreeg het idee dat het laatste tijd erger werd en zo nu en dan werd het gehoor vervormd(als mijn oren ook irritant deden).

Vliegen heb ik 1 keer gedaan (nou ja, heen en terug) en dat was echt een drama met mijn oren. Zat me een potje gekke bekken te trekken in het vliegtuig. Niets hielp.

Hooikoorts heb ik "helaas" niet, vliegen doe ik voorlopig ook niet. En het enige hoogteverschil dat we hier op het platteland hebben is een brug :') dus dat zal ook niet echt helpen.
In september ga ik wel de Alpen in, maar hoop van harte dat het dan een stuk beter is.

Zelf laten ploppen lukt niet, hoe hard ik mijn best ook doe.

De HA is net begonnen met behandelen, dus die geef ik nog even de kans om het te verhelpen. KNO arts kan altijd nog.
Buisjes plaatsen doe ik liever niet. Iets met naalden en spuiten enzo brrr

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:39

ik zou een doorverwijzing naar een kno arts vragen, die heeft er toch meer verstand van dan de basis kennis van een HA.
Die kan ook een scan maken en verder kijken. een HA kan wel in je ook kijken maar zijn zicht stopt bij het trommelvlies, hij kan de buis van E dus helemaal niet zien.

Zelf heb ik een cholesteatoom oor, een afwijking die ook te maken heeft met de buis van E.
dit is alleen te zien op een scan.

Hierdoor klapt je trommelvlies ook naar binnen en kan alles in je midden oor ontstoken raken.
En je gaat er veel slechter door horen, dit omdat je gehoorbeentjes ook kapot gedrukt worden door het groeiende weefsel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cholesteatoom

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:42

Ik ga nog even wachten met een doorverwijzing vragen.

Voel me nog steeds niet fit. Flink verkouden en een strot als schuurpapier.

Als ik me weer helemaal beter voel en mijn oren zijn nog niet beter, dan ga ik weer heen.

Een collega vertelde dat hij oordruppels had gehad, hebben jullie die ook gehad?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:00

ja ik heb wel veel oordruppels gehad, zure druppels.
Stinken naar azijn, door het zuur veranderd de ph waarde in je oor en dan is het voor de bacterieen die de infectie veroorzaken niet meer 'fijn' in je oor en gaan ze dood

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:04

Ik heb het eigenlijk alleen als ik verkouden ben. Ik heb jaren terug het advies gekregen van de ha om alleen maar te stomen en meer niet

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 01:00

Nou ik ga niet meer door met de neusspray.

Heb inmiddels al een paar week keelpijn. Dacht eerst dat het door Nijmegen kwam, maar zou nou toch wel over moeten zijn.
En sinds een paar dagen ruik ik regelmatig een vieze zwavellucht.

Ook is er nog steeds geen verbetering opgetreden.
Morgen maar ff HA bellen voor een nieuwe afspraak

Heb het er ook met mijn vader over gehad, omdat ik namelijk ook altijd een verstopte neus heb. En daar kan weer problemen met oren achterweg komen.
Mijn vader is eens geopereerd aan zijn neustussenschotje, omdat er te weinig ruimte was en zijn neus ook altijd verstopt zat.

Ook maar eens bespreken met HA, wellicht heb ik dat ook.