bokkers met zonneallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

bokkers met zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 17:41

hallo bokkers
zelf heb ik zonneallergie en gebruik hiervoor urtizon.
nu ben ik benieud of er meer bokkers met zonneallergie zijn en wat jullie daartegen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:16

Ja.
Wat ik er tegen gebruik?
Weinig histamine rijk voedsel en factor 50 ( uva en uvb) zonder parfum, parabenen en andere chemische meuk waar je op kan reageren.
Urtizon en alle andere aanverwante suikerkorreltjes of gedestilleerd water druppeltjes, daar wordt alleen de fabrikant beter van.
Het werkt echt niet tegen zonneallergie.

Het enige dat wat kan verlichten is een antihistaminicum, maar dat verlicht ook enkel de symptomen.

En verder, niet gaan bakken op het strand bijvoorbeeld als je geen bultjes en jeuk wilt.
En altijd veel en goed blijven smeren.

Anoniem

Re: bokkers met zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:18

Eerste paar weken zo veel mogelijk de zon in. En smeren met zonnebrand en na de tijd aloe vera propolis. En meestal is mijn huid naar 2 a 3 weken gewend aan de uv.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:23

Ik meld me!
Ik houd sowieso niet van de warmte dus blijf uit mezelf al zoveel mogelijk uit de zon.

Meestal als ik toch de zon lang in moet, smeer ik me goed in en gebruik ik 's avonds iets van aloë vera.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 18:32

ja ik heb zoieso zonnebrand en after sun.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:40

Ik heb er ook last van.. Eerst op mijn armen en hals/ borst. Maar nu enkel nog maar op mijn hals/ borst sinds dit jaar.
Ik had apart iets bij de DA gekocht en zonnebrand. Alsnog bultjes en jeuk... Allergiepilletje helpt een beetje maar verder weet ik het niet...

Stomme is wel dat ik er nog nooit last van gehad had tot 3 jaar terug...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:56

En smeer je ook in als je buiten komt zonder in de zon te lopen.
UV dringt immers ook door in de schaduw, dus dan kan je alsnog last krijgen van jeuk en uitslag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:28

Ik gebruik ook Urtizon, werkt op zich prima, maar op den duur komt de allerhie toch als ik in een warm land op vakantie ben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:09

Ik weet niet of ik het nu ineens begin te ontwikkelen, kan dat zomaar?
Ik was iemand die nooit verbrandde, sinds een paar jaar helaas wel, en dit jaar had ik op mijn rug ineens enorme vervellende plekken waar ook vocht uitkwam. Nu na het vervellen is het over. Maar nu zie ik op mijn decolleté (en echt alleen daar) allemaal rode bultjes. Verder jeuken ze niet, doen ook niet pijn, maar het is wel lelijk :o

Is dat zonne-allergie en zo ja, ben ik nu voortaan elk jaar de pineut of is het gewoon ineens deze hoeveelheid zon waar mijn lichaam eenmalig gek op reageert?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:14

Ik ben er inmiddels overheen gegroeid, maar als kind had ik het heel erg. Ik had speciale allergie zonnebrand van PizBuin, werkte echt super!
Als ik al bultjes en dus jeuk had gebruikte ik een zalf van VSM, calendula geloof ik

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:24

Ja, die had ik ook (die crème van PizBuin), maar volgens mij is die er niet meer.
Bij mij begon en toen ik een jaar of 12 was en ik heb het nog steeds, wel wat minder erg en in NL duurt het ook langer voordat het komt dan wanneer ik naar Mexico oid ga.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:25

Ik meld me :D

Ik gebruik urtizon, smeer me heeeeeel goed in met die pizbuin creme.
Ik heb trouwensn alleen last van zonneallergie op m´n armen, verder nergens dus dat scheelt.
`s zomers zoveel mogelijk de middagzon vermijden en dan gaat het sowieso goed :D

Blijft lastig die allergie vind ik zelf.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:53

IK meld me ook :)

Vorige week nog langs de HA geweest, hij zegt dat ik geen pillen/zalfje meer moet gebruiken maar gewoon lange broek/lange mouwen met hoog gesloten hals en het liefst zon vermijden. Geen probleem :D

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:14

Ik meld me ook. Ik heb het op mijn handen en polsen. Vroeger heb ik er nooit geen last van gehad en een jaar of 3 geleden kreeg ik ineens last. Ik smeer mij goed in met zonnebrand en tot vandaag is het redelijk goed gegaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:26

KarinvdM schreef:
Ja, die had ik ook (die crème van PizBuin), maar volgens mij is die er niet meer.
Bij mij begon en toen ik een jaar of 12 was en ik heb het nog steeds, wel wat minder erg en in NL duurt het ook langer voordat het komt dan wanneer ik naar Mexico oid ga.

Geloof dat er nog wel een spray van is :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:29

Bij mij begon het ongeveer ook 3 a 4 jaar geleden.
Eerder had ik er nooit last van....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:21

Krijg ook snel uitslag en jeuk. Verder nog een allergie voor chromaat en moet heel erg opletten dat wt ik gebruik aan bijvoorbeeld crème, en wasmiddel, ik hetzelfde gebruik. Krijg snel uitslag als ik wissel.

Gebruik er niets voor. Probeer op tijd de zon in te gaan want een bruin kleurtje staat altijd leuk maar kan niet ineens flink gaan bakken. Moet dat wel opbouwen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:39

Al jaren last van, van alles gebruikt , niets helpt, enige dat bij mij werkt is n zonnebankkuurtje in t voorjaar. Van de zonnebank krijg ik geen allergie.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:54

Een zonnebank kuur vroeg in het voorjaar kan het wel iets verlichten, doordat je dan al een dun gekleurd bovenlaagje ontwikkeld.

Zelf heb ik het ook! (rood haar en lichte huid) Met het kleinste beetje zon ben ik al verbrand, krijg vlekjes en enorme jeuk! Sowieso heb ik geen sieraden om, die lijken extra de zon te trekken waardoor het rondom oorbellen/ketting altijd heel extreem is.
Ik heb al járen van de dokter een zonnebrand en die helpt wel heel goed. Hierdoor verbrand ik niet en krijg ik dus ook geen jeukende vlekjes.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:04

Jep, hierzo heb er erg last van heb pillen van de docter die goed helpen maar die gebruik ik alleen wanneer het te erg word met de jeuk ;) ik zou ze ook gwn kunnen gaan gebruiken wanneer het echt heet word maar zo slim ben ik nier ;) veder doe ik altijd goed koelen als we bij het water zijn en goed smeren...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:10

Ik meld me ook. Zolang als ik me kan ik herrineren heb ik zonne allergie. Tot een jaar of 3 geleden ging ik ook in het voorjaar onder de zonnebank.
Maar sinds ik bij de post werk heb ik veel minder last.. Doordat ik nu iedere dag een paar uur buiten ben en mijn huid langzaam aan aan de zon kan wennen heb ik veel minder last. Ik smeer nu ook niet extra met zonnebrand creme. Ik weet niet of het er nu is maar ik heb ook een tijdje zonneblaasjes creme/gel van het kruitvat gebruikt. Wat ook enige verlichting gaf..
Vroeger (30 jaar geleden) kreeg ik watten die gedrenkt waren in een zout oplossing op mijn lichaam. Mijn armen en benen werden 's avonds met watten en verband ingepakt zodat ik daar niet aan kon zitten. Buik en rug was wat lastiger..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:14

Ik heb het ook! Heb het eerst proberen te verhelpen met veel zonnebrand + hoge factor, maar dit werkte niet. Gebruik sinds kort urtizon icm zonnebrand en eigenlijk nu nagenoeg geen last meer van de zonneallergie..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:24

apollootje schreef:
Een zonnebank kuur vroeg in het voorjaar kan het wel iets verlichten, doordat je dan al een dun gekleurd bovenlaagje ontwikkeld.

Zelf heb ik het ook! (rood haar en lichte huid) Met het kleinste beetje zon ben ik al verbrand, krijg vlekjes en enorme jeuk! Sowieso heb ik geen sieraden om, die lijken extra de zon te trekken waardoor het rondom oorbellen/ketting altijd heel extreem is.
Ik heb al járen van de dokter een zonnebrand en die helpt wel heel goed. Hierdoor verbrand ik niet en krijg ik dus ook geen jeukende vlekjes.

Of je hebt een nikkel allergie. Ik kan daar ook niet tegen dus draag geen sieraden. Alleen een tragus van chirurgisch metaal en een nikkelvrije ring. Maar met zulk weer soms ook wel last van hoor.