Bij vlagen: ontzéttend misselijk en slap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Bij vlagen: ontzéttend misselijk en slap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:17

Hallo allemaal,

Na een paar dagen aanzien heb ik toch maar besloten het even te posten. Mocht het over 2 dagen niet over gaan, bel ik even de HA.

Ik heb sinds een aantal dagen vlagen van ontzettende misselijkheid en heb het gevoel dat mn benen het elk moment kunnen begeven.
Dit is niet de hele dag zo, echt alleen bij vlagen.
Kan ook gewoon dingen doen, hoef niet de hele dag op de bank te liggen of iets in die richting.
Ik dacht eerst dat het aan de hitte lag, omdat ik heel gauw grieperig word met zulke temperaturen, maar het wordt maar niet beter.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Nope, kan met geen mogelijkheid zwanger zijn :D

EDIT:
Gister was het zo erg dat ik tussen 11 en 4 niks naar binnen heb kunnen krijgen. Heb om 4 uur een lichte salade naar binnen gewerkt en is daar ook gebleven :o
Probeer vandaag in ieder geval elke 2 uur een klein beetje te eten, anders ben ik bang dat ik weer te weinig eet..
Laatst bijgewerkt door moelly op 24-07-13 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Re: Bij vlagen: ontzéttend misselijk en slap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:18

Drink je genoeg?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:19

Misschien toch de hitte. Zorg voor voldoende water, maar neem ook af en toe iets zouts (dropje of bouilonnetje of zo) want het lijkt wel iets op uitdrogingsverschijnselen. Had het zelf afgelopen maandag ook, maar besefte me dat ik te weinig dronk en heb ook gelijk even een dropje weg zitten werken.

Yessy

Drink je genoeg? Ik herken het een beetje van afgelopen dagen en als ik dan even één of twee glazen drinken op heb, voel ik me ineens stukke beter :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:19

Ja, ik drink normaal gesproken véél te weinig, maar er gaat nu bij mij een liter of 3, 4 in per dag. Hoofdzakelijk water.

Tabaluga12

Eet je genoeg de gehele dag door? Klinkt als een suikerdipje..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:20

Jaa ik wilde het net zeggen eet je goed ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:21

Misschien ben je dan juist bezig jezelf een watervergiftiging te drinken... 3-4 liter is wel weer extreem veel.
Deel van je drinken door isotone drank en/of bouillon vervangen zou dan wel eens kunnen helpen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:23

Ik heb net even mijn OP aangepast:

Normaal gesproken lunch ik niet met deze temperaturen, omdat ik het gewoon niet binnen kan houden. Zelfs een beschuitje is teveel.
Zoals gister heb ik bijvoorbeeld tussen 11 en 4 niks binnen kunnen krijgen. En rond een uur of 4 een lichte salade gegeten.
Ik probeer vandaag in ieder geval elke 2 uur een kleinigheidje naar binnen te werken, zodat ik inderdaad genoeg suiker e.d. binnen krijg.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:23

Ibbel schreef:
Misschien ben je dan juist bezig jezelf een watervergiftiging te drinken... 3-4 liter is wel weer extreem veel.
Deel van je drinken door isotone drank en/of bouillon vervangen zou dan wel eens kunnen helpen.

Kan dat? :D
Wat is isotone drank?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:25

Haha ja dat kan echt!! Aquarius of Aloe Vera drank is ook heel goed :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:26

Oké, dankjewel!

Ik denk trouwens dat ik dropjes niet binnen ga houden..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:27

Watervergiftiging kan heel goed, zeker als je ook nog eens te weinig zout binnenkrijgt.
Isotone drank is bedoeld om je verhouding natrium/kalium in het lichaam op pijl te houden, kan ook prima met bouilllon.
Genoeg drinken (2-3 L max) en vooral ook zout erbij eten lijkt me de beste aanwijzing, zeker als je gister 5 uur niks had gegeten. Bouillon is vaak nog wel binnen te houden, ook als je misselijk bent, neem gewoon van die goedkope 1-kops bouillon (cup a soup achtig), zit genoeg in om je zoutbalans op pijl te houden.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:28

moelly schreef:
Ik heb net even mijn OP aangepast:

Normaal gesproken lunch ik niet met deze temperaturen, omdat ik het gewoon niet binnen kan houden. Zelfs een beschuitje is teveel.
Zoals gister heb ik bijvoorbeeld tussen 11 en 4 niks binnen kunnen krijgen. En rond een uur of 4 een lichte salade gegeten.
Ik probeer vandaag in ieder geval elke 2 uur een kleinigheidje naar binnen te werken, zodat ik inderdaad genoeg suiker e.d. binnen krijg.

Heel verstandig, dat zou al de oplossing kunnen zijn. Als het dan nog steeds blijft zou je misschien een bloedonderzoekje kunnen doen. Misschien ijzer tekort? Dus eet evt. iets met appelstroop bijv.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:29

Alle cellen in je lichaam bestaan uit water waarin vanalles is opgelost, zoals kleine beetjes zout. Als je alleen maar water drinkt en niets eet, gaan de cellen water opnemen om de concentraties van die stoffen gelijk te houden. Uiteindelijk gaan de cellen kapot omdat ze teveel water opnemen, je kan dus letterlijk dood gaan aan teveel water.

Maar gelukkig bereik je dat moment niet zomaar, eerst krijg je allerlei klachten en misschien heb jij er nu twee van, die dus aangeven dat je even iets moet eten. Een hand zoute pinda's bijvoorbeeld kan al prima helpen :)

Achterom

Hmm, klinkt een beetje als mijn zusje. Die had een paar uur nadat ze 5 km hard had gelopen soortgelijke klachten. Dat was uiteindelijk simpel opgelost door een kopje boullion; zout tekort, vanwege al het zweten en alleen maar water drinken.

xMercury

Sofy schreef:
Watervergiftiging kan heel goed, zeker als je ook nog eens te weinig zout binnenkrijgt.
Isotone drank is bedoeld om je verhouding natrium/kalium in het lichaam op pijl te houden, kan ook prima met bouilllon.
Genoeg drinken (2-3 L max) en vooral ook zout erbij eten lijkt me de beste aanwijzing, zeker als je gister 5 uur niks had gegeten. Bouillon is vaak nog wel binnen te houden, ook als je misselijk bent, neem gewoon van die goedkope 1-kops bouillon (cup a soup achtig), zit genoeg in om je zoutbalans op pijl te houden.

:j klopt

Groenten en fruit zijn ook heel goed voor je! Groenten vooral voor het kalium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:31

Je moet ook niet van te voren denken "ik hou het niet binnen" onderbewust maak jejezelf er dusdanig gek mee dat je ook daadwerkelijk niets binnen houdt.

Je moet met dit weer echt zorgen voor voldoende zout en vocht. Maar niet overdrijven.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:32

Veel drinken is goed, maar alleen water is niet voldoende. Met dit weer moet je ook wat suikers en zout binnen krijgen omdat je snel zweet en veel verbrand in je lichaam. Sterkte

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:34

Bedankt voor de reacties!
Ga ik even Aquarius, drop en bouillon halen :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:41

Oh ja en zoute chips is ook goed :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:12

Net even 'boodschappen' gedaan. Is misschien 2-300M verderop, maar ben bekaf :')

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:14

Er hebben weer veel mensen last van buikgriep deze periode. Ik heb er ook last van maar het zet niet echt door waardoor ik dus alleen veel misselijk ben en een rommelige maag heb. Mijn vriend kwam een uurtje geleden ook ineens misselijk thuis en die is nu af en aan naar de wc aant gaan :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:23

Na 2 dropjes en een slokje aquarius voel ik me al een stukje beter. Of dat tussen mijn oren zit weet ik niet, maar ben een stukje 'helderder' geworden :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:35

Ik had bijna hetzelfde als jou :j Heel slap in m'n lijf en wat misselijk. Ik dronk ook wel ontzettend veel. En zout eet ik haast nooit. Nu heb ik vandaag wat minder gedronken en voel me ook meteen een stuk beter :j