Ik weet niet of dit goed staat;
Wat de titel al zegt, ik heb slaapproblemen.
Ik slaap laat, ik word minstens 2x in de nacht wakker enz.
Heeft er iemand tips?
Alvast hartstikke bedankt!!
Groeten Larah
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emmaa_ schreef:In de zomermaanden slaap ik ook altijd heel lastig. In de winter kan ik gerust om 9 uur in slaap vallen en de volgende ochtend om 8 uur nog steeds moe zijn, maar in de zomer lig ik regelmatig door de hitte tot een uurtje of 3 's nachts te draaien om dan om 7 uur weer wakker te zijn omdat de zon dan op mijn raam schijnt en het echt een sauna word in mijn trappenkast.
Ik ben ermee naar mijn HA gegaan omdat ik naast mijn studie werkweken van 25 uur per week draai en ik het dus gewoon fysiek niet trek om niet te slapen. Hij heeft me ten eerste als tip meegegeven om meer te gaan sporten, gezonder te gaan eten. Het klinkt misschien cliché maar van sporten krijg je een echte energie kick. Lekker zweten, dan lekker douchen en je bed in.
Voor de rest heb ik het heel lang met hem gehad over melatonine pilletjes. Mijn vader heeft me wel 100 keer verteld dat ik die dingen moet gaan slikken, maar ik vind het toch apart om mezelf in slaap te gaan sussen met een pilletje. Ben altijd heel bang geweest dat ik mezelf troep zou gaan voeren en dat ik dan zonder die pilletjes niet meer zou kunnen slapen.
Mijn HA heeft me echter uitgelegd dat melatonine een lichaamseigen stof is. Melatonine is het stofje in je lichaam wat voor jou het verschil tussen dag en nacht regelt. Melatonine word aangemaakt in je hersenen zodra je lichaam zich erop gaat voorbereiden om te gaan slapen. Sommige mensen hebben een hele goede aanmaak van melatonine, die gaan op hun kussen liggen en zijn weg. Voor anderen zijn er wat meer factoren nodig. Ik heb bijvoorbeeld een koele, hele donkere omgeving nodig zonder al te veel storende geluiden. Nou woon ik aan een grote weg in een drukke stad en kan ik dus vaak gewoon niet slapen. Een melatonine pilletje en ik ben binnen een uur weg (staat er ook op, een uur voordat je wilt gaan slapen innemen). Het is dus NIET schadelijk omdat het lichaamseigen is. Ook maakt het niet uit hoe lang je het gebruikt, want de pilletjes gaan je systeem pas overnemen als je zo 20-30 jaar lang elke dag zo'n pilletje slikt.
Heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt gehad. Conclusie is gewoon melatonine slikken dus

) 
DynamiteS schreef:ik heb precies hetzelfde, maar mag geen slaappillen van mijn ouders.. slaapthee, boek lezen, hw maken (val ik meestal meteen in slaap)
ik slaap redelijk, ben al blij dak er fatsoenlijke periodes tussen heb zitten
Met een ben ik nog constant wakker.. ondertussen neem ik er al drie. En een kop slaap lekker thee.
een middeleeuws kasteel of een soldaat die de wacht moet houden zal je dat vertellen.) 
Douraque schreef:Op een gegeven moment kon ik niet meer in slaap komen zonder die pillen, slikte er steeds meer om maar überhaupt in slaap te komen (lees: 15 pillen op een avond).