Tanden bleken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte_L

Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:37

Hallo allemaal :) ,

Een jaar geleden is de halve voortand van een vriendin van mij er perongeluk uitgeslagen met een hockeystick terwijl ze aan het training geven was.
Dat stuk is er gewoon weer aangeplakt en je ziet er nu bijna niets meer van.
Ze wil erg graag haar tanden laten bleken en heeft iemand misschien een idee of dat kan of dat je het lijntje juist erger gaat zien?

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

tamary

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:39

Ze kan het beste met haar eigen tandarts overleggen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:41

Nog afgezien van het feit dat tandenbleken sowieso slecht is, zou ik er in dit geval niet aan beginnen: je gaat er zeker meer van zien.

Waarom is tanden bleken slecht? Je werkt in op de glazuurlaag van je tanden met zeer agressieve middelen en het blijft maar een beperkte tijd wit. Wil je dat zo laten, dan zul je het dus telkens moeten herhalen en verzwak je steeds meer het glazuur, waardoor het risico op blijvende schade groot is (zowel aantasting van de glazuurlaag als vatbaarder voor gaatjes).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:02

Tanden bleken is per definitie zeker niet heel schadelijk. Wanneer je vriendin een opbouw van composiet (vulmiddel in tandkleur) heeft wat ik vermoed kleurt deze niet mee. In overleg met de tandarts kan er gebleekt worden mits haar tandvlees en kaakbot in goede conditie is, wanneer het bleken 'klaar' is kan hierop de kleur van de nieuwe vulling worden aangepast.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 00:11

mijn tanden zijn half nep. ik heb altijd slechte tanden gehad die door medicijnen snel geel uitsloegen. ik wilde ook mijn tanden bleken en mijn tandarts begreep dat heel goed maar heeft het niet gedaan. wat die wel gedaan heeft is een klein laagje van mijn echte tanden afgeslepen en daarover heen een laagsje aangebracht waardoor die normaal vullingen mee maakt!
je hebt dus weer een goed glazuur en dat werkt niet op je eigen tand. deze ''vulling'' kan die zo wit maken als je zelf wilt. nu is het bij mij natuurlijk anders dan bij ''normale'' mensen maar misschien is het een idee..?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:12

Ik zou er sowieso nooit aan beginnen, tanden bleken. Sluit me helemaal aan bij Netje.

Mocht ze het toch echt willen, kan ze het beste even overleggen met haar tandarts.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:05

Er zijn volgens mij ook genoeg opties.
Inderdaad witte facings bv ( kapje om je tanden)

Of je tanden eens goed te laten schoonmaken en dat ze er zo met een kwastje overheen gaan ( geen idee hoe het heet haha)

Vraag maar eens aan je tandarts die weet vast wel iets!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:05

Ik heb mijn tanden 2,5 jaar geleden laten bleken en daarna is er een composiet stukje aan mijn voortand gemaakt in de kleur die het toen was.
Toentertijd vertelden ze me al dat composiet niet mee zou kleuren met bleken (wel met vergelen overigens), maar ga binnenkort gewoon laten bleken en ik zie het wel. Bij mij is het maar een klein stukje.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:59

dressagelady schreef:
Tanden bleken is per definitie zeker niet heel schadelijk. Wanneer je vriendin een opbouw van composiet (vulmiddel in tandkleur) heeft wat ik vermoed kleurt deze niet mee. In overleg met de tandarts kan er gebleekt worden mits haar tandvlees en kaakbot in goede conditie is, wanneer het bleken 'klaar' is kan hierop de kleur van de nieuwe vulling worden aangepast.

Ze heeft geen vulling maar een aangeplakt stukje. Tanden bleken is als je het één keer doet misschien niet heel schadelijk, het gevaar zit erin dat je het telkens moet herhalen als je wilt dat je tanden er wit blijven uitzien. En in die herhaling schuilt wel degelijk een gevaar: je verzwakt je glazuur iedere keer dat je ze laat bleken een beetje meer, met alle gevolgen van dien...