Zij is vorig jaar geopereerd aan haar hart, haar hartklep sloot niet goed en ze hebben 5 omleidingen gedaan vanwege lekkage's. Sindsdien moet ze ook cholesterolverlagers (simvastatine) slikken, haar cholesterol is nooit gemeten maar de arts zegt dat dit standaard is en ze de vaatwanden versterken.
Nu heeft ze een half jaar gerevalideerd en is ze niet vooruit gekomen, ze heeft zwakke spieren, veel spierpijn ed, ze kreeg vermoedens dat dit aan de cholesterolverlagers lag en is daar mee gestopt. Vervolgens heeft ze in enkele weken meer vooruitgang geboekt dan in die 6 maanden revalidatie.
Op het volgende gesprek bij de arts kwam dat ter sprake en de arts wil dat ze de medicijnen blijft slikken. Ze heeft nu andere medicijnen gekregen (atorvastatine) maar ook deze hebben dat effect. Ze is nu zo hard achteruit gegaan dat ze er weer aan toe is als vlak na de operatie, ze heeft veel last van spierpijn, spierzwakte, geen uithoudingsvermogen en heeft moeite met ademhalen, ze raspt en piept.
Ze fietste gister naar de apotheek, dat is 700 meter en in dat stuk moet ze 3x afstappen en uitrusten...
De arts geeft nul op het rekest. Die zegt dat ze nodig zijn en thats it. Alle klachten doet hij niets mee, ze hebben al een aantal keer gevraagd om dan het cholesterol te controleren maar dat is niet nodig. Is waarschijnlijk ook niet te hoog zeggen ze, het gaat om het versterken van de vaatwand (??!).
Ondertussen kan zij dus eigenlijk niets meer en ze zijn beide te lief om om tegen de arts te zeggen waar het op staat.
Arts wilde ook geen nieuwe afspraak meer maken, die vind blijkbaar dat ze zeurt.
Nu heeft ze via de huisarts een gesprek met beide artsen, dus HA en ZA, vanmorgen.
Ik heb nog niet gehoord hoe dat is gegaan.
Maar ik maak me dus best zorgen, toen ik haar de laatste keer zag was ze best fit voor een vrouw van haar leeftijd, maar toen slikte ze dus niet. Nu is het een wandelend wrak.
En ik vind het zo sneu voor ze, ken de arts verder niet maar ben bijna in staat zelf verhaal te gaan halen
Ik moest het even van me af schrijven, dank voor het lezen

Edit; Ze heeft overigens ook nooit een infarct gehad, ze heeft ooit bloedvergiftiging gehad en daar waren bijwerkingen bij waarvan het vermoeden was dat het een infarct was maar daar zijn ze weer op terug gekomen.