Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:01

Pff -O- Heb ik weer, ik ga woensdag een weekje naar Parijs en ik zit hiermee.

Het begon vrijdag middag en ik dacht eerst aan een schimmelinfectie, dus een pil canesten gyno erin en een deel van de klachten hield al vrij snel op. Echter loop ik nu al 3 dagen met:
- ik moet constant naar de wc (kleine beetjes ov helemaal niks), 's avonds en 's nachts is het zeker dubbel zo erg als overdag
- het laatste beetje plassen doet vreselijk zeer
- er zitten oranje/rood gekleurde 'vlokken/strengen' in mijn urine (?!) meestal 1 of twee, andere keren meer of niks.
Verder heb ik eigenlijk geen klachten, behalve dus dat het daar beneden behoorlijk oncomfortabel is.

Ik ben vanochtend met urine naar de HA geweest en de assistente zei dat er geen bloed in zat en het dus geen blaasontsteking was. Hiermee wilde ze me gewoon weer naar huis sturen, uiteindelijk heb ik, na veel aandringen, toch een afspraak voor morgenochtend kunnen maken met de HA zelf want ik maak me nu toch wel zorgen.
Wat kan dit zijn?

_Tara_

Re: Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:03

Een blaasontsteking. Beetje suf dat die assistente zegt dat er zonder bloed geen blaasontsteking is... Dat hoeft echt niet altijd met bloed gepaard te gaan :n

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:04

Euhm, volgens mij wel gewoon blaasontsteking? Wie heeft jouw urine getest en hoe? Ben benieuwd wat de HA zegt :) Succes!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:04

Nou, ik heb regelmatig een blaasontsteking gehad terwijl er geen bloed in mijn urine zat. Heeft de assistente wel even met zo'n teststrookje onderzocht of er echt geen ontsteking in je urine zat?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:06

Ik weet niet wat ze gedaan heeft, ik heb mijn potje netjes afgegeven en na 5 minuten kwam ze terug. Ik ga dit eens even onthouden en mijn HA morgen flink aan de tand voelen want zo wil ik niet op vakantie!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:07

Dit klinkt mij wel in de oren als een blaasontsteking. Wat vreemd dat de assistente je met niks naar huis wilde sturen! Voor hetzelfde geld is het iets met je nieren, waardoor je er last van hebt.
Ik weet niet wat het wel kan zijn, maar ik wens je veel sterkte! Ik hoop dat het niet te erg is! O...en probeer veel zure sappen te drinken. Die ene rode schijnt heel goed te zijn (weet ik toch niet meer hoe die vrucht heet!!!!) Ik kom er straks op terug ;)

Edit: cranberrysap :D
Laatst bijgewerkt door Dieselpaard op 22-07-13 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:08

Inderdaad wat een suffe assistent, een blaasontsteking hoeft helemaal geen bloed te hebben. Als er bloed bij te pas komt, wil dat enkel zeggen "snel naar de dokter want je blaasonsteking is nu echt erg geworden". En ik denk niet je het zover wilt laten komen.

Zeker wel dat je een ontsteking hebt. Je kan al eens naar de apotheek gaan en vragen wat je kan krijgen zonder voorschrift, dat kan het al wat verlichten. Als je dan nog een verbetering merkt of niet voldoende kan je bij je HA nog andere medicatie krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:10

Ik zou niet eens tot morgen wachten met deze klachten, dit is een blaasontsteking en als er al strengen in je urine zitten ben je al een eind op weg naar doorslaan naar andere organen :=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:13

Ja cranberry sap/pillen en vitamine c kunnen ook heel veel helpen :j zo zijn ze bij mij wel over gegaan tot 2 keer toe. En de laatste keer was geen lichte blaasontsteking, de zuren van de cranberry bestrijden de bacterie groei (de bacterie houd niet van die zuren) en de vitamine helpt je blaas te herstellen en geeft je weerstand een extra boost.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:20

Ze moeten gewoon onderzoeken in het lab hoor... Der hoeft helemaal niet perse bloed bij te zitten... Het kan wel met dit warme weer zijn dat je van die kristallen in je urine hebt, véél drinken dus! Maar dat is sowieso het advies altijd als je last hebt van je blaas!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:28

Bedankt voor de tips, ik ga zo gelijk even langs voor cranberry pillen/sap. Helaas is onze HA een apotheek houdende HA, ik krijg dus dezelfde assistente en ik betwijfel of zij me verder wil helpen. Ik baal ook echt als een stekker hoor, en alle mensen aan de telefoon kregen natuurlijk voorrang op een afspraak waardoor vandaag net vol zat toen ze eindelijk voor een afspraak ging kijken. How convenient...

Ik vind het sowieso een schande dat ze me met klachten en al gewoon weer naar huis wou sturen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:30

...en de oude tip: veel drinken.

Niet alleen omdat het warm is - maar omdat je door het 'doorspoelen' van je blaas hopelijk aanwezige bacterieen zoveel mogelijk kwijt raakt.
Er zijn zelfs enthousiasten, die het hebben over: dep na je plas je venuslippen droog en draag een rok zonder onderbroek - dan broeit er zo weinig mogelijk.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:32

Naar de hema gaan..
Daar haal ik altijd de granberry tabletten vandaan.. klachten zijn dan vrij snel over

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:32

Is het geen mogelijkheid om naar een andere apotheek oid te gaan? Indien niet dan zou ik daar blijven eisen voor je HA zo snel mogelijk te zien oftwel iets mee te krijgen zonder voorschrift voor je blaasontsteking en gewoon koppig zijn! Een blaasonsteking verwaarlozen kan heel erg fout aflopen en dan ben je er vet mee dat je braafjes naar de assistente hebt geluisterd tot het te laat was! In elk geval er voor zorgen dat je iets hebt om het te bestrijden!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:37

Aandringen op een antibiotica kuurtje. Had het zelde, dan wel zonder bloed erbij. Zit nu al 3 dagen aan de antibiotica en de klachten zijn weg.

Beter nu een kuurtje dan dat het naar binnen slaat en je een nierbekontsteking krijgt.

Succes en beterschap

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:41

Er hoeft idd niet altijd bloed bij te zitten bij een blaasontsteking, net als dat een blaasontsteking altijd pijn doet (is namelijk ook niet altijd waar).
Indien er uit hun test niets komt eisen dat ze het op kweek zetten :)*
Het voordeel ervan is dat daarmee gelijk kunnen zien of ze je de juiste ab gegeven hebben.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:46

Ik heb ook zo'n 2x per jaar blaasontsteking en nog nooit bloed in mijn urine gehad hoor.

Laatst zat ik er tegenaan, het was toen in het weekend en ik vond een bezoekje aan huisartsenpost wat overbodig. Ik ben toen dit gaan slikken:
Afbeelding
En ik kan zeggen, dat het niet doorgezet heeft en mijn symptomen verdwenen. Verkrijgbaar bij Kruidvat e.d.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:49

En even geen string dragen. Weet niet of je die draagt TS maar zo wel dan even niet doen en bij voorkeur katoen ondergoed misschien niet het mooist maar wel goed ventilerend en neemt goed zweet op!

Let wel op TS als je na een dag of 2 a 3 geen verbetering ziet bij gebruik van de cranberry enz... zul je toch je HA even bij z'n kraag moeten vatten ~~}>
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 22-07-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:49

Mocht je cranberry sap nemen, niet de gezoete versie kopen! Dus echt op zoek gaan naar puur sap.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:50

_Tara_ schreef:
Mocht je cranberry sap nemen, niet de gezoete versie kopen! Dus echt op zoek gaan naar puur sap.

Ja indd misschien wel een beetje bitter maar dat is juist wat je nodig hebt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:55

Puur cranberrysap verkopen ze wel bij natuur/reformwinkels. Soms zie ik het ook bij een luxere drogisterij zoals Etos of DA.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:58

Ik spring zo gelijk in de auto en ik rijd wel even naar de natuur winkel, want onze c1000 heeft dat geheid niet :')

Super bedankt voor alle goede tips. Via PB ook al eea. aan info doorgekregen en ik ga morgen niet bij die HA weg tot ik een kuur heb. Hartstikke bedankt allemaal!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:18

Ik vind het aandringen op een antibiotica kuur een slechte tip, wie weet slik je het wel voor niets en heb je onnodig die troep in je lichaam.

TS, drink je sowieso wel genoeg op een dag? Wat is de kleur van je urine?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:26

Morgen je urine alsnog laten testen en dan eerst maar eens afwachten wat de uitslag is.
Laat je niet gek maken! :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:31

...ik heb me ooit laten vertellen:
de ideale ochtendurine is maximaal 2 uur oud als je bij de dokter komt/ de urine wordt getest. (Hopelijk heb je dus niet morgenmiddag de afspraak.)

En de test voor blaasontsteking is idd dat er zo'n teststaafje in de urine gaat. (Raar eigenlijk, dat de assistente die test niet deed, waar je bij was...)