Vroeg opstaan big deal?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Vroeg opstaan big deal?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 06:11

Hallo Bokkers!

Ik mest/zet de paarden buiten/voer om het weekend de paarden op stal, als ik dat doe, moet ik om half 7 mijn bed uit op zaterdag en zondag.
Vaak werk ik de avond er voor tot 22 uur.
Om het ruim te nemen, ben ik om half 11 goed en wel thuis.
Of ik nu de avond ervoor om 23 uur, of om 3.30 uur slaap, ik voel me verschrikkelijk belabberd 's ochtends..
Ik blijf snoozen en kan er niet uitkomen..
Meestal kan ik na het voeren en dergelijke mn bed wel weer in, maar dan heb ik nog zo weinig aan mn dag, want meestal moet ik om 17 uur weer beginnen met werken en ik krijg er een heel raar ritme van (heb nu vakantie, dus het is nu niet heel erg, maar straks als ik weer gewoon naar school ga wel)
Als ik dan op stal ben en eenmaal bezig ben, gaat het na een uurtje wel goed, maar ik raak er op de een of andere manier zo vermoeid van
Ben ik nou echt geen ochtend mens, of kan ik iets anders veranderen?

Help me! :z

Dan ga ik nu snel naar de paarden toe!

Thats_Me

Re: Vroeg opstaan big deal?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:21

Ik denk toch dat je te weinig slaap krijgt om fit te zijn. Want als je tot 22 uur werkt en thuis bent en gelijk je bed in duikt heb je nog zoveel te verwerken in je hoofd dat je niet rustig in slaap zou kunnen vallen.

Daarbij wordt je van snoozen ook moe. Je wekker zetten op het moment dat je eruit moet en er dan ook gelijk uit gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:23

Ik denk dat je gewoon structureel slaap tekort komt. :)
Ik vermoed dat als je een paar dagen vroeg naar bed gaat dat je je al veel beter voelt.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:28

ik volg even. Heb hetzelfde probleem

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:31

Ik denk iedere ochtend dat ik dood ga.
Ben helaas vaak ook nog voor de wekker wakker en slaap echt genoeg.
Ben gewoon meer een middag mens,haha!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 07:34

Daar heb je gelijk in, ik kan ook niet meteen slapen..
Helaas zal t toch zo blijven dat ik na 22 uur in mn bed lig :(
En.vroeg naar bed zal inderdaad de oplossing zijn, misschien.moet ik de wijntjes na mn werk wat vaker laten staan haha en op tijd naar huis gaan :P al is dat niet het grote probleem.. Ik werk meestal vrijdag en zaterdag tot 22 uur en.ik voer op zaterdag en zondag, dus dat is erg beroerd

Nou.inderdaad Ambre, dat heb ik ook!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:10

In elk geval niet snoozen, leg je telefoon aan de andere kanvan de kamer en kom meteen uit bed, dat scheelt al een hele boel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:15

Dat is op zich wel een oplossing, alleen ik ben bang dat ik dan net zo hard weer mn bed in spring, maar ik zal m proberen over 2 week! :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:20

De dag beginnen met een kop koffie en verder alleen water drinken. Suikers maken je ook moe, een zoet ontbijt (sap uit een pak of zoet beleg) werken je dus tegen om op gang te komen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:22

Koffie lust ik niet, zou ik een ander alternatief daar voor kunnen vinden?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:24

De afstand tussen je werk (22.00) en de voerbeurt die je hebt (07.00?) is te klein (in tijd). Tel daar een paar wijntjes bij op (door alcohol slaap je wel makkelijk in, maar heb je een hele slechte REM slaap, ook al drink je weinig) en je hebt een ontspannings- en slaaptekort.
Ook snoozen is heel slecht: vanaf het moment dat de wekker gaat en jij gaat weer dommelen tot de volgende wekker, draait jouw 'slaapknop' zich om. (Ik kan het niet heel goed uitleggen, misschien dat er op google iets over staat?)
Zet dus je wekker op de tijd dat je er uit moet, ga er dan ook uit, lekker douchen en goed eten en dan naar de paarden.
Ik heb eens horen zeggen dat als je energie te weinig hebt je dit kunt opvangen door middel van (gezond!) eten. Let er dus op dat je een goed ontbijt neemt en voor naar stal ook iets meeneemt (fruit, een bammetje).
Ik heb meestal dat ik er wel moeilijk uit kom, maar dat ik na het douchen en tandenpoetsen de wereld weer aan kan. Dan ga ik dus ook niet meer terug naar bed, tot de avond, wanneer het bedtijd is.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:25

Ik heb ook altijd belachelijk veel moeite met uit bed komen en een gigantisch ochtendhumeur meestal. En dan maakt het niet uit of ik 4 uur heb geslapen of 12 uur :P Maar meestal na een rustig bakje koffie en een ontbijtje gaat dat wel weer.
Ik denk dat bij jou eerder het slaaptekort een probleem is als ik dat zo lees...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:29

Ik snap je Amy!
Dus de drankjes laten staan is sowieso al een mooi begin, daar zal ik dan om denken en dat doen!
Ik snap wat je bedoelt met de ''slaapknop''
Ik zal inderdaad ook goed en gezond gaan eten, want ook dat schiet er wel eens bij in..

Zal je tips meenemen, heel erg bedankt!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:30

Ronaa94 schreef:
Ik heb ook altijd belachelijk veel moeite met uit bed komen en een gigantisch ochtendhumeur meestal. En dan maakt het niet uit of ik 4 uur heb geslapen of 12 uur :P Maar meestal na een rustig bakje koffie en een ontbijtje gaat dat wel weer.
Ik denk dat bij jou eerder het slaaptekort een probleem is als ik dat zo lees...

Haha teveel slapen is ook niet goed he, daar word je ook moe van, dat weet ik dan weer wel ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:34

Oh dat heb ik ook zooo erg :=
Ik werk in een drukkerij en de vroege dienst begint om 6 uur. Dat betekend dus 4:30 de wekker, uiterlijk 5:10 eruit en om 5:30 op de fiets. Opzich word ik van dat stukje fietsen (kwartiertje ongeveer) wel aardig wakker, maar rond half 8 begin ik dan weer enorm in te kakken... Probeer 's avonds uiterlijk half 11 in bed te liggen maar als dat 2 van de 5 avonden lukt is het knap :+
Het gebeurt dus wel eens dat ik maar 4 uurtjes slaap. Maargoed. Ik heb 5 dagen vroeg, weekend en dan 5 dagen laat dus ik tel gewoon maar de dagen af tot ik weer van 14:00 tot 22:00 mag werken :')
Overigens is het een vakantiebaantje dus werk er elke vakantie en als ik een dag vrij ben dus ik kom ook niet echt in het ritme :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:39

Haha dat heb ik ook hoor, maar weekends werk ik dus van 17-22 uur, niet hele lange diensten, maar wel vermoeiend in verband met de drukte en dergelijke. Ik tel ook weer af (nu in de vakantie naar maandag) naar het volgende weekend dat ik wel lekker kan uitslapen.
Ik ben echt een avondmensen en functioneer 's ochtends ook niet heel goed..
Slecht reactievermogen en voel me echt heel lamlendig en de meest normale acties lijken ineens heel zwaar..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:47

Je kan wel 'voor' slapen. Dus door de weeks wat eerder naar bed. Dan ga je goed uitgerust het weekend in en kan je wat meer hebben.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:48

En een goed ontbijt met veel vezels en vitaminen helpen je ook bij een goede start :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:49

Ja? Helpt dat echt? Dat van dat ''voor'' slapen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:51

Dat vind ik wel. Dan kan je net wat meer hebben. En dan heb ik het niet over heel veel uren. Maar lekker op tijd naar bed in de dagen er voor.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 09:55

Dat zal ik ook onthouden! :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:00

Uitgerust je 'werkweek' en in jouw geval het weekend in gaan zal helpen, maar het is niet de extra slaap die je er dan doorheen sleept. Wat handig is, is om door de weeks al te proberen rond de tijd op te staan die je in het weekend op moet.
Iedereen wordt moe als hij normaal gesproken om een uur of 9 zijn bed uit komt en dan ineens twee dagen om 06.00.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:30

Hmm dat is inderdaad ook wel weer zo! Lastig lastig..
Zoals ik zei ben ik dus echt een avondmens, vroeg slapen is er niet echt bij :O

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:42

Hoe is je ritme als je de paarden niet hoeft te doen? Probeer een vast ritme te krijgen. Als je de paarden niet hoeft te doen hoef je er echt niet om half 7 uit te gaan maar probeer dan niet langer te blijven liggen dan tot een uur of 8/half 9. Met een vast ritme word je veel fitter wakker!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:48

eerlijkgezegd, vind ik 23 uur niet echt laat :+
ik ga hier altijd rond uur of 12 in bed, of later. in de ochtend snel weer op. (nu 9 uur, naar school 7 uur)
straks ga ik om 4:15 in het dorp verderop zijn, (15 min. fietsen ) om een ochtendkrant rond te brengen. dan zal ik denk ik om een uur of 11 op bed gaan.
denk dat de wijntjes de grootste boosdoener zijn :o (en gewoon geen ochtendmens zijn :') )