Hele zere zijkant van mn voet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Hele zere zijkant van mn voet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 19:33

Ik heb zaterdag nogal een stuk gewandeld aan 1 stuk (op nieuwe schoenen), en ik heb het gevoel alsof het hier door komt?
Gister begon mn rechtervoet namelijk pijn te doen aan de rechterkant. In het midden ongeveer.
En vandaag is het wel helemaal pijnlijk..

Vanmorgen wou ik hardlopen, en ik dacht nog.. Maar ff kijken of ik dat red? Maar tijdens het hardlopen heb ik eigenlijk geen last gehad.
Maar zodra ik thuis was wel weer..
Als ik op mn tenen loop voel ik zo goed als niks.. Of als ik mn voet gelijk plat op de voet zet dan gaat het ook redelijk. Fietsen ook geen probleem.
Maar normaal lopen is echt een drama nu.. -O-
De pijn zit dus echt in het midden aan de zijkant van de voet. En dan tegen de zool aan zeg maar. Beetje lastig uit te leggen.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Spierpijn misschien? (Lijkt me een gekke plek, maar goed)
Ik hoop wel dat het snel weggaat, want ik begin volgende week dinsdag bij mn nieuwe werk. (1ste dag) En dat is in een winkel, dus daar zal ik de hele dag moeten lopen etc..

Hopelijk hebben jullie tips? :)

Thats_Me

Re: Hele zere zijkant van mn voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:35

Klinkt als goed overbelast. Even een paar dagen stevige goed zittende schoenen dragen en de beentjes omhoog als dat kan. Met een dag of twee, drie moet het dan wel over zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:42

Is het op je wreef aan de linker of rechterkant?

Het klinkt alsof je door het vele lopen je voet verkeerd belast hebt.

Vrijwel iedereen belast de voet meer aan de linker of rechterkant dan netjes precies in het midden van de voet. Als je dat op lange afstand doet in schoenen die daar niet op gemaakt zijn dan kun je daar last van hebben.

Daarom bieden veel hardloop zaken de mogelijk om je voeten te laten "meten". Niet voor de maat maar om te kijken waar je het gewicht op plaatst en zo de schoenen daar op aan te passen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 19:51

Pff stevige schoenen aan met dit weer? -O-

Het zit niet op mn wreef.. Echt aan de zijkant.. Rechtervoet aan de rechteronderkant..

Dus gewoon even laten rusten?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:59

Kan uiteraard niet met zekerheid zeggen wat het is, maar klinkt alsof je gelopen hebt op schoenen die niet gemaakt zijn voor lang lopen / je voet verkeerd afgerold hebt.

Als de pijn dragelijk is zou ik gewoon doen wat je normaal doet, beweging houdt de boel soepel.
Desnoods eventjes zelf een beetje los wrijven / masseren of voorzichtig je voet / enkel rollen.