huis vol muggen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

huis vol muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 12:36

hallo,

ik zit hier met een huis vol met muggen. dan zijn het niet een stuk of 10/20, nee ik sla elke dag ruim 70 muggen dood, en het lijkt wel alsof er steeds meer komen.

er hangt zo"n vies plakding, maar die zit steeds na 2 dagen al helemaal vol. ramen en deuren proberen we zo gesloten mogenlijk te houden..

ik word echt knetter gek van die klote beesten.. heeft iemand dé tip op ze weg te krijgen?

Murthul

Re: huis vol muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:50

Wij hebben toevallig gisteren een muggenverdelger gekocht :P Zo'n blauwe lamp, daar komen ze voor af door het UV licht en als ze bij de lamp zijn worden ze geelectrocuteerd.. ( 9 euro bij blokker)
Daarnaast ook nog een citronellageurstekker in de slaapkamer. (12 euro bij AH)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:53

Gaas voor de ramen/deuren. Citronella dingen. Nog meer 'vieze plakdingen'. Spinnen of andere dieren in huis nemen die muggen vangen. Blijf vooral onvermoeid doorslaan, voordat ze zich voortplanten :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:54

Indd die lampen werken goed, soms schrik je je rot als zo een beest gemarteld wordt want vliegen komen er ook op af. Maar deze werken wel echt goed!

Verder zei iemand dat je zakjes water aan je deuren en ramen moest hangen. Ze zien zichzelf in die zak maar veel groter door het water. Ze worden bang voor het dier voor hun dat groter is dan zijzelf en vluchten. Zei die man, ik heb het nog niet geprobeerd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:55

Een zonnedauw kopen :D Die vangt ze wel.
Of spinnen kweken :D

Maar lijkt me serieus heel vervelend. Woon je aan het water?
Idd zorgen voor een hele goede hor en 's avonds de buitenverlichting op tijd uit en de ramen dicht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:58

Ik zit naast het water en dus ook erg veel muggen hier. Het helpt erg als je een luchtstroom maakt, dat vinden ze niet fijn en dan blijven ze weg. Ik heb een ventilator op de laagste stand in de hoek staan, iets van de grond af en ik heb tot nu toe maar 1 mug gevangen :D

Verder heb ik horretjes voor de ventilatieroosters en vlucht ik zo snel mogelijk naar binnen zodat er niks mee kan sneaken :P

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 14:10

ik woon inderdaad aan het water, en op een boerderij, dus dat gaat dubbel op haha.

mijn ouders hebben volgensmij wel zo'n lamp dus die zal ik vanavond ff mee vragen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:56

een paar uur voor je gaat slapen een rondje met veerust door je slaapkamer :-)

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:54

Op de camping hebben wij vaak erg veel last van muggen, dan hebben we altijd een aantal citronella kaarsen staan, daar houden ze niet van. Ik heb verder ook wel eens van zo'n lamp gehoord ja! Zou ook goed moeten werken.

Succes!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:14

Ieder raam en ieder raampje wat hier bij ons in huis open kan, óók bij slaapkamers en toiletten, is bij ons voorzien van horrengaas.
Meestal vastgespannen rond een raamwerk wat je er ook zo uit kan halen.

Zo kunnen hier alle ramen open, zelfs mét lichten aan binnen, en als er hier op een avond eens 1 mug zit, is dat al heeeel wat.
Verbaas me er altijd over hoe weinig mensen eigenlijk echt gebruik maken van horrengaas. het werkt écht fantastisch, veel makkelijker en hygiënischer dan vieze plakstrips, kaarsen, en allerlei speciale lampen én jezelf ook nog eens constant insmeren.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:23

Volgens mij bedoelt TS 'Groningse muggen', oftewel vliegen voor zo ongeveer de rest van Nederland. :Y) Geen steekbeesten dus, hoewel stalvliegen je flink te grazen kunnen nemen, dan kun je nog beter door een mug worden gestoken. :=

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:30

Koop enkele citroengeranius, daar houden muggen niet van. Het helpt echt, wij hebben er twee op ons terras staan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:33

Vliegen kun je idd weghouden en dood laten gaan door veerust op je ramen te spuiten. Maar niet vlak voordat je naar bed gaat doen maar enige tijd van te voren. En s'morgens liggen er dan alemaal dode vliegen op je vensterbank.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:04

Een bakje met azijn!!!
Ik heb nooit meer last van muggen.
Op de slaapkamer heb ik ook een bakje met azijn staan(niet naast mijn bed) en er is geen mug te bekennen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:13

Een dikke schijf citroen met daarin een paar kruidnageltjes gestoken helpt heel goed tegen de muggen :j