Ik heb zondag in een plas gezwommen genaamd "Blauwestad" het is een soort strand met water etc. en het was er HARDSTIKKE druk. Je kon je handdoekje nergens meer plaatsen maar oke.
Ik had daar dus lekker gezwommen. Kwam eruit en ging liggen op mijn handdoek en had overal jeuk, ik kon niet meer gewoon even zonnen maar had echt overal jeuk en moest om de 5 seconden krabben.
Omdat ik daar geen zin in had ben ik na 2x zwemmen weer naar huis gegaan. 2x zwemmen van +- 15 minuutjes.
Ik kom dus thuis en ga zitten facebooken, staan er wel meer dan 10 statussen dat ze last hebben van jeuk na het zwemmen in BS dus dacht ik ja dat heb ik ook.
Dus ik werd gisteren wakker en had ik overal op mijn lichaam, echt overal rode bultjes die lijken op gewone muggebulten, het zijn er denk ik bijn 70 ofzo.
Het jeukt het doet pijn en nu ik het heb opgezocht op internet blijkt dus dat het "zwemmersjeuk" is.
Zwemmersjeuk = De larven van waterslakken dringen je opperhuid binnen en sterven in je huid, daarom krijg je die bultjes en jeuk. Ik walgde daar zo erg van dat ik eerst een uur onder de douche heb gestaan.
Ze zitten namelijk op mijn buik,nek,rug,benen,armen,oksels,kont,borsten gewoon overal.
nu wil ik vandaag ook zwemmen, gewoon in een openlucht zwembad, Zal dat wel zo verstandig zijn ivm de bultjes, ik ben bang dat mensen denken dat het waterpokken etc zijn, Dat zijn het dus niet. maar ik zit er helemaal onder.
Hebben misschien meer mensen hier last van? Ik vind het zoon rare gedachte dat larven dat kunnen aanrichten, en ze hebben de plas nog steeds open ik vind dat ze hem dicht moeten gooien. Maarja,
Hebben hier ook mensen er last van gehad/hebben ?