Diclofenac.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Summertime

Diclofenac.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:42

Hallo,

Ik had een vraagje over diclofenac en kon mijn antwoord via Google en de zoekmachine niet goed vinden.

Ik heb een infectie opgelopen als gevolg van een dazenbeet. Omdat ik er vroeg bij was kreeg ik een middel (weet hiervan de naam niet) om het te remmen en diclofenac tegen de pijn. Nu vroeg ik me of ik met diclofenac gewoon in de zon kan zitten of dat dat net zoals met antibiotica niet goed is.

Op Google stond de ene keer dat het wel kon en de andere keer van niet. Op de bijsluiter heb ik het zo gauw ook niet kunnen vinden. Ik hoop dus dat er een Bokker is die toevallig het antwoord op mijn vraag weet.

Bedankt alvast!
_Summertime.

Agossie

Re: Diclofenac.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:45

Ik ben zelf absoluut geen fan van diclofenac en neem het ook niet in. Ik blijf bij de paracetamol of brufen.
Jammer dat het vrijdagavond is, dan kun je het helaas niet meer vragen aan je arts... :(

Met paracetamol mag je in ieder geval wèl in de zon, maar ik weet niet of dat samen gaat met dat andere medicijn dat je hebt gekregen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:46

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:47

ik denk dat door het middel om de infectie te remmen, in de zon zitten al niet verstandig is. diclofenac heb ik ook wel gehad, en ben er gewoon mee in de zon gaan zitten. ( maar was wel eerder dit jaar, en was allergisch voor de diclofenac dus maar 3 pilletjes gehad) geloof dat het "gewoon" een sterke pijnstiller is, maar dit weet ik niet zeker ;) ik had in elkgeval nergens last van ( had ook antibiotica :o ook de zon in. miscchien ben ik gewoon niet zo gevoelig )
zou je niet beter een paracetamol/ibuprofen kunnen nemen?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:48

Ik slik dagelijks diclofenac tegen mijn reumaklachten en mag hier gewoon mee in de zon! als ik me maar goed blijf insmeren (minimaal factor 30) maar dit heeft geloof ik meer met mijn reumavorm te maken dan met de dicofenac :')

Sterkte met je infectie!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:48

ik heb nooit te horen gekregen ten tijde dat ik diclofinac gebruikte dat ik niet in de zon mog. het is ook geen antibiotica soort het is een pijnstilling (heftige).
dus volgens mij is het geen probleem maar wil je 100% zekerheid dan morgen gewoon de huisartsenpost bellen en vragen.
succes

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:49

Agossie schreef:
Ik ben zelf absoluut geen fan van diclofenac en neem het ook niet in. Ik blijf bij de paracetamol of brufen.
Jammer dat het vrijdagavond is, dan kun je het helaas niet meer vragen aan je arts... :(

Met paracetamol mag je in ieder geval wèl in de zon, maar ik weet niet of dat samen gaat met dat andere medicijn dat je hebt gekregen.

Ik ben naar de huisartsenpost geweest, moest toch wel komen want als ik er te lang mee wachtte zou het alleen maar erger worden.. Maar pas in de auto op de terugweg dacht ik eraan om het te vragen.

Met paracetamol weet ik ook dat het gewoon mag, ibuprofen ook. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik specifiek diclofenac gekregen heb. Zeker gezien mijn leeftijd en het een toch wat zwaarder medicijn is met een aantal bijwerkingen. Maar ik neem aan dat hier toch wel wat redenen voor zijn geweest. :j

Het andere medicijn is als ik het goed begreep infectieremmend, dat zorgt ervoor dat de reactie op de beet af zal nemen en dit zo snel mogelijk over moet laten gaan. Heb hier ook maar 5 tabletten van gekregen, het zal dus ook wel sterk spul zijn vermoed ik.

malih schreef:
heb je geen bijsluiter bij je medicijn ?

anders kun je het online vinden op http://www.apotheek.nl/

succes

Heb ik gekregen ja, maar ik kon het hier niet in vinden, vandaar dat ik ook even op internet ging kijken maar hier verschillende informatie kreeg.

unihorses schreef:
ik denk dat door het middel om de infectie te remmen, in de zon zitten al niet verstandig is. diclofenac heb ik ook wel gehad, en ben er gewoon mee in de zon gaan zitten. ( maar was wel eerder dit jaar, en was allergisch voor de diclofenac dus maar 3 pilletjes gehad) geloof dat het "gewoon" een sterke pijnstiller is, maar dit weet ik niet zeker ;) ik had in elkgeval nergens last van ( had ook antibiotica :o ook de zon in. miscchien ben ik gewoon niet zo gevoelig )
zou je niet beter een paracetamol/ibuprofen kunnen nemen?

Bedankt voor je reactie!

Ik was ook niet van plan om te gaan bakken hoor, lijkt mij ook niet verstandig nee. Het was meer omdat mijn opa toevallig een antibioticakuur had gehad en absoluut de zon niet in mocht. Vandaar dat ik het even zeker wilde weten.

Voor zover ik weet is diclofenac ook een sterke pijnstiller, sterker dan paracetamol en ibuprofen.

Ik heb het via de huisartsenpraktijk gekregen, kom daar net vandaan en de arts schreef deze medicatie voor. Dan ga ik er toch van uit dat hij hier redenen voor heeft. ;)

bente12 schreef:
Ik slik dagelijks diclofenac tegen mijn reumaklachten en mag hier gewoon mee in de zon! als ik me maar goed blijf insmeren (minimaal factor 30) maar dit heeft geloof ik meer met mijn reumavorm te maken dan met de dicofenac :')

Sterkte met je infectie!

Hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken.

Dankjewel! :)

koetje28 schreef:
ik heb nooit te horen gekregen ten tijde dat ik diclofinac gebruikte dat ik niet in de zon mog. het is ook geen antibiotica soort het is een pijnstilling (heftige).
dus volgens mij is het geen probleem maar wil je 100% zekerheid dan morgen gewoon de huisartsenpost bellen en vragen.
succes

Bedankt!

Ik ga denk ik sowieso maar even niet in de zon. Zoals eerder genoemd is dat andere medicijn misschien wel meer om me zorgen over te maken in verband met zon.

Ik zal nog even kijken wat voor een reacties er komen, anders kan ik altijd nog even bellen inderdaad!
Laatst bijgewerkt door _Summertime op 19-07-13 23:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:53

Ik ben nu ook net begonnen met de diclofenc ivm spit dus ik volg even want ik ben een zon aanbidder haha.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:55

Poeh, ik vind het wel een zwaar middel voor een dazenbeet.
Ik kreeg er klachten van (misselijk, diarree, duizelig) dus heb er maagbeschermers bij gekregen.
Moest het (helaas) wel blijven slikken anders kon ik niks door de pijn.
Als het kan, liever bij paracetamol of ibuprofen houden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:56

Is wel heel erg verschillend hoe personen erop reageren.
Ik merkte totaal geen verschil, het leek die week wel eerder zeerder te doen dan voordat ik ermee begon.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 23:01

XxJustinexX schreef:
Ik ben nu ook net begonnen met de diclofenc ivm spit dus ik volg even want ik ben een zon aanbidder haha.

Sterkte dan ook! ;)

xSCWx schreef:
Ik kreeg er klachten van (misselijk, diarree, duizelig) dus heb er maagbeschermers bij gekregen.

Het is ook niet om de dazenbeet tegen te gaan, maar door de infectie heb ik er ook onwijs veel pijn bij gekregen. Ik heb het dus puur tegen de pijn voorgeschreven gekregen.

Ik ben nu ook wat misselijk, maar de vrouw bij de apotheek gaf aan dat je het dan na de maaltijd moet nemen ipv ervoor. Ze geven aan op de bijsluiter dat het een half uur voor de maaltijd moet, maar mocht je dus misselijk worden of andere klachten krijgen kan het ook na de maaltijd, al zou het medicijn dan wel minder snel reageren.
Laatst bijgewerkt door _Summertime op 19-07-13 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:02

xSCWx schreef:

ik eeh :P tintelende benen, moeiheid.. wegvallen... was aan het tekenen,... ben dus tijdens het tekenen "weggedommeld" met potlood nog in me hand :+
geloof dat het komt door iets wat ook in naproxen zit... maar een ander hoeft er niet erg op te reageren, maar zou toch paracetamol of ibuprofen liever hebben.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:05

Gebruik het al langer vanwege CMD, en heb en gevoelige huid maar geen problemen met de zon(ook al ben ik veel bij de paarden en ligt de bak in de zon)

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 23:07

unihorses schreef:
xSCWx schreef:

ik eeh :P tintelende benen, moeiheid.. wegvallen... was aan het tekenen,... ben dus tijdens het tekenen "weggedommeld" met potlood nog in me hand :+
geloof dat het komt door iets wat ook in naproxen zit... maar een ander hoeft er niet erg op te reageren, maar zou toch paracetamol of ibuprofen liever hebben.

Ik reageer zelf weer amper op paracetamol, is voor mij vaak niet sterk genoeg .. Ik had dit overigens niet gemeld oid, ik kreeg direct diclofenac voorgeschreven. Dan verwacht ik ook wel dat dit niet zomaar gedaan wordt aangezien ik "pas" 15 ben.

Ik heb een hoge pijngrens waardoor ik sowieso niet snel pijnstillers in zal nemen, maar als het echt nodig is dan is paracetamol niet genoeg. Ibuprofen werkt echter wel, maar ik ga nu maar aan de diclofenac, want zoals eerder gezegd zullen hier wel redenen voor zijn.

Maar daarvoor opende ik het topic niet. :Y)

amillia schreef:
Gebruik het al langer vanwege CMD, en heb en gevoelige huid maar geen problemen met de zon(ook al ben ik veel bij de paarden en ligt de bak in de zon)

Dat is fijn om te horen! Kan het in ieder geval geen kwaad. :)

________

Moet zeggen dat ik nu al misselijk ben, heb 'm 1,5u geleden ingenomen.
Ga het dus morgen even na het eten proberen ipv ervoor.
Laatst bijgewerkt door _Summertime op 19-07-13 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 23:09

Ik heb inmiddels genoeg antwoord op mijn vraag! Iedereen heel erg bedankt.

Moet ik even bij een moderator melden dat dit topic dan op slot kan?