Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 18:27

Zolang ik me kan herinneren heb ik al last van een schimmelnagel/kalknagel. Die heb ik echt al vanaf kleins af aan denk ik..
Hij zit op mn 'middelvingerteen' en deze is dus al echt dik en geel :r
Van alles al geprobeerd, van zalfjes en cremetjes van de pedicure, tot spul van de drogist, tot groene zeep en azijn..
Noem het maar op en ik heb het geprobeerd..

Nu heb je bij de dokter medicijnen hiervoor.. Een kuur van 3 maand, maar dit is af te raden volgens hem omdat het ontzettend slecht is voor je lichaam, met name je nieren dacht ik. Dus dit wil ik in het uiterste geval doen.

Een tijd dacht ik.. Nouja.. Misschien moet ik er maar mee leven.. Alles geprobeerd, en als het bij 1 nagel blijft.. Oke is te doen..
Maar nu krijg ik een klein beginnetje op mn grote teen nagel! :\

Dus ik ga voor de 100ste keer de strijd aan.. Wat ik dit keer ga doen?

Mn nagel zo dun mogelijk houden, dus vijlen en vijlen (Wegwerpvijl) en 2x daags pure tea trea olie erop doen. Hopelijk gaat ie dan weg?!

Wie heeft dit nog meer, en bij wie is dit ook zo hardnekkig?

zonnebloem18

Re: Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:37

Mijn vriend heeft dit ook, het begon op 1 teen en hij heeft het nu op 6 tenen.
Alles van de drogist is al geprobeerd, de pedicure kon het alleen mooier maken en de huisarts heeft 1 nagel al helemaal weggehaald maar dat hielp ook niet.
Hij baalt er van maar heeft er mee leren leven want elke maand pedicure is gewoon te duur.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:42

Ik heb er niets aan gedaan en na jaren is het gewoon weg. Dus wie weet misschien geduld hebben.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 18:44

Cajra schreef:
Ik heb er niets aan gedaan en na jaren is het gewoon weg. Dus wie weet misschien geduld hebben.

Dat is bijzonder! :oo
Maar ik ben bang dat dat bij mij niet gaat haha.. Denk dat ie er al wel een jaartje of 20 zit -O-

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:45

Ik heb er geen last van en ook nooit gehad, maar ik heb eens gelezen dat listerine ook zou helpen bij schimmels

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:48

Ik heb er ook last van! Ook snel last van schimmelvoeten.. Heb ook 1x van m'n rechtervoet heel m'n teennagel er al zo af kunnen pakken, die lag gewoon los en is weer niet mooi teruggegroeid..
Het is bij mij ook vooral dat ik 't dan vergeet om 't elke dag te behandelen.. Maar vind het zooo lelijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:53

En als je heel concequent dagelijks een paar keer de lak erop smeert en na 2 dagen er weer af haalt en opnieuw begint?
Ex collega van me had een vrij hardnekkige schimmel/kalk nagel (dusdanig dat ze weigerde open schoenen te dragen...) zij heeft 3 maanden lang dagelijks een aantal keer dat spul erop gedaan en bij haar heeft het geholpen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:57

Bij paarden met schimmel in de voet worden propolis druppels gebruikt. Misschien helpt het ook bij mensen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:11

Wesco schreef:
Bij paarden met schimmel in de voet worden propolis druppels gebruikt. Misschien helpt het ook bij mensen?

Dat is een goede, moet ik onthouden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:32

Ook hier een strijd. Waarschijnlijk gekregen door het dragen van plastic zakjes in mijn petrie's. :+ Maar na bijna 3 jaar bezig te zijn geweest met nailner, olie en anti schimmelcreme is het echt bijna weg :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:56

MaartJ schreef:
Ik heb er ook last van! Ook snel last van schimmelvoeten.. Heb ook 1x van m'n rechtervoet heel m'n teennagel er al zo af kunnen pakken, die lag gewoon los en is weer niet mooi teruggegroeid..
Het is bij mij ook vooral dat ik 't dan vergeet om 't elke dag te behandelen.. Maar vind het zooo lelijk!

heb ik ook een keer gehad, ik had opeens een kalknagel op mijn kleine teentje maar kwam erachter dat hij zo goed als helemaal los zat, ik heb hem losgeknipt en daarna is er weer een gezonde nagel terug gegroeid.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:00

eenitraM schreef:
Ook hier een strijd. Waarschijnlijk gekregen door het dragen van plastic zakjes in mijn petrie's. :+ Maar na bijna 3 jaar bezig te zijn geweest met nailner, olie en anti schimmelcreme is het echt bijna weg :D

Er is dus hoop :')

Net alle nagellak eraf gehaald, nagel heeeel dun gevijld en de olie erop.. En nu maar blijven herhalen en herhalen en herhalen :P

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:03

Ken je gentiaanviolet?
Misschien kan je dat is proberen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:14

Nog nooit van gehoord..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:20

Wordt over het algemeen gebruikt bij kindjes in de mond of bij vrouwen op de borst bij spruw.
Is mooi paars van kleur, maar werkt super.
Wellicht t proberen waard.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:24

Mijn moeder heeft aan haar grote teen een hele nare. We hebben alles al wel geprobeert zelfs van die tellcel dingetjes maar tot nu toe komt het altijd weer terug. Zelf heb ik ook een tijdje last gehad van een nare schimmel op mijn kleine teen maar bij mij was het met aantal keer antibioica al weer klaar. This een vervelend iets. En als ik mijn moeder zo hoor soms iets wat onoplosbaar lijkt.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:25

Ik ben gebeten door en kat, kreeg een tetanusprik en een antibioticum (amoxicilline + clavulaanzuur).Welke het nu gedaan heeft weet ik niet, maar mijn schimmelnagel was over na de kuur. *\o/*

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:28

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:31

Propolis is inderdaad een goeie :j ..Dun houden is inderdaad dan ook aan te raden..Een klant van mij heeft nolac geprobeerd en dat is ook iets wat tot nu toe goed helpt bij hem..Het is alleen wel zo dat het van binnenuit komt en het zeer waarschijnlijk terug komt als je de schimmel in je lichaam niet wegkrijgt..Daar zou ik die pillen van de dokter niet voor gebruiken want daarvoor geldt dat het middel erger is dan de kwaal en je lever beschadigd..Misschien ook propolis innemen?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:33

Ik heb in het verleden ook veel last gehad van schimmel, maar bij mij bleef het niet alleen bij schimmelnagels maar was het uitgebreid tot onder mijn voeten. Op voorschrijven van de huisarts heb ik dus wel de kuur van drie maanden geslikt (terbinafine). Sindsdien heb ik *knock wood* nooit meer last gehad van schimmel. Voor mij heeft het dus ontzettend goed gewerkt. Het belangrijkste is dat je naast de kuur geen alcohol drinkt en niet van jezelf al last hebt van je lever, want dan is het inderdaad niet aan te bevelen. Maar bij hardnekkige schimmel, als laatste 'redmiddel', werkt het wel fantasisch. ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:06

Langdurig weken in een azijnvoetenbad al geprobeerd?!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:57

Hm, mijn moeder doet sinds kort een nieuwe lasertherapie voor schimmelnagels. Vond het eerst niet zo bijzonder, maar nu ik lees hoe moeilijk het is om eraf te komen...

Weet trouwens wel dat het ook gevaarlijk kan zijn, omdat de schimmel kan doorslaan naar het lichaam, en op den duur aardig wat schade kan aanrichten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:03

Lakken met rode nagellak schijnt nog wel eens te helpen... Blijkt een stofje in te zitten wat de schimmel dood.
Alleen opletten dat je dat potje dan dus niet ook op je andere nagels gebruikt want dan besmet je die weer..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:05

Ik gebruik sinds een paar dagen ook tea tree olie, zal wel lang duren voordat het weg is maar dat is het waard :=

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:15

Ik heb de "3 maanden medicijnen" wel gebruikt want ik had eerst een geïnfecteerd klein teentje (kon ik mee leven) maar die maakte de sprong naar mijn grote teen en dat ging me te ver ;)
Heb geen bijwerkingen vernomen tot nu toe en heb vandaag weer eens mooie french manicure aangebracht omdat het weer kan!

P.s. Mijn kleine teentje is nog steeds een beetje vreemd.