Onzekere vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Onzekere vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 15:16

Hoi bokkers!

Mijn beste vriendin (15) is enorm onzeker over zichzelf. Ze is best groot, 1.81. Dat is al een reden dat ze onzeker is. Er is al vaak aan ons gevraagd nu het lekker weer is om gezellig met wat vrienden en vriendinnen naar het strand te gaan. Elke keer zei ze dat ze geen zin had, dus gingen we niet. Ze heeft me nu net verteld wat de echte rede is dat ze niet wil, en dat is omdat ze zichzelf te dik vindt. Nou ze is alles behalve dik. Ze heeft gewoon een platte buik, nergens geen vetrollen ofzo. Ze is de laatste tijd ook ineens opvallend veel met sporten/oefeningen en minder eten bezig. Ik begin me een beetje zorgen te maken, want ik wist niet dat het zo erg was. En straks gaat het misschien nog fout ook.
Moest dit even van me afschrijven, en misschien is er iemand die weet hoe ik haar kan helpen ofzo?

Alvast bedankt! :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:19

Het is heel erg lief dat jij haar wilt helpen, maar dat is lastig. Heeft ze het haar moeder al verteld? Misschien kun jij haar overtuigen dat ze dit doet? Dan kan haar moeder goed letten op wat ze eet en hoeveel ze sport. Met die leeftijd heb je best veel eten nodig om te groeien etc.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:20

Bespreek met haar dat je je zorgen maakt over haar. Dat je vind dat ze er goed uit ziet en niet dik is.
Ik weet niet hoe goed je haar ouders kent maar je kan dit ook aankaarten bij hen.