Tintelende vingers en arm problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Tintelende vingers en arm problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 05:56

Hoi,

Ik wist even geen betere titel te bedenken. Ik heb hier 3 weken geleden een topic geopend omdat ik tijdens de menstruatie met zware hoofdpijnen zit. Tussen de menstruaties zit ik regelmatig met (zware) migraine (met momenten 2 à 3x per week).

Sinds mijn laatste menstruatie hoofdpijn is verdwenen heb ik nagenoeg geen migraine meer gehad. Wel heb ik een ander probleem gekregen. Ik heb nu sinds een goede 2 tal weken heel veel last van tintelende vingers. Ook heb ik constant een moe gevoel in mijn arm en minder kracht. Dit alles speelt zich af in mijn rechterhand/arm. Ik ben zelf een rechtshandige, dus handig is anders. Ook krijg ik de laatste tijd regelmatig kramp in mijn voet, ook altijd rechts. De migraine zit ook altijd aan de rechterkant.

Heeft er iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Ik ben zelf wat bang voor een bloedpropje ergens.
Ik weet het, als ik dit van iemand zou lezen zou mijn eerste reactie zijn om eens langs de HA te gaan, maar ik ben niet iemand die daar snel zal staan zonder zeker te zijn dat het echt met een rede is en niet omdat ik spoken zie.

Alvast heel erg bedankt om alles te lezen _/-\o_

Kaatje64

Re: Tintelende vingers en arm problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:00

Ik zou zeker naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar een neuroloog o.i.d.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:03

Ik heb dat onbruikbare soms met mijn linkerarm, soms moet ik hem met mijn rechterarm zelfs optillen om hem weer aan de gang te krijgen := en idd soms een slapende hand, vingers die tintelen of gevoelloos zijn. Ik denk zelf dat het bij mij van een nekhernia afkomt (heb er al drie in mijn onderrug nl.)
Zoals Kaatje64 zegt zou ik even een doorverwijzing vragen voor foto's en een scan om te zien wat er binnenin gaande is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 06:09

Dan zal ik vandaag of morgen toch maar eens contact opnemen met de ha.

@Urielle, bij mij is het gelukkig niet zo erg als bij jou. Een slapende hand heb ik wel sneller last van en het duurt langer om hem "wakker" te krijgen, maar mijn hand/arm is doorgaans wel gewoon bruikbaar alleen voelt alles aan als lood. Ook zijn mijn vingers regelmatig koud, zelfs met dit weer.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:13

Zijn het alle vingers?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 06:43

De ene keer wel, de andere keer voornamelijk mijn pink, ringvinger en wijsvinger. Enkel mijn middelvinger en duim doen niet altijd mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:28

Ik heb dit één keer in de zoveel jaar. Ik moet dan naar de fysio en binnen drie sessies is het weg. Bij mij is het een beknelde zenuw in m'n bovenrug :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:11

Een bloedprop betwijfel ik ten sterkste. Bij een herseninfarct treedt er zelden hoofdpijn op. Daarnaast kruisen de zenuwbanen, wat zoveel betekent als: heb je links in je hoofd een afwijking oid, krijg je rechts in je lichaam klachten en vice versa.

Jouw klachten kunnen heel goed komen vanuit je nek of schouder. Ga eens langs de fysiotherapeut, daar kan je zonder verwijzing heen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:13

Rook je ?
Dat kan ook deze klachten veroorzaken.
Verder overbelasting of verkeerde houding, zoals al genoemd kan een fysio of osteo uitkomst bieden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:58

Hoi Poetser,

misschien is het een idee, om magnesium te gaan slikken...?
(Niet tijdens een migraina aanval slikken, maar du swel er tussen in.)

Magnesium heeft op zch veel functies in ons lichaam, maar het eerste signaal van gebrek aan magnesium is vaak "kramp" in allerlei vormen. Migraine is kramp, je voet geeft ook al kramp - en getintel "beginnend" in je pink (en dan verder de route ringvinger, middenvinger, etc.) komt vaak uit verkrampte schouderspieren.

Uiteraard: als het na een paar weken magnesium en/of fysio niet minder wordt langs de huisarts!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:01

ik heb al jaren een nekhernia en af en toen heb ik ook deze klachten :j

tinteling in pink en soms in andere vingers zoals de duim, deze is altijd al wat minder gevoelig dan de andere vingers
soms trekt het door naar mijn rechterbeen

dan is het weer tijd voor de chiro :j en ben ik er weer een tijd vanaf

goed op je houding letten met zitten, en ook met slapen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:58

Ik heb ook tijden zware migraine aanvallen gehad.
Dit is nu opgelost door op mijn eten te gaan letten.
Menstruatiepijnen zijn overgegaan door op een goede pil te gaan.
Ik heb ook rechts tintelingen vanuit mijn elleboog naar mijn middel-, ringvinger en pink.
Ik ga morgen een EMG laten doen, een onderzoek met naalden waardoor ze gaan zien of er evt nergens een zenuw klem zit.
Ikzelf heb ook een hernia in mijn onderrug onder behandeling met uitstraling naar schouders en nek.
Hier kan het ook van komen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:01

Heb je inmiddels al contact opgenomen met de huisarts?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 04:38

Sorry dat ik nu pas weer reageer, maar ben er een paar dagen tussenuit geweest met ons gezinnetje.

Magnesium slik ik al op aanraden van de bokkers in mijn vorige topic. Sindsdien wel minder hoofdpijn, maar de tinteling blijft. Ik moet morgenochtend naar de huisarts en dan gaan we bekijken waar de tintelingen vandaan komen. Hij denkt zelf dat het weleens de schakel kan zijn tussen meerdere lichamelijke problemen (nieren, lever, blaas) waar tot nu toe geen verband tussen gevonden kan worden.

In elk geval bedankt voor alle tips en ik zal morgen even een opdate plaatsen als ik bij de ha vandaan kom.