zwemmen als bijziende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

clhufl

zwemmen als bijziende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:14

Ten eerste heb ik geen idee of het hier goed staat, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Ik ben bijziend (ongeveer -5) en in het zwembad vind ik het soms wel vervelend dat ik het niet goed zie. Ik vroeg me af hoe anderen dit ervaren en of ze nog tips o.i.d. hebben.

Zelf draag ik een normaal zwembrilletje (ziet er niet zo mooi uit, maar wel effectief). Op het droge zie ik er een heel klein beetje beter mee en onder water toch een stuk beter. Met bril zwemmen vind ik zelf niks.

Margreet

Re: zwemmen als bijziende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:17

Ik houd gewoon m'n lenzen in.

Maar ik heb daglenzen, dus als ik er eentje kwijt raak is het nog niet zo erg. Toen ik nog andere lenzen had haalde ik een setje bij het Kruidvat ofzo, voor een keer ook heel prima te doen.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:21

Je hebt ook speciale zwembrilen waarmee je goed kan zien als je bijziend bent :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:24

Je hebt zwembrillen op sterkte :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:00

Euh, ik hou me vast aan iemand die wek goed kan zien :D zwemmen doe ik met m'n lenzen in maar een dagje sauna ben ik gewoon ontzettend slechtziend.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:00

Ik zwem tegenwoordig met mijn maandlenzen in. Wat een verademing! :) Ik had namelijk hetzelfde probleem.
Ik ben er nog nooit een kwijt geraakt, maar ik duik dan ook niet en hou onder water mijn ogen dicht. Na het zwemmen (einde van de dag) maak ik ze wel extra goed schoon vanwege het chloor wat er ongezien toch in komt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:05

Ik zwem met mijn bril op(-10) anders kan ik mijn kids niet in de gaten houden. Tja en ik zie bitter weinig zonder bril, breek overal mijn nek over want ik zie niks.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:11

Ik gebruik daglenzen voor zwembad en sauna (of als ik weer een geschminkt moet worden, da's ook niets met een bril op).
Na een flinke oogonsteking kan ik niet meer standaard lenzen in, maar zo nu en dan een dag gaat nog best.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:50

Ik heb -3 en ik zwem ook gewoon zonder bril. Het is wel vervelend dat je niks meer ziet, maar je ziet als het goed is nog wel vlekken (mensen) :+ Als je daar omheen zwemt is er niks aan de hand, toch? :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:55

Het zwemmen vind ik het probleem vaak nog niet, maar het lopen is voor mij in de meeste zwembaden best een uitdaging. Vooral van die zwemparadijzen met trapjes en afstapjes, ik zie gewoon geen diepte zonder bril. Erg vervelend.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:00

Mijn vriend heeft ruim -8 en zwemt gewoon met lenzen in. Mocht je geen lenzen willen dragen is het wellicht mogelijk een zwembrilletje op sterkte te laten maken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:03

Ik heb -7,5 en -8,5 en ben in het zwembad weleens achter de verkeerde jongen aangelopen die ongeveer dezelfde zwembroek aan had als mijn (toenmalige) vriend.
Tegenwoordig zwem ik met lenzen in, probeer niet te nat te worden in mijn gezicht of doe mijn ogen goed dicht, dan is er niets aan de hand.
Na het zwemmen wel de lenzen even god schoonmaken vanwege het chloor enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:49

LZP -> MW

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:38

Ik zwem altijd met bril :) Niet verstandig en verlies m regelmatig maar ik heb dr een hekel aan als ik niets kan zien.. Overigens heb ik -5.5 :) Binnenkort over op lenzen die ik lekker in kan houden tijdens het zwemmen :D

Je zou eventueel voor tijdens t zwemmen zo'n brilkettinkje kunnen halen zodat je zeker ben dat je m niet verliest? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:41

Ik zwem met mijjn lenzen in. Ik hou toch al niet van water in mn gezicht en onder water zwemmen, dus dat scheelt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:47

lenzen met zwembrilletje?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:52

voor het duiken heb ik een duikbril op sterkte (anders zag ik de vissen niet :P)
En met gewoon zwemmen ging ik altijd samen met mijn moeder of met een vriendin (die trainde het uur voor mij en werd dan eerst even opgezocht door mijn moeder).

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:13

Ik zwem met lenzen en een zwembrilletje.
Als ik in het zwembad loop dan zet ik het brilletje af en ga ik weer het water in zwembrilletje weer op.
Voor recreatief zwemmen met glijbanen enzo is het niet ideaal maar ja je lenzen zwemles geven en niet meer kunnen vinden word ik ook niet vrolijk van.
Vroeger had ik een zwembrilletje op sterkte toen ik nog geen lenzen had.

Ik heb trouwens -8.5 qua sterkte

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:39

Euhm ik zwem eigenlijk niet zo heel vaak.
Vroeger zwom ik wel veel en ging ik altijd met lenzen en een duikbrilletje.
Nu heb ik geen lenzen meer, want ik kan er niet zo goed tegen en is zwemmen (echt baantjes trekken of veel onderwater) dus wel een uitdaging geworden. Het zit niet in het geen diepte zien zonder bril, het zit 'm in het hele afstapje (bijvoorbeeld) niet zien zonder bril :+ En constant m'n vriend kwijt zijn.
Laatste keer dat ik zwom was bij Center Parks dus toen heb ik gewoon m'n bril opgehouden.. Zit daar toch het grootste deel van de tijd met je hoofd boven water.
Ik heb ook een enorme putjes angst, dus als ik m'n bril niet op heb en die dingen dus niet zie en er ineens op terecht kom raak ik ook ontzettend in paniek.
Hier dus altijd zwemmen met bril op.
Ik heb -7,5 ongeveer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:56

Ik zwem met mijn lenzen in. In de zomermaanden (waarin de kans het grootst is dat ik nog eens naar het zwembad ga) bewaar ik het setje lenzen van de vorige maand en die gebruik ik voor het zwemmen. Ik ga dan niet met mijn hoofd onder water.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:09

Ik hield altijd mijn lenzen in. Ik had -7 en zag dus ook niets meer zonder. Kon de overkant van het bad niet vinden :P en mijn kinderen niet in de gaten houden. Inmiddels heb ik mijn ogen laten laseren en wat een verademing is dat! *\o/*

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:06

Inderdaad, de trappetjes etc. zijn het grootste probleem. Zelf draag ik geen lenzen, omdat mijn ogen daar niet tegen kunnen.
Die borden die altijd bij glijbanen staan kan ik ook nooit lezen, ik denk dat er sowieso bijna niemand die leest. Goed excuus om op een andere manier van de glijbaan te gaan, haha.