Homeopatisch middel voor antidepressiva

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Homeopatisch middel voor antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:09

Hallo allemaal.

voor mensen die mij herkennen, dit graag stil te houden of via PB als je vragen hebt :)
En er wordt niks besloten zonder dokter!! Ik wil enkel weten of er een alternatief is.

Wegens omstandigheden hier thuis is het mij aangeraden om het nemen van antidepressie te overwegen.
Nu ben ik radicaal tegen pillen maar zo kan het niet doorgaan, er moet iets gebeuren.

Nu wil ik graag goed voorbereid zijn. Als ik op gesprek ga met de dokter en als ik antidepressiva voorgeschreven krijg wil ik dit liever niet.
Ik neem liever iets homeopatisch op basis van kruiden etc. en geen chemische rommel. Antidepressiva maakt een stofje aan in je hersens die je mist en zo zal je je gelukkiger voelen ( kortom gezegd ).
Is er een homeopatisch middeltje met hetzelfde effect als de antidepressivum of zal het toch echt die chemische troep worden om er iets aan te veranderen?

Ik ben vast niet de enige die voorkeur heeft aan homeopatische middelen.

Mars

Re: Homeopatisch middel voor antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:19

Google eens op Sint Janskruid, oa te koop bij Kruidvat :)
Overleg wel altijd met je HA en let ook goed op, dit middel kan de werking van andere geneesmiddelen beinvloeden :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:22

Dank je daar ga ik eens op googlen. Ik neem niks anders van medicatie behalve de pil dus daar moet ik even op letten dan. En nee ik ga sowieso op gesprek met mijn dokter, maar dan kan ik een alternatief voorleggen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:28

Als een psychiater aanraad om een antidepresivum te nemen zou ik dat doen.
Homeopathie kan je aanvullend doen en gebruiken om eerder van het antidepresivum af te komen. (in overleg natuurlijk met je psychiater)

Overigens...kruiden ook alleen goedgekeurd spul kopen als je voor kruiden gaat. De chemische rommel(vreemde benaming vooriets wat je beter maakt) is namenlijk gebasserd op natuurlijke rommel en bij verkeerd gebruik kan het net zo veel schade opleveren als de chemische rommel.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:30

Tryptofaan en Tyrosine zijn belangrijke bestanddelen als het gaat om Antidepressiva.
Deze stofjes zitten onder anderen ook in Bananen.

Ook zijn Omega 3 vetzuren, folium en Vitamine B12 aan te raden.
Weinig geraffineerde suikers Maar wel koolhydraten.
Allen redelijk makkelijk zonder moeite te realiseren.
St. Janskruid zoals hierboven geschreven ook.

Als algemeen homeopathisch middel staat Aurum metallicum bekend.

Maar dat zou ik dan zo niet uitproberen, als je werkelijk een homeopathisch middel zoekt ga dan naar een ervaren homeopaat om jouw eigen constitutiemiddel te laten uitzoeken.
(m.i. een klassieke homeopaat).

Het ligt natuurlijk aan jouw Problemen, Maar goede gesprekken zijn als je besluit toch Antidepressiva te slikken een goede combinatie ook bij het gebruik van homeopatica zou ik je gesprekken willen aanraden.
Alleen pillen nemen is vaak niet de juiste oplossing.

Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 20-07-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:32

Mars schreef:
Google eens op Sint Janskruid, oa te koop bij Kruidvat :)
Overleg wel altijd met je HA en let ook goed op, dit middel kan de werking van andere geneesmiddelen beinvloeden :)

bij sommige anticonceptie mag je geen sint janskruid gebruiken :)

kamille. citroenmelisse of lavendelthee werkt ook rustgevend. Ook heb je valeriaantabletten, maar daar moet je mee oppassen.
Als je teveel neemt dan krijg je weer angst en spanning :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:33

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:35

Wordt het door je huisarts of door een psychiater aangeraden? Heb je daarnaast ook therapie of zou het alleen medicijnen zijn?
Ik denk dat het soms wel helpt om medicijnen te gebruiken gewoon om je hersenen op andere dingen in te stellen. Maar ik geloof niet dat alleen medicijnen zonder iets het middel is.

Als je toch naar alternatieven wil kijken... misschien meditatie of yoga ook als aanvullend naast therapie.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 20-07-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:35

Ik wil ook helemaal geen pillen nemen maar zo kan het niet meer en ik geraak er op mn uppie niet uit.
Ik zal eerst een beginnen met wat Tjinta zegt: Omega 3, folium, Vitamine B enz als het dan nog niet verbeterd ga ik toch echt naar de dokter ( ja ik vermijd de dokter liever :') )
Volgens mij heb ik een vertekent beeld van pillen dus misschien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:36

Tjinta schreef:
Tryptofaan en Tyrosine zijn belangrijke bestanddelen als het gaat om Antidepressiva.
Deze stofjes zitten onder anderen ook in Bananen.

En in vlees.

Dus TS hoe zit het met je dieet momenteel?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:39

Evelijn schreef:
Wordt het door je huisarts of door een psychiater aangeraden? Heb je daarnaast ook therapie of zou het alleen medicijnen zijn?
Ik denk dat het soms wel helpt om medicijnen te gebruiken gewoon om je hersenen op andere dingen in te stellen. Maar ik geloof niet dat alleen medicijnen zonder iets het middel is.

Als je toch naar alternatieven wil kijken... misschien meditatie of yoga ook als aanvullend naast therapie.

Een goede vriend heeft me aangeraden om naar de huisarts te gaan en te praten ( geen psychiater dus ) en eventueel als de arts dit zegt antidepressiva te nemen. Hijzelf is hier ook heel erg van opgeknapt en kan uit ervaring spreken dat het echt helpt. En ik dus echt even langs de arts moest gaan.

Goh Tamary geen dieet. Ik eet gewoon wat de pot schaft. Meestal zijn die gewoon vlees, groenten en aardappelen afwisselend met pasta's, vis, rijst,... Af en toe frietjes of iets vettigs erdoor maar meestal boerenkost eigenlijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:40

Dus... je hebt je huisarts zelf nog niet gesproken?
Want die komen echt niet meteen met pillen aan zetten... zeker niet als jij zegt dat je het eerst anders wil proberen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:41

Neen, moest het zijn dat hij dit wel deed dan zou ik graag voorbereidt zijn met een alternatief die hij misschien ook goedkeurde. Hier ging het eigenlijk om.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:42

_mexx_lady_ schreef:
Goh Tamary geen dieet. Ik eet gewoon wat de pot schaft. Meestal zijn die gewoon vlees, groenten en aardappelen afwisselend met pasta's, vis, rijst,... Af en toe frietjes of iets vettigs erdoor maar meestal boerenkost eigenlijk.

Klinkt als redelijk normaal, dan kan het heel goed dat je lijf meer nodig heeft dan het uit je voeding kan halen. Dan kom je toch richting antidepressiva uit helaas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:44

de bijwerkingen van antidepressiva's zijn depressies ;)
magnesium heeft minder bijwerkingen...of je moet slecht functionerende nieren hebben,maar denk ik niet ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:48

Nee ik denk toch dat mijn nieren normaal functioneren, nooit last van gehad althans.
Magnesium bedoel je dan in de vorm van tabletten of in de vorm van eten?
Veel vis, spinazie, waar zit nog magnesium in qua eten?

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:49

Geen homeopathie maar wel natuurlijk. Ik slik 5HTP. Helpt mij goed

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:52

_mexx_lady_ schreef:
Nee ik denk toch dat mijn nieren normaal functioneren, nooit last van gehad althans.
Magnesium bedoel je dan in de vorm van tabletten of in de vorm van eten?
Veel vis, spinazie, waar zit nog magnesium in qua eten?

nee,echt een supplement.Het liefst met B6 erin ook nog.Dan word het beter opgenomen.
Ik vertrouw voedsel niet meer,volgens mij zit er niet veel waardevols meer in door de manier van kweken en gebruik van kunstmest en pesticiden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:18

Ik zou eerst naar de HA gaan en een verwijzing naar de psychiater vragen. Dan gaan ze eerst uitzoeken of je uberhaupt wel depressief bent of dat er iets anders aan de hand is.

Kom je bij de psychiater geef dan aan dat je alleen medicatie wil gebruiken als dat echt nodig is. Bijvoorbeeld bij zelfmoordgedachtes of andere erge psychische problemen.

Ik weet niet of je een verkeerd beeld hebt bij medicijnen maar je moet ze echt alleen gebruiken als het nodig is.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 17:49

Ik ga sowieso naar de HA, liever niet als wel maar ik ga wel.
Ik zal die magnesiumtabletten eens proberen misschien dat deze al een beetje werken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:33

Ik vind dit topic eigenlijk wel ernstig. Er is bij TS nog niet eens een diagnose gesteld, of er worden al allerlei adviezen gegeven, gebaseerd op niets, met ook nog eens als gevolg dat TS waarschijnlijk later dan ze eerst van plan was naar een arts gaat. Dat lijkt me een ongezonde ontwikkeling.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:45

heb je een pb gesruurd...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:57

St Janskruid is een anti depresiva en heeft dus van zichzelf ook de nodige bijwerkingen bij sommige mensen (moe, duizelig etc). Daarnaast verminderd het o.a. De werking van de pil (!!)
Volgens mij is het vanaf een bepaalde concentratie zelfs een toegelaten medicijn dus kun je je arts daar ook naar vragen.
Planten zijn niet altijd 'beter' dan de pilvorm, zie post van Natasja.

Ik zou hoe dan ook eerst maar het gesprek afwachten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:58

_mexx_lady_ schreef:
Dank je daar ga ik eens op googlen. Ik neem niks anders van medicatie behalve de pil dus daar moet ik even op letten dan. En nee ik ga sowieso op gesprek met mijn dokter, maar dan kan ik een alternatief voorleggen.

de pil kan niet samen met sintjanskruid/hypericum!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 18:58

Ibbel schreef:
Ik vind dit topic eigenlijk wel ernstig. Er is bij TS nog niet eens een diagnose gesteld, of er worden al allerlei adviezen gegeven, gebaseerd op niets, met ook nog eens als gevolg dat TS waarschijnlijk later dan ze eerst van plan was naar een arts gaat. Dat lijkt me een ongezonde ontwikkeling.

Ik ben niet weg van pillen of de HA..
Dat ik nu misschien hulp kan zoeken bij die magnesiumtabletten zijn een kleine motivatie.