Gekneusde voet na 1,5 maand nog steeds dik en pijnlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Gekneusde voet na 1,5 maand nog steeds dik en pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 18:52

Hoi allemaal,

1,5 maand is een van mijn paarden op mijn rechtervoet gaan staan. Ik heb wel vaker een paard op m'n voet gehad maar niet zoals deze keer. Ik verging echt van de pijn, ben terug naar stal gestrompeld en door naar het ziekenhuis voor foto's. Niks gebroken maar wel zwaar gekneusd. 2 weken met m'n voet omhoog gezeten omdat belasting niet goed mogelijk was.

Nu ruim 1,5 maand later is het nog steeds niet helemaal goed. De binnenkant van mijn enkel is nog steeds een beetje verdikt en pijnlijk. Ook kan ik m'n enkel/voet niet goed bewegen en kom ik 's ochtends als een kreupel paardje uit bed. Als ik eenmaal een paar meter heb gelopen kan ik goed lopen en heb ik geen pijn maar bv bij het draaien en hakken uitdrukken met paardrijden loop ik toch tegen beperkingen aan. Heeft iemand ervaring hiermee of tips om het weer soepeler te krijgen (bv wel bewegen/stretchen of juist zo min mogelijk).

Alvast bedankt

unihorses

Re: Gekneusde voet na 1,5 maand nog steeds dik en pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:53

kan je alleen maar sterkte wensen :')
is bij mij al haast een half jaar terug, en kan hem nog niet aanraken ( geen foto's laten maken hoor )

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:07

naar de fysio! die kan het masseren om de doorbloeding te verbeteren en je oefeningen geven.

leg verder een opgevouwen badlaken ofzo onder het matras aan het voeteneind, dan liggen je voeten iets omhoog en wordt je voet minder gauw dik

het gaan best nog wel langduren maar daar kan de fysio je meer over vertellen

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:27

pff ik kan je dan ook alleen maar sterkte wensen want het is mij 2 jaar geleden overkomen, 3/4 jaar fysio gehad en nog steeds last. Afdruk van hoef op mijn voet en vooral met warmte blijft de voet pijnlijk!

Neem vooral veel rust, lange dagen lopen compenseren met rustdagen en indd fysio!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:27

Je hebt kans dat je enkelbanden stuk zijn. Ik hoop het niet voor je, want ik heb dat ook gehad en verwaarloosd, en kreeg vervolgens van de fysio te horen dat het nog zo'n 1,5 jaar zou duren voordat het hersteld was. :')

Het lijkt me alleen wel vrij sterk dat je bij een paard op je voet je enkelbanden scheurt, maar je klachten zijn wel exact wat ik had voor ik eens naar de huisarts ging. Mijn tip is om ermee naar de huisarts te gaan en eventueel naar de fysio. Dankzij oefeningen is het bij mij helemaal goed gekomen, maar het zal een zwakke plek blijven omdat ik ermee had doorgelopen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:49

Op zich is het niet raar hoor dat je er nog last van hebt.
Kneuzingen duren altijd vrij lang en het zal altijd wel wat gevoelig blijven en zwak plek blijven. Het heeft bij mij wel twee jaar geduurd voordat het weer redelijk was en me ene voet blijft ook nog gevoelig, een verkeerde beweging en meteen weer pijnlijk en dik en soms blauwig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:42

bij mij kan er nog niet eens een jong katje op staan 8-)
gaat nog heeeeeeel lang duren ben ik bang

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:45

Ha opbeurende ervaringen ;). Ik ga toch maar eens langs mn fysio binnenkort. Bedankt voor het meedenken

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:59

Heb mijn enkel ook eens gekneusd, knikkerde van 't paard en die sprong doodleuk bovenop mijn enkel.
Dat is nu zo'n 5 jaar geleden denk ik. Dat heeft ook heeel erg lang geduurd voordat ik weer normaal kon lopen en het geen pijn meer deed. Heb heel lang extra moeten ondersteunen. Heb toen hij niet meer gevoelig was en ik weer kon lopen/rennen/springen, ook een poging gedaan om te skaten en toen verging ik echt van de pijn, dus het was toch nog niet in orde :') Gelukkig heb ik er nu relatief weinig last meer van, hij is alleen nog steeds paars. En dat uitstekende botje op m'n enkel steekt niet meer zo uit :+

Zou inderdaad even naar de fysio/HA gaan voor wat advies, misschien kan het proces versneld en de pijn verminderd worden door inderdaad fysio, massage of oefeningen..

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:13

Je geeft aan aan de binnenkant van je enkel last te hebben. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een fysio zal je denk ik niet veel kunnen helpen behalve advies geven dus ik adviseer om eerst even naar de huisarts te gaan deze kan je ook advies geven en je meteen doorsturen als dat nodig is.
En als je enkel gekneusd is geweest blijft het geen zwakke plek hoor zoals iemand hier melde, het weefsel hersteld zich weer. Geld ook voor gescheurde enkelbanden als dat het eventueel het geval zou zijn, heeft even herstel tijd nodig maar daarna is het weer zoals vanouds :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:28

liza_x schreef:
Je geeft aan aan de binnenkant van je enkel last te hebben. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een fysio zal je denk ik niet veel kunnen helpen behalve advies geven dus ik adviseer om eerst even naar de huisarts te gaan deze kan je ook advies geven en je meteen doorsturen als dat nodig is.
En als je enkel gekneusd is geweest blijft het geen zwakke plek hoor zoals iemand hier melde, het weefsel hersteld zich weer. Geld ook voor gescheurde enkelbanden als dat het eventueel het geval zou zijn, heeft even herstel tijd nodig maar daarna is het weer zoals vanouds :)

Ik had het over een kapotte enkelband, niet over een kneuzing. :)