verstands kies laten trekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

verstands kies laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 23:43

Heei,

Ik heb vrijdag mijn verstands kiezen links boven en onder laten trekken. Ging prima en behalve dat ik daarna flauwviel van de spanning (haha) helemaal geen last gehad en savonds zat ik alweer aan de, in kleine stukjes gesneden, bbq.

Nu mijn vraag. De laatste kies die nu nog in mijn mond zit doet sinds zondag wat pijn. Ik merk het onder het kauwen en met tanden poetsen bloed het buiteste randje van overgand tandvlees naar kies. Moet ik mij zorgen maken of is dit normaal? Boven gaat helemaal super!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 01:43

Dat is volgens mij redelijk normaal. Waar je kies is verwijderd zit nu natuurlijk een trauma, en dat trekt behoorlijk door naar de rest van je mond de eerste dagen/week! Bloeden met poetsen is ook niet zo erg, het is natuurlijk flink beschadigd daar en je 'poetst' het toch steeds open. Gewoon even een paar dagen daar wat zachter poetsen of eventjes over slaan zodat het kan genezen. ;)
Bij mijn eerste verstandskies-verwijdering heb ik bijna een week niet kunnen praten/kauwen/poetsen etc omdat m'n mond niet open kon en m'n tanden ook niet op elkaar konden :') Alleen vloeibaar gegeten en gedronken en mijn mond gespoeld. En toen deed ook de rest van mijn hele mond vreselijk zeer, het trekt allemaal door naar de rest van je zenuwen en spieren in je mond :) Zo lang je niet leegbloed of vergaat van de pijn, zou ik me geen zorgen maken hoor :) En als je volgende week nog last heb en je maakt je toch nog zorgen kun je misschien altijd even naar de arts bellen voor overleg.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:36

Dankjewel! ik zal het nog even aankijken. ik heb nu wat beter gekeken en gevoeld en ook mijn wang doet pijn enz dus het zal idd wel zoals jij zij een uitstraling van het trekken zijn :o Maar wat heb jij er lang mee gezeten ja! ik kon 2 dagen mijn mond ook niet zo best open krijgen maar toch wel zover dat er een stukkie frikandel inpaste haha :Y)