Afvallen, Pijn in nieren en moeilijk ademhalen. Oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Afvallen, Pijn in nieren en moeilijk ademhalen. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:40

Sinds afgelopen zondag ben ik van 57 kg naar 53.5 kg gegaan.
Zondag dus 57
Maandag 53.8
Dinsdag 53.6
Vandaag 53.5
Ik eet slecht door problemen met me (ex) vriend.
Maar in zn korte tijd (3 dagen!!) zoveel afvallen is niet goed toch?
Sinds vandaag voel ik ook dat me nieren het moeilijk hebben.
Vooral aan de rechterkant. Ademhalen is daarom ook heel moeilijk.
Hoe normaler ik ademhaal, hoe pijner me nieren gaan doen.
Mijn hart gaat ook niet super. Ik heb altijd al last van een enorm hard kloppend hart.
Maar hij gaat nu aldoor heel snel, ookal zit ik stil achter de pc.
Ik drink voor mijn doen genoeg, maar kom nooit aan de 1.5 liter op een dag (dit kom ik zelden)

Dat ik afval vind ik niet eens zo erg (ik ben tussen de 164 en 166 cm), maar die pijn in me nieren killen me!
Zondag zie ik me (ex) vriend pas weer, om over de problemen te praten, maar tot die tijd heb ik het best lastig. En dan is het daarna maar afwachten of het goed komt.

Wat kan ik het beste tegen die pijn in me nieren doen?
Ik weet dat ik normaal moet gaan eten, maar als dat gewoon niet gaat, dan lukt dat echt niet.
Drinken doe ik voor me gevoel genoeg.

Azmay

Re: Afvallen, Pijn in nieren en moeilijk ademhalen. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:43

Afleiding zoeken en tot rust komen lijkt me echt de beste oplossing..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:43

Is 't geen idee om smoothies ofzo te maken? Of iig fruitsap te drinken? Zo krijg je toch wat calorieën binnen zonder dat je echt moet eten.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:45

Ik heb trouwens ook last van een hoge bloeddruk. Las op internet het volgende:
Nieraandoeningen kunnen de bloeddruk verhogen. Omgekeerd kan hoge bloeddruk schade aan de nieren veroorzaken.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:47

_Tara_ schreef:
Is 't geen idee om smoothies ofzo te maken? Of iig fruitsap te drinken? Zo krijg je toch wat calorieën binnen zonder dat je echt moet eten.

Dat kan ik inderdaad eens gaan proberen! Zelf nooit aan gedacht!
Dank je!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:49

Goed voor jezelf zorgen. Als je weinig eet, neem dan gezonde dingen. En genoeg blijven drinken. Als het blijft even voor de zekerheid naar de ha.

Sterkte!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Ik denk dat je meer psychische problemen hebt dan lichamelijke, en dat bedoel ik niet gemeen.
Misschien kan je is met een maatschappelijk werker of een psycholoog gaan praten?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:53

Arrabel schreef:
Ik denk dat je meer psychische problemen hebt dan lichamelijke, en dat bedoel ik niet gemeen.
Misschien kan je is met een maatschappelijk werker of een psycholoog gaan praten?

Heb zelf niet zoveel vertrouwen in een pscholoog.
Me vriend heeft 2-3 maanden moeten zeuren voor hij op eerste gesprek mocht komen. En hij heeft een best ernstig probleem. (Beroving en in elkaar geslagen snachts) Hij mag nu pas over 9 dagen voor zijn eerste behandeling.
Ik bedoel het niet banketstaaf hoor:) Maar ik ga geen moeite doen voor iets wat 2-3 maanden mag duren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:55

korbakimmy8 schreef:
Arrabel schreef:

Me vriend heeft 2-3 maanden moeten zeuren voor hij op eerste gesprek mocht komen. En hij heeft een best ernstig probleem. (Beroving en in elkaar geslagen snachts) Hij mag nu pas over 9 dagen voor zijn eerste behandeling.
Ik bedoel het niet banketstaaf hoor:) Maar ik ga geen moeite doen voor iets wat 2-3 maanden mag duren.

Hmmm dat ik me niet voorstellen... Dat er wachtlijsten zijn, ok. Maar ik kon laatst met een lichte fobie zo terecht, zonder te hoeven zeuren.
Je kan altijd een poging wagen natuurlijk!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:55

Me bloeddruk was laatste keer trouwens 130/95

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:56

Last van je nieren? Naar je huisarts!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:57

_tara_ :
Dat is zeker waar.
Maar me (ex) vriend heeft bij 2 verschillende geprobeerd, en geen van beide ging snel. En hij heeft echt spoeding hulp nodig.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:57

Je valt af? je eet dus niet. drink je wel? je zou aan een nierbekken ontsteking kunnen denken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:58

Citaat:

Wat ik je dan kan aanraden als je moeilijk kan eten is om Nutri drink te halen bij de apotheek.
Dat word meestal gegeven aan oudere mensen die vergeten te eten of te drinken of aan mensen die erg ziek zijn.
Je hoeft er maar 3 pakjes van per dag te drinken en dan heb je alles binnen wat je nodig hebt.
http://www.nutriciamedischevoeding.nl/p ... nutridrink

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:58

wendyenbram schreef:
Je valt af? je eet dus niet. drink je wel? je zou aan een nierbekken ontsteking kunnen denken.

Ik eet wel, maar erg weining. Slecht dus. Ik drink voor mijn doen normaal. Zoals ik altijd drink. Maar geen 1.5 liter op een dag.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:00

korbakimmy8 schreef:
_tara_ :
Dat is zeker waar.
Maar me (ex) vriend heeft bij 2 verschillende geprobeerd, en geen van beide ging snel. En hij heeft echt spoeding hulp nodig.

En ik had niet met spoed hulp nodig en werd wel in 1 keer geholpen. Dus dan heb je nu ook een positieve ervaring van iemand :P

Arrabel, is dat niet wat overdreven? Ok TS valt wel veel af maar wie heeft er niet een weekje weinig gegeten door stress/liefdesverdriet? Ik wel iig. Ik dronk wat, nam wat soep of een smoothie, maar meer ook niet. Na een weekje was dat voorbij en ging ik weer normaal eten.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:00

Arrabel schreef:
Citaat:

Wat ik je dan kan aanraden als je moeilijk kan eten is om Nutri drink te halen bij de apotheek.
Dat word meestal gegeven aan oudere mensen die vergeten te eten of te drinken of aan mensen die erg ziek zijn.
Je hoeft er maar 3 pakjes van per dag te drinken en dan heb je alles binnen wat je nodig hebt.
http://www.nutriciamedischevoeding.nl/p ... nutridrink

Dat ken in idd wel. Ik zelf werk in de oudere zorg. Hun krijgen ook speciale drankjes om genoeg binnen tew krijgen (wel iets anders dan wat jij stuurd denk ik maar komt op het zelfde neer)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:01

Oke tja dan In je eten zit normaal ook vocht. als je al geen drinker bent... Misschien even langs de huisarts?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:01

Ik zou sowieso maar naar de huisarts gaan, alleen al voor je eigen rust, zodat iets lichamelijks uitgesloten kan worden.. Ik denk dat het ook psychisch is, want je geest werkt direct door op je lichaam, maar mocht het toch foute boel zijn... dan kun je er maar beter zsm achter komen. :) Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:02

Met de warmte en weinig vocht uit voedsel kan dat heel goed te weinig zijn. Dus of flink aan de tomaten en komkommers of flink meer drinken.

Zo snel afvallen is trouwens ook een goede reden om naar de HA te gaan.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:04

tamary schreef:
Met de warmte en weinig vocht uit voedsel kan dat heel goed te weinig zijn. Dus of flink aan de tomaten en komkommers of flink meer drinken.

Zo snel afvallen is trouwens ook een goede reden om naar de HA te gaan.

Ik vind het vaak lastig om naar de huisarts te gaan zo snel. Vaak wacht ik een week of 2 of soms zelfs langer. Omdat ik ook vaak dingen heb die opeens weer weg zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:06

Volgens mij heb je gewoon last van stress...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:07

Heb je pijn bij plassen?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:10

saskiakefie schreef:
Heb je pijn bij plassen?

Nee geen pijn bij het plassen op dit moment. Wel heel vaak aan de medicatie gezeten voor blaasontsteking.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:12

Misschien even langs de huisarts?