Eelt blijft maar terugkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eelt blijft maar terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:40

Ik heb nu al bijna een jaar van die dikke eeltplekken op mijn grote tenen, aan de zijkant.
Heb van allerlei zalfjes geprobeerd en van die pleisters, maar niets helpt.
Laatst was ik het zo zat en heb ik een mesje gepakt en een groot stuk eraf gesneden en toen waren mn tenen weer mooi *\o/*
Maar nu komt het eelt gewoon weer terug -O-
Weet iemand een wondermiddeltje waardoor het eelt weggaat en wegblijft?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:42

Eelt komt er toch niet voor niets? Wat voor troep bestaat er zodat dat weg blijft? :+

Ben ook wel benieuwd. Maar denk dat het gewoon een questie is van bij blijven houden.. Je hebt veel van die schuurblokjes enz. die gebruik ik ook.

Ibbel

Re: Eelt blijft maar terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:44

Eelt ontstaat als bescherming tegen (te) hoge druk. Als jij nu sinds een jaar eelt aan de zijkant van je tenen hebt, zou je eens naar je schoenen moeten kijken. Of eens laten controleren of je geen hallux valgus hebt (scheefstand van de teen). Als je de oorzaak niet wegneemt, kun je snijden, schaven en schuren wat je wilt, maar dat is symptoombestrijding.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:46

Hmm mijn vriend heeft dat ook bij de zijkant van zijn tenen, maar zijn schoenen passen gewoon en het lijkt niet scheef := Maar er moet inderdaad wel een oorzaak zijn ja..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:46

Ik zou ook zeggen dat je wat moet doen aan je schoeisel. Dus betere schoenen of eventueel zooltjes om de stand van je voeten beter te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:48

Ik weet waardoor het gekomen is, namelijk door slecht passende laarzen. Daar heb ik een half jaar mee gelopen. Heb nu sinds een paar maanden andere laarzen die prima zitten.
Volgens mij zitten mijn gewone schoenen ook gewoon goed, ik heb niet echt het gevoel dat die te krap zijn of dat mijn tenen langs de zijkant schuren o.i.d.
Scheefstand kan ik vd week direct vragen, moet toch naar de dokter :)

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:52

Is wel een beetje waar dat het symptoombestrijding is maar de een heeft er gewoon eerder last van dan de ander.
Ik heb het op mijn hielen. Wat helpt is 2 keer per week plek goed insmeren met bodylotion en dan met plastic boterhamzakjes om je voeten gaan slapen (met sokken erover). klinkt een beetje apart maar zo blijven mijn voetjes lekker zacht en eeltloos *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:59

Okee, ga ik eens proberen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:04

Lisamartine schreef:
Is wel een beetje waar dat het symptoombestrijding is maar de een heeft er gewoon eerder last van dan de ander.
Ik heb het op mijn hielen. Wat helpt is 2 keer per week plek goed insmeren met bodylotion en dan met plastic boterhamzakjes om je voeten gaan slapen (met sokken erover). klinkt een beetje apart maar zo blijven mijn voetjes lekker zacht en eeltloos *\o/*

Dat kan inderdaad kloppen. Ik werk nu 2 week in de champignon fabriek. En moeten latex handschoenen aan voor plukken. Heb geen eelt meer over ;( Dus dat word straks weer blaren kweken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:06

Oh, nog een hele goede therapie: ga net als André Kuipers een paar maanden de ruimte in. Je komt gegarandeerd zonder eelt terug :D
(Een van de vele leuke anecdotes van André. Ik heb 'm een keer mogen horen vertellen over z'n reis. Echt fantastisch!)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:45

Anti schimmel crème! Werkt perfect voor baby zachte voeten. Eens in de paar dagen voor t slapen gaan je voeten insmeren

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:45

Anti schimmel crème! Werkt perfect voor baby zachte voeten. Eens in de paar dagen voor t slapen gaan je voeten insmeren

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:06

Ja maar.. Eelt is heel nuttig! het beschermd je voeten. Als je helemaal geen eelt hebt wordt je huid heel erg kwetsbaar. Dat wil je toch niet? Ik snap wel dat je het wilt beperken, doe ik ook met een eeltschaaf, maar helemaal weg hebben lijkt me echt vreselijk.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:57

Wees blij met eelt! Ik heb het nagenoeg niet en kan met dit weer haast nIet lopen van de pijnlijke, branderige voeten. Gewoon vanwege het dunne velletje. Komen miniscule blaartjes op mijn voeten ook

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:01

Teveel eelt wordt hard en daardoor vervelend/pijnlijk. Hier houd ik het bij met zo'n puimsteenblokje (ooit bij de hema gekocht). Het eelt zelf is wel handig, maar het moet niet te dik worden.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:06

Ibbel schreef:
Eelt ontstaat als bescherming tegen (te) hoge druk. Als jij nu sinds een jaar eelt aan de zijkant van je tenen hebt, zou je eens naar je schoenen moeten kijken. Of eens laten controleren of je geen hallux valgus hebt (scheefstand van de teen). Als je de oorzaak niet wegneemt, kun je snijden, schaven en schuren wat je wilt, maar dat is symptoombestrijding.

Ik heb dit probleem gekregen na een hallux valgus operatie, en nu is de hallux valgus gewoon weer terug, fijn hoor

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:34

de oplossing: De hele dag met je voetjes omhoog zitten en je laten bedienen als een princesje!

andere optie is kijken of je schoenen wel goed zitten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:11

ga eens naar een pedicure

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:50

Ik ga iedere zes weken naar een pedicure, inclusief het lakken van de nageltjes hoor, maar een hallux valgus kun je niet wegmasseren of zo.
En ik heb altijd gezonde, ruime niet elegante schoenen aan