Overal spierpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Overal spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:37

Hallo bokkers,

Al bijna een jaar loop ik met constante spierpijn. Het verschilt per dag waar het precies zit (bijna altijd in ieder geval in mijn schouders/nek), maar pijn doet het altijd. Ik doe opzich geen rare dingen en beweeg niet buitensporig veel of weinig.
Nu ik van de week een salto heb gemaakt met mijn fiets (voorspatbord viel eraf waardoor mijn voorwiel blokkeerde), is het helemaal vreselijk geworden. Ik kan amper mezelf aankleden zonder te vergaan van de pijn. Waarschijnlijk komt dat gewoon van de val, maar het is me wel duidelijk geworden dat ik niet langer met die spierpijn wil rondlopen.

Is er misschien een manier om hier vanaf te komen? Kan het zijn dat ik een tekort heb aan een bepaalde voedingsstof? (Mijn eetpatroon is niet zo gezond, maar daar probeer ik aan te werken.) Zou magnesium bijvoorbeeld kunnen helpen? Ik hoop eigenlijk dat zoiets zonder doktersbezoeken op te lossen is...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:39

Maar een ideetje hoor...naar de dokter gaan is misschien toch handig.
Waarom wil je dat niet?

xSwanHeart

Re: Overal spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:46

Ik wil gewoon kijken of dit zonder 'echte' medicatie op te lossen valt.
Daarnaast wil ik niet voor ieder wissewasje naar de dokter. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit vanuit mijn eetpatroon komt, dus wil ik eerst proberen of ik het op die manier op kan lossen. Vroeg me dan ook af wat voor voeding(ssuplementen) ondersteunend zijn voor je spieren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:47

Toevallig ook overbewegelijk in bepaalde gewrichten?

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:47

Magnesium sowieso. Genoeg groente en fruit etc.

Ik heb ook altijd spierpijn enzo, maar ik heb spierreuma oftewel fybriomyalgie..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:49

Thats_Me schreef:
Toevallig ook overbewegelijk in bepaalde gewrichten?

Nee, totaal niet. Ik overstrek wel makkelijk (en graag), maar dat is het eigenlijk. Verder ben ik totaal onflexibel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:50

Dit is geen wissewasje. Naar de dokter en bloed laten controleren. Dit kan iets onschuldigs zijn, maar je mag met vitamines en dergelijke niet op de gok maar iets gaan doen. Het kan ijzer of magnesium zijn, maar het kan ook B12 bijvoorbeeld zijn, en dan heb je wel begeleiding nodig hoor, of je kan op den duur zelfs in de rolstoel belanden.
Dat je niet snel naar een dokter gaat, snap ik helemaal, ik was ook zo. Uiteindelijk, na het te laten aanslepen, bleek ik op bijna 0 te zitten qua B12-waarde, en ook ijzer en ferritine tekort. Geen pretje. Echter was magnesium prima in orde.
Niet te lichtzinnig hier mee zijn dus. Beter voorkomen dan genezen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:52

Ik kreeg laatst de tip Arnica Montana D6 pillen te gebruiken. Ik was nogal hard op mijn hoofd gevallen na een ongeluk met een pony en alles deed me zeer..Maar na 1 dag die pillen gebruikt te hebben had ik al nergens last meer van. Ik vond het echt een wondermiddel! Maar als je al zo lang pijn hebt zou ik toch eens naar de ha gaan met je klachten...

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:16

Geen idee wat voor werk je doet, maar misschien zit/sta je verkeerd waardoor je hele lichaam blokkeert en zo in een vicieuze cirkel komt (wat verergert is na je val). Misschien heb je dan helemaal geen medicatie nodig, alleen een doorverwijzing naar een goede fysiotherapeut.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:34

Zou gewoon naar de huisarts gaan. Zulke dingen worden meestal alleen erger, tot je eindelijk wel gaat en dan jezelf voor je kop slaat omdat de oplossing al die tijd zo makkelijk was of omdat je het met wachten alleen maar erger gemaakt hebt.

Is het echt spierpijn of is het mogelijk dat je spieren verspannen zijn? Weet nl helaas uit ervaring dat het beide zeer vergelijkbaar voelt(eigenlijk zelfs bijna hetzelfde)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:40

Waarom denk je dat het aan je eetpatroon ligt?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:45

amillia schreef:
Zou gewoon naar de huisarts gaan. Zulke dingen worden meestal alleen erger, tot je eindelijk wel gaat en dan jezelf voor je kop slaat omdat de oplossing al die tijd zo makkelijk was of omdat je het met wachten alleen maar erger gemaakt hebt.

Is het echt spierpijn of is het mogelijk dat je spieren verspannen zijn? Weet nl helaas uit ervaring dat het beide zeer vergelijkbaar voelt(eigenlijk zelfs bijna hetzelfde)

Tja, die vraag kan ik dus ook niet zo goed beantwoorden :+ Het is waarschijnlijk geen 'sportspierpijn', aangezien het niet altijd op dezelfde plek zit, en het niet echt aan inspanning gerelateerd lijkt te zijn.

Tieneke schreef:
Waarom denk je dat het aan je eetpatroon ligt?

Ik heb een eetstoornis (waarvan ik probeer te herstellen) maar heb nog steeds geen gezond eetpatroon, waardoor ik bepaalde voedingsstoffen mis. Daarnaast ben ik vegetariër. ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:53

Dan is B12-tekort in elk geval niet uitgesloten, want dat komt veel voor bij vegetariërs, aangezien B12 vooral in dierlijke producten zit. Maar dan kan je net evengoed idd magnesium of ijzer of ... missen. Bloedonderzoekje dus zeker ook doen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:00

Als je echt nog iets wil proberen zou ik kijken voor een alles dekkend voedingssupplement, niet 1 speciaal voor spieren ofzo want alles hangt op 1 of andere manier samen. Beter zou een bezoek aan de huisarts zijn zodat die gericht kan kijken naar eventuele tekorten zodat je die kan aanpakken. Binnen 2 dagen weet je het meestal met bloedonderzoek.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:01

Hier precies hetzelfde heb eigenlijk altijd spierpijn, maar ik heb verhoogde Ck waardes
Komt er grofweg op neer dat ik verzurig en verkramping heb daardoor.
Op dit moment ook overbelaste schouders gewoon zomaar en dus hele dagen een zere nek
En schouders.
Even naar dr huisarts gaan dus, bloedprikken en langs de fysio is ook wel handig.
Want het is echt geen pretje om de hele dag er last van te hebben.
En dat je er meer last van hebt nu is wel logisch als je een smak heb gemaakt :)

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:26

Ik zou zoals meerdere keren al aangegeven even langs de huisarts gaan. Deze mensen zijn er speicaal voor opgeleid en kunnen je klachten misschien wel verhelpen. Waarschijnlijk moet je even bloed prikken en weet je waardoor het komt.

Dit is niet iets onschuldigs waarmee je niet naar een HA hoeft lijkt mij, zeker niet als je er al zo lang mee loopt. Ik zou dus gewoon langs de HA gaan.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:32

Zou ook even langs de HA gaan.. Daar zijn ze voor :-) heb zelf na een flinke valpartij ook veel last gehad van spierpijn ben een poosje behandeld door een manueel therapeut en dat luchtte enorm op!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:49

Bedenk me net dat je in Nederland zo zonder verwijskaart naar de fysio kan? Dan zou ik dat in elk geval doen. Grote kans dat die je al een heel stuk verder kan helpen.