Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sizzle schreef:Naar de huisarts EN arbo arts.
Waarschijnlijk krijg je dan eerst een ziekmelding mee en daarna een plan van aanpak tot re-integratie.
Ga dit niet proberen op te lossen door gewoon ziek te melden, tenzij je die ziekmelding gebruikt voor een artsbezoek.

Molzebeer schreef:Ik voel me al een half jaar gestrest maar nu heb ik het gevoel dat het echt niet meer gaat.
Ik ben maatschappelijk werkster en moet stevig in mijn schoenen staan om mijn werk te kunnen doen. Maar ik ben hopeloos labiel, wat erger wordt nu ik ook nog zwanger ben (5 weken, niet gepland wel gewenst) maar het was daarvoor ook al zo.
Ik ben moe, misselijk, duizelig, ik val steeds flauw, ik doe onaardig tegen mijn vriend en boven alles ben ik gestrest, vaak om niets, en niet gelukkig. Ik heb leuk werk maar ik vind het niet meer leuk. Ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan en denk soms aan automutilatie en zelfs zelfdoding (zou het nooit echt doen, zover is het niet maar ik krijg wel steeds vaker die gedachtes). Ik heb het gevoel dat ik verdrink.
Nu is het punt dat ik een heel stressgevoelig persoon ben (hoogsensitief) en altijd al problemen heb met "het kunnen volhouden van het leven". Het is dus een beetje een chronisch stuk. Er aan toe geven en me ziek melden voelt als falen (niet de eerste keer). Ik werk ook maar 24 uur en toch trek ik het dan nog niet. Er is wel heel veel veranderd in mijn leven de afgelopen 1,5 jaar en mijn moeder is depressief. Zijn wel factoren denk ik.
Ziek melden, ja of nee?
Citaat:Het is alleen aan een bedrijfsarts om te bepalen of iemand wel of niet geschikt is om te werken.
Citaat:Bij deze klachten is het belangrijk dat je hulp zoekt en daarnaast het werk niet staakt. Dan zal je alleen maar verder in die neerwaartse spiraal belanden. Blijf werken. Al is het maar voor halve dagen.