Al zo erg lang last van mijn stuitje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Al zo erg lang last van mijn stuitje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 17:32

Hallo!
Ik ben het beu -O- . Ik heb nu al zo'n 3 maand last van mijn stuitje.
Ik fietste op mijn moeders fiets en sinds die is het gekomen, nu fiets ik niet meer op die fiets maar het doet nog steeds zeer.
De pijn is nu al 3 maanden aan de gang en ik begin er helemaal gek van te worden..
Ik heb er last van als ik zit op de bank, in tuinstoelen, in de auto, als ik lig op bed eigenlijk alles wat je zittend of liggend doet..
Weet iemand wat het kan wezen?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 15-07-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mowgli7

Re: Al zo erg lang last van mijn stuitje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:37

Je stuitje is altijd een zwakke plek volgens mij.
Ik ben zelf wel eens van een paard gevallen en dat is zeker langer dan 6 jaar geleden,
in die tijd had ik er dagelijks last van, nu nog met fietsen bijvoorbeeld.
Misschien kun je een gelzitting kopen voor over het zadel. Zorgt bij mij voor minder pijn in ieder geval.
En even langs de dokter gaan misschien heeft tips/adviezen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 17:46

mowgli7 schreef:
Je stuitje is altijd een zwakke plek volgens mij.
Ik ben zelf wel eens van een paard gevallen en dat is zeker langer dan 6 jaar geleden,
in die tijd had ik er dagelijks last van, nu nog met fietsen bijvoorbeeld.
Misschien kun je een gelzitting kopen voor over het zadel. Zorgt bij mij voor minder pijn in ieder geval.
En even langs de dokter gaan misschien heeft tips/adviezen.

Die gelzitting is wel een goed idee.
Langs de dokter wil ik ook wel gaan want begint steeds meer en meer zeer te doen -O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:47

Ik heb het ook gehad, weet nog steeds niet precies hoe. Ben er ook mee naar de huisarts geweest en die zei dat ik vooral veel moest bewegen. De pijn werd inderdaad minder (reed ook al niet meer op mijn paard vanwege de pijn) en later had ik het nog met vlagen. Nu helemaal niet meer :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 17:49

Destination schreef:
Ik heb het ook gehad, weet nog steeds niet precies hoe. Ben er ook mee naar de huisarts geweest en die zei dat ik vooral veel moest bewegen. De pijn werd inderdaad minder (reed ook al niet meer op mijn paard vanwege de pijn) en later had ik het nog met vlagen. Nu helemaal niet meer :)

Toen ik nog naar school ging was het indd wel minder. Ik ga nu vaak naar mijn verzorg pony, maar daar moet ik fietsend heen.. En ik heb juist dat de pijn van het fietsen komt..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:52

Je moet vooral geen dingen niet gaan doen omdat het pijn doet, aldus mijn huisarts. Vooral veel bewegen (denk aan skeeleren o.i.d.) en het wordt vanzelf minder.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:21

Kijk eens of je bij een manueel therapeut terecht kunt, ik had ook een tijdje zo'n zeurende pijn volledig onder in mijn rug (voelde nog lager meer bij mijn stuitje). Uiteindelijk zijn wat wervels rechtgezet en na een paar herhaal losmaakbehandelingen icm op advies even sjouwen achterwege laten is het volledig weer weggetrokken :)

Werkte voor mij erg goed ieder geval :)

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:24

OMG geloof me.
een paar jaar geleden was ik op bosrit en ik was in galop van een paard afgevallen op een boomtak met mijn stuitje...
Ik heb hier 6 maanden last van gehad terwijl hij gekneusd was en ik moest op zon speciale fysiotherapie band zitten anders deed het zo'n zeer dat ik figuurlijk in mijn broek plaste!
Gewoon vreselijk en ik kon ook 6 maanden niet paardrijden!
soms als ik nu te lang op een harde vloer of stoel zit heb ik er nog last van maar dan niet zo lang (max. een week)