Horzelsteek en kortsloot hoe snel genezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Horzelsteek en kortsloot hoe snel genezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:22

Hoi
Ik heb 2 vragen
Ik heb sinds vandaag een hele grote rode dikke bult op me bovenbeen het lijkt op een horzelsteek hij is denk ik wel 10 cm groot
Het jeukt en het is nogal heet
Wat kan ik hieraan doen

En wat helpt er tegen een koortslip hij is al wel groot maar geen korst ofz
Hoe gaat dat snel weg of dat je hem niet meer ziet

Alvast bedankt

RubyRed

Re: Horzelsteek en kortsloot hoe snel genezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:41

Kortsloot?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:42

Horzelsteek goed koelen, en azijn er op als het jeukt. Ik ben er ook allergisch voor en krijg echt enorme bulten. Duurt altijd een week of 2, daarna is het al kleiner en nog een blauwe plek :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:52

Bedoel koortslip

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:53

Pluttersput schreef:
Horzelsteek goed koelen, en azijn er op als het jeukt. Ik ben er ook allergisch voor en krijg echt enorme bulten. Duurt altijd een week of 2, daarna is het al kleiner en nog een blauwe plek :)

Ik weet niet of ik een allergie heb ervoor maar hints erg groot en jeukt en brand
Ga het nu koelen dankje

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:54

Klinkt als allergische reactie. Had ik eerder ook altijd.
Ik heb allergietabletjes. Werken perfect, ik was er ook echt ziek van...

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 23:46

Heb het net gekoeld 2 X met ijsblokjes en een zak patat na 5 min was het indooit

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:20

"Tegen" een koorstlip helpt L-Lysine. (De 'aanval' duurt korter en komt minder makkelijk terug.)

En doorgaans krijg je herpes "precies op het moment, dat het niet uitkomt" :(:) - op het moment, dat andere mensen griep krijgen, als je te hard gewerkt hebt, te veel stress hebt, etc.

En op insectenbeten enzo doe ik altijd groen leem. Dat "trekt de rotzooi, di eniet in je lichaam thuishoort" uit de wondjes. De jeuk stopt dan.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:29

Janneke2 schreef:
"Tegen" een koorstlip helpt L-Lysine. (De 'aanval' duurt korter en komt minder makkelijk terug.)

En doorgaans krijg je herpes "precies op het moment, dat het niet uitkomt" :(:) - op het moment, dat andere mensen griep krijgen, als je te hard gewerkt hebt, te veel stress hebt, etc.

En op insectenbeten enzo doe ik altijd groen leem. Dat "trekt de rotzooi, di eniet in je lichaam thuishoort" uit de wondjes. De jeuk stopt dan.

En waar koop je die 2 dingen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:24

Bij een goede drogist.

(Nou kom ik nooit bij het kruidvat, dus wellicht doe ik die lui nu onrecht. :brr: )

L-lysine is een voedingssupplement - als de drogist "potjes" heeft staan van een aantal verschilende, serieuze merken dan staat er of lysine bij, of het kan per omgaande voor je worden besteld. (Bonusan, AOV, orthica, solgar, vitals en misschien vergeet ik er nou nog een paar.)

Groene leem heb ik van het merk argilets, maar welllicht zijn de ander merken ook heel goed.
je kunt het als tube kopen ("als gezichtsmasker") dan is het voorgemengd, bij kleine oppervlakken, die je alleen even aanstipt is dat prettig.
(Op stal maak ik meestal een papje, als Knollie weer eens een schaafwond heeft.)