Oor zit dicht, uitspuiten kan pas volgende week.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Oor zit dicht, uitspuiten kan pas volgende week.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 07:22

Ik heb vanochtend de dokter gebeld om mijn oren uit te laten spuiten, mijn linkeroor zit namelijk bijna dicht. Ik maak van mezelf heel veel oorsmeer aan en een keer in de zoveel tijd is dit nodig. Het komt alleen altijd onverwachts :o.

Nu heb ik voor volgende week vrijdag pas een afspraak, dat ik vandaag niet terecht zou kunnen had ik wel verwacht. Maar om nu nog een week rond te lopen alsof ik onder water leef, vind ik toch wel vervelend. Bovendien ben ik bang dat hij straks echt helemaal dicht gaat zitten, zeker als ik ga zwemmen ofzo.

Heeft er iemand een idee om mijn oor tijdelijk wat opener te maken, die niet schadelijk is? Of is er iemand buiten de dokter (schoonheidspraktijk o.i.d.) die ook oren mogen uitspuiten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oor zit dicht, uitspuiten kan pas volgende week.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:23

Kijk aub uit, ook met het uitspuiten. Bij mijn schoonmoeder is dat niet helemaal goed gegaan en die is er 3 weken ziek van geweest ivm ontsteking.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:24

Ik heb ook ooit een dicht oor gehad. Ik heb echt tien wattenstaafjes rotzooi eruit gehaald en toen was ie open. Schijnt niet zo goed te zijn maar voor mij werkte het.
Uitspuiten kan je ook zelf doen met een lege injectiespuit. Lauw water gebruiken en de spuit in je gehoorgang zetten. Ik heb alleen geen idee waar je zo'n ding haalt. Succes ,het is idd erg irritant!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:25

Idd, niet zelf gaan prutsen. Gewoon een weekje met een dicht oor lopen, er zijn ergere dingen ;) (er vanuit gaande dat je geen pijn hebt)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:27

Amandelolie verwarmen en druppelen of een oorkaars misschien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:31

Er is spul wat je in je oor doet en dan komt het smeer er uit, ben even de naam kwijt.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 07:34

Bedankt voor alle antwoorden!

@Cayenne, ik hou er ook niet van, maar ik weet geen alternatief...
Ik heb verder geen pijn gelukkig, het is alleen (erg) irritant :)

Een oorkaars kan ik misschien wel aankomen, hopelijk helpt dat in ieder geval een beetje.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:39

Is het een groepspraktijk of een eenmanspraktijk? In het eerste geval kun je vragen of je bij een andere dokter je oor kunt laten uitspuiten. Ik zou het niet snel zelf proberen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:46

Hier spuiten de assistenten uit, bij jullie niet?

Ik heb vd arts de tip gekregen 3 dagen te druppelen met olie in het oor zodat het week wordt en er dan de douchestraal op te zetten. Werkt heel goed!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:52

Idd benangelique, dat werkt ook prima, ook om tussendoor een keer goed schoon te maken .

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:53

Ik heb het een tijdje terug gehad, bij de Etos hadden ze hele fijne druppels, was er met een dag vanaf. Maar ik ben de naam vergeten van het product..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:56

Je moet in ieder geval verweken met wat olie. Daar is de uitspuiter over een weekje ook blij mee (tenminste, bij mij wel, dan gaat het allemaal net wat makkelijker)

Tegenwoordig worden oren toch niet meer letterlijk uitgespoten? Tenminste, bij mijn huisarts (ik moet ook elk jaar...) hebben ze een trilapparaatje. Wordt lekker warm water niet onder druk gespoten maar het wordt losgetrild. Daar heb je echt geen last van, ook geen ontstekingen oid achteraf.

En als een oor echt dicht zit.... dan moet je. Dat krijg je zelf niet opgelost.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:03

Ja door de olie word de oorsmeer zachter en laat gemakkelijker los en daardoor komt het dus ook makkelijker naar buiten. Zeker niet gaan proberen met watten staafjes want voor het zelfde geld druk je het juist in de gehoor gang wat alleen maar meer schade kan doen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:33

Inderdaad olie druppelen en dan uitspuiten.. Ik spuit thuis ook wel eens uit met een klein spuitje waarmee je bv medicatie kan toedienen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:37

Ik heb hetzelfde probleem als jou, maak ook teveel aan waardoor het ineens dicht kan zitten. Zo had ik dat vorig jaar op vakantie en dat begon pijn te doen, dus ik naar de apotheek en daar dit gekocht:
Afbeelding
Dit heb ik gevuld met lauw water en toen heb ik het boven de wasbak zelf uitgespoten! Komt niet een te harde drukstraal uit (je knijpt 't er zelf uit), maar wel hard genoeg om alles netjes schoon te spoelen! Als je van tevoren dus eerst met olie doet en dan met dit ding uitspuit, is 't echt een verademing! :D
Ik ben sinds die tijd ook niet meer naar de huisarts hoeven gaan, doe het lekker zelf :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:40

Idd, als je een klein spuitje hebt is de makkelijkste methode om een beetje olie in een spuitje te doen, heel eventjes onder de warme kraan houden (niet te lang, word snel warm namelijk) en dan met spuitje zonder kracht in je oor druppelen. Propje watten erachteraan zodat het blijft zitten en dan af en toe verwisselen.

Bij mij kwam mijn oor daar alleen al mee open.

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:42

Er zijn de laatste tijd ook reclames op tv voor 'audispray'. Misschien kan dat wat helpen?

Mijn oor zit de laatste tijd ook regelmatig dicht maar durf het niet goed uit te laten spuiten :')
Oeh ik lees hierboven goede tips, misschien zelf maar even wat proberen (zonder wattenstaafjes) ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:46

Uitspuiten doen hier ook de assistenten met een spuit en warm water. Stelt niks voor. Ik had er ook regelmatig last van door het gebruik van wattenstaafjes en oordoppen voor 's nachts. Nu doe ik dat allebei niet meer en heb ik ook geen last meer van dichtzittende oren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:48

Persoonlijk ben ik totaal geen voorstander van uitspuiten....
Ik zou ook voor de oorkaars gaan (maar dan wel goed op letten dat je de juiste hebt, anders heb je juist meer problemen.....)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:51

Bij de drogist heb je verschillende soorten druppels. Ik heb een flesje staan van Kruidvat met druppels tegen oorsmeer. Misschien is dat een (tijdelijke) oplossing.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:57

Dreamy schreef:
Ik heb hetzelfde probleem als jou, maak ook teveel aan waardoor het ineens dicht kan zitten. Zo had ik dat vorig jaar op vakantie en dat begon pijn te doen, dus ik naar de apotheek en daar dit gekocht:
[ Afbeelding ]
Dit heb ik gevuld met lauw water en toen heb ik het boven de wasbak zelf uitgespoten! Komt niet een te harde drukstraal uit (je knijpt 't er zelf uit), maar wel hard genoeg om alles netjes schoon te spoelen! Als je van tevoren dus eerst met olie doet en dan met dit ding uitspuit, is 't echt een verademing! :D
Ik ben sinds die tijd ook niet meer naar de huisarts hoeven gaan, doe het lekker zelf :j

Dit ziet er trouwens wel super handig uit, weet iemand of dat in nederland ook ergens bij de drogisterijen te krijgen is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:01

:j o.a. bij de apotheek!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 10:01

Oorkaars is geregeld (ik ben nu op het werk, dus ik kan niet zoveel) dus dat gaan we vanmiddag sowieso doen.

Mocht dat niet helpen, gaan we even rondje langs drogist/apotheek. Dat blauwe ding ziet er wel heel handig uit zeg, hopelijk krijg ik zoiets gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:01

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:04

jans, als je de juiste hebt, werkt dat heel goed! Ik laat het een paar keer per jaar doen en ben er super over te spreken!