Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Corelli schreef:Ik denk dat je meer eiwitten mag nemen, omdat je het vlees laat staat en eiwitten zijn de bouwstoffen voor je spieren. Ik eet na het sporten soms kwark met banaan; een goede combi van koolhydraten en eiwitten.
Is er op de sportschool misschien iemand die je kan adviseren op voedingsgebied?
Saskiakefie: fruit zijn snelle suikers, ik denk dat ts meer heeft aan "grote"/complexe/langzame koolhydraten, welke oa in pasta, brood etc zitten
karuna schreef:Hoeveel eet je van alles als je honger hebt op een dag? Is dat 2 boterhammen en 1 aardappel en een avocado of 6 boterhammen en 5 aardappelen bv. Wat voor jou veel is kan voor een ander een muizenhapje zijn namelijk. Een normaal gezond lichaam zou niet zo moe moeten zijn na sporten of 18 km fietsen.
Je lijkt wat aan de lichte kant voor je lengte. Misschien toch eens kritisch kijken naar je eetpatroon, los van het sporten. Drink je daarnaast genoeg op een dag en heb je ook voldoende slaap?

Soph12 schreef:Hoi allemaal,
Ik merk dat als ik heb gesport (een uur bodybalance in sportschool + meestal een half uur hardlopen van 5 km) ik heel erg moe ben de volgende dag. Ik stort als het ware rond het middag uur echt in en wil niets liever dan slapen. Ik sport een a twee keer per week en hou dit schema nu al een bijna een jaar vol. Verder fiets ik af en toe naar mijn werk (=9km per rit, dus 18 km in totaal) maar dat doe ik niet elke dag omdat ik er te moe van word. Ik merk vooral op de dagen dat ik veel spierpijn heb mijn vermoeidheid erger is..
Natuurlijk is het logisch dat je moe wordt van sporten maar ik denk dat er vast tips zijn om hier minder last van te hebben.
.)
Ik verzuur enorm snel en krijg ook snel last van kramp in m'n voeten en kuiten bij het hardlopen en handen en armen bij het klimmen, magnesium bij slikken helpt best goed (al zou stoppen met roken eigenlijk nog beter helpen
) en ik houd het nu een stuk langer pijnvrij vol! Hopelijk helpt het bij jou ook!
Dankje! Weet je toevallig de precieze verhoudingen ook?
Janneke2 schreef:Voor mensen geldt:
calcium 2
magnesium 1
fosfor 1.
(Ik vond nog een leuk artikel in de Hoefslag over oa. paardebotten, daar is de verhouding een beetje anders. http://www.dehoefslag.nl/tip/voeding-magnesium)
)