Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:Is inenten wel zo verstandig als we denken?
Evelijn schreef:Niet vaccineren werkt hier in Nederland vooral omdat alle andere zich wel vaccineren en er daardoor weinig van die ziektes voorkomen.
Ik denk dat daarom ook onderschat wordt hoe erg het kan zijn als niemand wordt ingeënt tegen onder andere difterie, polio, tetanus, rode hond, mazelen, bof, meningokokken en pneumokokken.
Jij loopt weinig risico omdat anderen wel vaccineren. Jij noemt het maar kinderziektes... maar van sommige kinderen worden daar doodziek van en blijvend gehandicapt.
Ja.. we zijn in sommige opzichten doorgeslagen in hygiëne... maar denk niet dat we daar die paar prikjes de schuld van moeten geven.
Kuggur schreef:Vergeet niet TS als je zo voor het "natuurlijk verloop" van dergelijke epidimieen bent, je zult moeten accepteren dat de kans er dik in zit dat jijzelf of bijvoorbeeld je kinderen aan een dergelijke ziekte sterft.
Kuggur schreef:Ben je ook tegen bijvoorbeeld antibiotica?
Matheno schreef:Kuggur schreef:Ben je ook tegen bijvoorbeeld antibiotica?
Ik ben niet per direct tegen antibiotica, al vind ik wel dat het te vaak en teveel gebruikt wordt. Het wordt als het ware als suiker gestrooid.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen bij een verkoudheidje of blaasontsteking meteen roepen van; "Ik ga wel effe om een kuurtje"
Jans schreef:Matheno schreef:
Ik ben niet per direct tegen antibiotica, al vind ik wel dat het te vaak en teveel gebruikt wordt. Het wordt als het ware als suiker gestrooid.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen bij een verkoudheidje of blaasontsteking meteen roepen van; "Ik ga wel effe om een kuurtje"
Liever een kuurtje dan een nierbekkenontsteking
Matheno schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Roodvonk is zonder vaccinatie al zo goed als verdwenen, Mazelen en Polio waren voordat er een vaccin kwam al zogoed als vanzelf verdwenen.