Rare uitslag van insecten(muggen)beet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Rare uitslag van insecten(muggen)beet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:53

Ik zit deze zomer in Frankrijk en hier zitten nogal veel muggen (en andere stekende insecten). Echt ben ik altijd de juiste persoon er voor en vinden de muggen hier mij ook erg leuk.

Nu heb ik sinds een dag of 2 een extreem grote bult op mijn enkel zitten, hij wordt ook iedere dag groter. Ik dacht eerst dat het iets van een daas geweest was maar het lijken allemaal kleine muggenbeetjes naast elkaar. Het zit op een huidopp van ong 1 cm2. Kan het zijn dat ik gewoon heel veel naast elkaar gestoken ben? (Lijkt me sterk?) Is het een overgevoelige reactie?

Ik heb al wat gezocht op internet maar kon er niet echt duidelijkheid over krijgen

Liselot

Re: Rare uitslag van insecten(muggen)beet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:55

het kan best een ietwat allergische reactie zijn op één of ander steekbeest. Even bij de Pharmacy zalfje halen tegen insectenbeten, helpt beter dan wat we hier in NL hebben!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:41

Het begint nu ook op te zwellen dus inderdaad morgen maar even langs de pharmacie om te kijken of ze iets hebben

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:53

Ik ben zaterdag gestoken door een daas op mijn hand, allergische reactie op gekregen met als gevolg dat mijn halve arm dik was inclusief vingers en hand. Nu is het gelukkig alweer wat geslonken maar herken ik wel het beeld waarbij je beschrijft dat het lijkt alsof er allemaal beten naast elkaar zitten. Zo ziet mijn hand er ook ongeveer uit nu haha.. Ik zou er even naar laten kijken als ik jou was, mocht het een allergische reactie zijn even opzoek naar antihistamine of aerius tabletjes :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:54

lidocaine levomenthol gel helpt tegen de jeuk en het strakke gevoel.
antihistaminicum helpt tegen de allergische reactie.
beiden werken goed.

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:06

Is een allergische reactie.
Let wel op want dit blijft zwellen en zal uit zichzelf niet afnemen,
Wat het beste helpt bij mij is: sowieso al antihistamine nemen anders stopt de allergische reactie niet, dan ijs op leggen, Been omhoog houden zodat de zwelling weg kan zakken, zoutoplossing smeren omdat dat iets uit de beet zou 'trekken' en dan nog fucicort-zalf smeren.

Als je dit nauwgezet volgt zal de zwelling na een week afnemen, succes