ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:47

Ik heb al een topic geopend, maar ik ben zo bang...
Ik ben al dagen ana het huilen omdat ik zo bang ben ms te hebben..ik heb last van tintelende voeten en ook wat pijn bij mijn voeten en soms armen.

Ik heb een slecht werkende schildklier, maar die is steeds beter geworden dus dat kan het ook niet zijn.
Ik las op internet verhalen dat mensen met ms begonnen met tintelingen in voeten...

Ik denk dan: jij hoeft het niet te hebben, maar waarom niet?? ik weet het echt nieg meer.
Ben compleet panisch..hoelang duurt het als je een verwijzig krijgt voor je naar de neuroloog kan?

Ik ben zo bang, ik weet het niet meer.

Nachtlampje

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:49

Tintelende voeten hoeft niet per se gelijk ms te zijn. Ontspan, maak een afspraak met de huisarts, leg je zorgen uit en vraag of je een verwijzing naar de neuroloog mag als hij dat ook nodig acht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:50

Meid jij moet niet naar de neuroloog maar naar de psycholoog. Dit soort paniek lijkt me echt vreselijk, ik bedoel het dus ook zeker niet om je af te kraken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:50

Meis toch, ga nou eerst gewoon naar de fysio voor je jezelf onnodig gek maakt. Zonde van je energie.
Verbied jezelf ook om te googlen.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:51

Ben je al naar je huisarts geweest? Gewoon even vertellen waar je last van hebt. Niet alles geloven wat op internet staat hoor ;) daar word je helemaal gek van!

Als je huisarts jou zorgen deelt zal hij je doorsturen. Maar tintelende voeten en/of armen hoeft nog niets ernstigs te zijn hoor! Iedereen heeft er wel eens last van. De een wat meer dan de ander!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:51

Het hoeft echt niet direct MS te zijn hoor :n
Ik zou er gewoon mee naar de huisarts gaan als het aanhoudt en die kan dan bepalen of je doorverwezen moet worden of niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:52

Als je je zoveel zorgen maakt zou ik gewoon even naar de huisarts gaan en daar je verhaal doen die
kan je gerust stellen of evt. doorsturen.

Maar als het aan google ligt zou ik ook al 30 keer kanker, hersenvliesontsteking en meer hebben gehad.
Op internet staan vooral slechte verhalen omdat mensen de slechte verhalen nu eenmaal graag delen.
Bovendien zijn tintelende voeten een symptoom van zoveel ziektes en aandoeningen van, geheel onschuldig
tot ja heel misschien iets ergs maar die kans is niet groot.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 14-07-13 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:52

ik weet het en tegelijk denk ik: waarom zou ik het niet hebben, het kan wel..ik wil het niet..ik wil gewoon gezond zijn.Ik heb het al weken...
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 14-07-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:53

Joehoe!! Aarde hier ;) maak je niet zo druk. Met googelen schiet je niets op. Dikke kans dat je gewoon gezond bent! En je, jezelf in je hoofd helemaal gek aan het maken bent.

Bezoekje aan de huisarts is aan te raden maar eerder voor een goed gesprek.

bobomelo

Morgen bellen met je huisarts, die heeft wel aantal vragen en testjes! Misschien dat je wordt doorgestuurd naar neuroloog, die lijst met vragen en testen heeft, en als er tekenen zijn van MS, dan krijg je een MRI scan van je wervelkolom. Mijn moeder heeft ms en ik ben er 4 jr geleden ook op getest. Ik heb ook tintelingen in vingers benen en tenen, maar geen ms. Bij mij zit een een verschoven wervel die de tintelingen veroorzaken. Dus niet bang zijn, er zijn zoveel dingen die tintelingen kunnen veroorzaken. Waarom denk je specifiek aan ms? zit het in je familie?

vuurneon

Je kan je naam beter veranderen in; gekvanmezelf :P

Ik kan je wel geruststellen, maar dat heeft toch geen zin. Je blijft toch maar malen en doen. Morgen eerst maar de fysio bellen, dat is de kortste klap.
De huisarts zei ook dat er nu geen reden is tot zorgen meid ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:56

vuurneon schreef:
Je kan je naam beter veranderen in; gekvanmezelf :P

Ik kan je wel geruststellen, maar dat heeft toch geen zin. Je blijft toch maar malen en doen. Morgen eerst maar de fysio bellen, dat is de kortste klap.
De huisarts zei ook dat er nu geen reden is tot zorgen meid ;)

kan de fysio dat meteen zien dan..ik zat gister op de trekker en moeat kracht zetten en daarna was het meteen erger in die voet.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:57

dan duidt dat meer op dat er iets in de knel zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:57

Googelen heeft inderdaad geen zin.
Mijn oma had een paard maanden geleden een soort 'brok' in haar keel en ze was heel misselijk, natuurlijk gaan googelen en ze las dat het symptomen van ( ik dacht ) longkanker waren, helemaal in paniek natuurlijk.
Later bleek dat dat helemaal niet zo was, dus vooral niet verder googelen, daar schiet je niks mee op.
Ik zou ook bellen met de huisarts, dan heb je tenminste zekerheid

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:58

Fysio kan snel testen doen om te kijken of er ergens iets niet goed zit qua spieren en in de knel :) Daar zijn ze erg handig in!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:59

[***] schreef:
Googelen heeft inderdaad geen zin.
Mijn oma had een paard maanden geleden een soort 'brok' in haar keel en ze was heel misselijk, natuurlijk gaan googelen en ze las dat het symptomen van ( ik dacht ) longkanker waren, helemaal in paniek natuurlijk.
Later bleek dat dat helemaal niet zo was, dus vooral niet verder googelen, daar schiet je niks mee op.
Ik zou ook bellen met de huisarts, dan heb je tenminste zekerheid

de huisarts zegt dat hij het niet weet en dat ik af moet wachten..maar dat wil ik noet want ik kan bijna niet normaal doenIk weet dat het te belachelijk coor woorden is, maar kan mezelf niet dwingen er niet aan te denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:00

Rondje lopen, doe een gek dansje, ga zingen, schrijf je zorgen op en gooi het weg :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:02

Dan is een gesprekje bij een psycholoog misschien niet verkeerd....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:02

vuurneon schreef:
Rondje lopen, doe een gek dansje, ga zingen, schrijf je zorgen op en gooi het weg :)

ik ga het denk maar eens aan iemand vertellen..heb het niemand verteld dus misschien helpt dat een beetje.

daantjuhhh

Ja hoor, kan net zo goed een zenuw zijn die in de knel zit.
Of een spier.
Kunnen tig andere dingen zijn dan MS.
En de kans op al die tig andere dingen zijn 100 x groter dan MS.

Dus geef je zelf een schop onder je kont en ga positief denken.
Niet zo down, daar heb je alleen jezelf maar mee.
Dan bel je maandag nogmaals de huisarts en eis je een afspraak.

CaPrIoLe`79

Als je je zo zorgen blijft maken, open dan een pol: Voel jij weleens tintelingen in je voet? Het percentage dat die vraag met `ja`beantwoord zal je gelijk gerust stellen.
Iedereen krijgt in zijn leven te maken `rare`verschijnselen. Raar, omdat ze iets nog nooit eerder hebben gehad of gevoeld. Als je dat allemaal gaat Googlen word je knettergek.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:03

Volgens internet heb je als je pijn in je buik hebt al een tumor, ga nooit ergens vanuit door wat je op het internet leest, ga daarvoor gewoon naar iemand die ervoor geleerd heeft.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:03

Is er een reden dat je denkt dat je MS hebt? Iemand in je familie die het ook heeft? Of heb je dit soort dingen vaker, dat je bang bent om een ernstige ziekte te hebben?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:04

bobomelo schreef:
Dan is een gesprekje bij een psycholoog misschien niet verkeerd....

dat wil ik ook, want dit is niet het enige dat speelt..maar wil dit gewoon uitrsloten hebben en weet niet of dat lukt bij de huisarts.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:05

CaPrIoLe`79 schreef:
Als je je zo zorgen blijft maken, open dan een pol: Voel jij weleens tintelingen in je voet? Het percentage dat die vraag met `ja`beantwoord zal je gelijk gerust stellen.
Iedereen krijgt in zijn leven te maken `rare`verschijnselen. Raar, omdat ze iets nog nooit eerder hebben gehad of gevoeld. Als je dat allemaal gaat Googlen word je knettergek.

maar weleens is toch wat anders als continue...zelfs als je rustig zit..oohh, ik haat mezelf echt. voel me net een klein bangkind.