Zelfverdiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Zelfverdiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:21

Aangezien Google mij en beetje een 'ik-zie-door-de-bomen-het-bos-niet-meer'-gevoel geeft, vond ik het de moeite waard om het hier te proberen.

Wie heeft er ervaring of kent een zelfverdedigingscursus?
Omdat ik graag reis en vaak alleen ga, lijkt het mij een goed plan om de basis van zelfverdediging te leren. Het liefst in de vorm van een korte cursus (5-7 lessen) nabij Zuid-Holland.
Veel van de cursussen zijn net geweest of beginnen pas over enkele maanden. Aangezien het mij nu in de vakantieperiode het beste uitkomt, zou het fijn zijn als de cursus binnenkort begint.

Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen!:)

Groetjes,

antje_vip

Re: Zelfverdiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:23

Misschien kun je zelf iets regelen? Ga naar een sportschool/vechtsport-iets en vraag of je een aantal lessen in verdediging kan krijgen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:31

antje_vip schreef:
Misschien kun je zelf iets regelen? Ga naar een sportschool/vechtsport-iets en vraag of je een aantal lessen in verdediging kan krijgen.

Dat is inderdaad ook nog een idee. :j
Toch wil ik graag even afwachten wat hier uit komt, omdat het mij prettig lijkt om een cursus te volgen die specifiek is gericht op het zelfverdedigen (voor vrouwen), waarin niet alleen het fysieke maar ook het mentale aan bod komt. Vaak ben je als vrouw toch minder sterk en een helder inzicht met bruikbare informatie is dan wellicht even handig.
Veel van die cursussen richten zich ook op dat aspect.

Cantheon

Re: Zelfverdiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:36