even korte inleiding.
heb tweeling van 4 die in het lichaam zitten van een kind van 2
ter ondersteuning van allerlei dingen krijgen hun al ruim 2 jaar nutrini-drankjes in opdracht van de kinderartsen waar mijn meiden de deur plat lopen.
3x 200 ml per dag (dus 600 ml per kind per dag)
nu werd ik vandaag gebeld door de apotheek
hun hebben een grove fout gemaakt en mijn kleine meiden al vanaf februari dit jaar de verkeerde drankjes verstrekt.
Dat ze 1 keer een fout maken is tot daar aan toe... maar in ons geval hebben ze 5 keer dezelfde fout gemaakt(krijg elke maand opnieuw de drankjes bezorgd)
Hun hebben dus sinds februari al de volwassen drankjes (nutri-drink inplaats van nutrini-drink dus ... ook 3x per dag 200 ml per kind dus)
er werd me verteld dat ik dit direct aan mijn kinderarts moet vertellen,omdat teveel van sommige ingrediënten tot nierfalen,verhoogde leverwaardes etc etc kunnen leiden.
nu heeft 1 van mijn dochtertjes pasgeleden in het ziekenhuis gelegen en toen had ze inderdaad een verhoogde leverwaarde,wat de artsen niet begrepen waar het vandaan kwam.
Nu begin ik dus te denken dat het door die drankjes kwam
morgen moet ik sowieso al naar de kinderarts dus dan gaat dit zeker het onderwerp van gesprek worden.
nu zit ik hele dag al met vragen in mijn hoofd ,.en ben bang dat ik dingen vergeet te vragen morgen.
nu vroeg ik me af of er iemand is die nog meer weet wat voor schade mijn meiden nu opgelopen kunnen hebben door deze fout,.zodat ik dit kan laten onderzoeken.
en weten jullie ook of sommige ingrediënten een effect kunnen hebben op de schildklier? (beide dochtertjes hebben het sowieso al aan hun schildklier,maar laatste tijd lopen hun enorm te schommelen en word de thyrax dus ook constant verhoogd)
hieronder de ingrediënten van de volwassen variant en van de kindervariant.
de kindervariant:(wat ze dus eigenlijk moeten hebben en niet kregen)

de volwassenvariant:

ps. apotheek doet zelf vaag over de eventuele consequenties...kreeg alleen mededeling dat ik dit morgen direct aan de kinderarts moet vertellen en de kinderarts contact met hun moet opnemen.
Heb Nutricia zelf ook gebeld,maar daar kreeg ik zoveel termen om mijn hoofd,dat ik de helft ben vergeten

Stomme fout van de apotheek! Veel succes morgen bij de arts...
. Het kan verkeerd gegaan zijn bij de bestellingen. Dat ze automatisch de volwassen variant bestelde in plaats van de kindervariant. Als het dan verkeerd in de computer staat, blijft het keer op keer fout gaan. Maar dat is gissen. Ik ben benieuwd naar het antwoord van de apotheek
zit me echt rot te googlen op die afkortingen .
.