schuurplekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 18:04

Ik heb opeens sinds een week schuurplekken tussen mijn benen helemaal bovenin. Denk dat het gekomen is door een wat te krappe broek waardoor het enorm schuurde en sindsdien is het overgevoelig en voelt het met alles gewoon beurs aan. Zelfs met fietsen en zitten op een stoel voel ik me al ongemakkelijk.
Blote benen lopen is ook niet fijn, omdat het dan tegen elkaar aan schuurt, dus het is echt lastig met dit mooie weer...

Ik heb al vaseline elke dag geprobeerd meerdere malen, maar het blijft extreem gevoelig. Zijn er mensen met tips?

moyra

Re: schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:05

Talkpoeder gebruiken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:06

Sudocreme of zinkzalf.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:07

Ik gebruikte sudocreme voor hetzelfde probleem.
Alleen heb ik er op hele warme dagen last van als ik een rok draag, en vaak ook op zweterige dagen met een spijkerbroek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 18:10

Ja ik zweet de laatste dagen dus veel meer, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ik ga eens kijken naar talkpoeder, dat hebben we hier geloof ik wel liggen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:48

Heb talkpoeder even geprobeerd maar denk dat dat meer ter preventie van schuurplekken is dan dat het ook er voor zorgt dat het niet meer zo verdomd gevoelig is :') Ik heb er nu een dikke lading cacaoboter op gesmeerd gezien de vaseline op is, en cacaoboter schijnt ook goed verzorgend te zijn... dus nu maar hopen dat het met een paar dagen genezen is. Het lijkt net luier uitslag ofzo :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:50

sudocreme is echt fantastisch! Ik gebruik het altijd na het scheren van oksels en bikinilijn. Tea Tree olie helpt ook goed!

En bioforce, maar dat is erg vet en het stinkt ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:51

ik denk dat ik dan van de week ook sudocreme ga kopen :j als dat goed werkt, ook met scheren, dan ga ik dat absoluut een gokje wagen :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:53

lifaya schreef:
ik denk dat ik dan van de week ook sudocreme ga kopen :j als dat goed werkt, ook met scheren, dan ga ik dat absoluut een gokje wagen :P

Dikke klodders erop! Het voorkomt dat je gaat zweten en dat voorkomt dus uitslag! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:54

maar wat zorgt er voor dat die verdomde uitslag weggaat? :') want daar zit (letterlijk) ik nu mee :') god wat ben ik blij dat ik nu even 2 maanden niet hoef paard te rijden, dat was een marteling geweest :')

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:09

Broekje met pijpjes aan doen.Zoals een fietsbroekje, maar er zijn zat strakke onderbroekjes met kortere pijpjes te koop. Even geen blote bovenbenen meer, dan krijgt het kans om te genezen. Ik gebruik uiercreme, is niet zo vet als vaseline en dan dus een broekje met pijpjes aan.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:13

Sudocreme is ook herstellende creme. Bij rode huid en (luier)uitslag.
Ik gebruik het inderdaad ook na het scheren, maar ook voor de mok van mijn paard. Sudocreme is echt een multifunctioneel middel!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:22

Oh wat ben ik blij dat ik van dat gevoel af ben :') Ik had er door mijn overgewicht last van, en bah wat is het naar als je op vakantie lekker wilt shoppen, maar je dat gewoon niet aankunt door een vervelende 'luieruitslag'.

Goed schoonmaken, omdat het vaak veroorzaakt wordt doordat het wat zweterig is en dan tegen elkaar schuurt. Liefst de benen een dagje over de schuurplekken bedekken, en insmeren met iets van sudocreme. Als je er vaker last van hebt inderdaad talkpoeder voor je veel gaat lopen over je benen om het te voorkomen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:24

Ja inderdaad broek met pijpjes. Onderbroeken zijn bij mij meestal te kort, ik draag van die sportbroekjes. Ik heb het vaak in de zomer als ik veel in mijn bikini/rokjes loop.

Er staat standaard een pot sudocreme op stal! Beginnende mok is er na een dag mee weg. Ik smeer er ook z'n kont mee in als hij diarree heeft. Dan blijft die stront niet plakken. I luuuuuv sudocreme!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 23:26

Ik heb echt nog nooit zulke "uitslag" gehad, iig niet zoals dit :') had wel last soms van schurende benen, maar niet met dit resultaat :=

Heb in ieder geval een oude strakke sportbroek in een kort model geknipt (niet moeders mooiste maar ach :)) ) en dat kan ik onder een jurkje ofzo dragen, dus nu alleen die sudocrmee nog en dan op naar het genezingsproces :') kijk er nu al naar uit :))