Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cissy schreef:Heb je niet 'gewoon' last van bijv reflux, dat je maaginhoud terug gaat in je slokdarm zonder dat je zuur proeft maar dat wel heel erg zeer doet. De symptomen lijken daar nl wel op. Ik heb het ook regelmatig en dat is bijzonder pijnlijk, je weet van gekkigheid niet hoe je moet zitten/lopen/staan etc. Ben er ook voor bij de huisarts geweest en medizijnen gekregen maar die hielpen niet gelijk.
Als ik nu een aanval voel aankomen, want dat voel je nl opkomen als je de signalen herkend dan neem ik gauw een Rennie Deflatine (ja die helpen bij mij wel, heleboel mensen zeggen dat het niet werkt maar gelukkig wel) en dan is het binnen het half uur weer over. Neem ik ze niet dan kan ik er donder op zeggen dan ik een hele slechte dag/nacht ga hebben.
Paracetamol en andere pijnstillers helpen dan echt niet en maken het alleen maar erger.
Uiteraard ben ik geen dokter maar je zou het er eens over kunnen hebben met je huisarts.
Ik dacht dat ze dat wel zouden doen toen we naar de eerste hulp gingen, maar daar hebben ze ook alleen maar bloed- en urineonderzoek gedaan (wat ik een week eerder al bij de huisarts had gedaan). Sabine_Duco schreef:Ze blijven maar vasthouden aan die spastische darm, maar volgens mij is dat het écht niet, ik heb er heel veel over gelezen en ik kan mezelf er echt niet in herkennen. Voor mijn gevoel kijken ze gewoon niet verder dan dat.
Sabine_Duco schreef:Ik heb al geprobeerd om geen cornflakes en zuivel meer te eten, daar lag het in elk geval niet aan want ik had het nog steeds. Dat heb ik ongeveer 2 maanden gedaan dus dat is wel lang genoeg neem ik aan?
Koek eet ik niet zo veel, thuis hebben we het bijna nooit dus eigenlijk alleen als ik 's avonds bij vrienden ben ofzo.
Naomi: blinde darm heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar moet dat niet terug te vinden zijn in je bloed? Of was dat bij jouw familielid ook niet zo? Het is namelijk wel zo dat als ik buikpijn heb het heel veel pijn doet om op 1 plek te duwen en weer los te laten, en dat zit een beetje rechts van mijn navel.
x_Anneke_x schreef:Al eens aan een diëtist gedacht? Veel PBS (en andere buikklachten) klachten kunnen dmv goede op jou aangepaste voeding opgelost of in ieder geval verminderd worden. Zeker als er medisch gezien niet een duidelijke oorzaak is. Dit hoeft niet te betekenen dat je ineens niet meer normaal kunt eten, maar een beetje hulp bij wat wel en niet kan goed helpen. Bij mij heeft dit in ieder geval heel erg geholpen, het bleek namelijk dat ik heel sterk reageer op suikers. Sinds ik daar achter ben, en dus oppas met suikers heb ik veel minder last van mijn buik. (Ik had trouwens ook alleen maar heel erg veel pijn, en soms een opgeblazen gevoel)