Harde bult na val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Harde bult na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:48

Ongeveer 3 maanden geleden ben ik van een paard gevallen op het asfalt. Nu heb ik een harde bult op mijn kont. Hij oogt wat wit. Er omheen zit nogsteeds een beetje blauw. Als ik eraan zit doet het pijn. Wel kan ik er gewoon op zitten. Als er maar niet teveel druk op komt. Het is niet open geweest alleen erg paars.
Weten jullie misschien wat dit zou kunnen zijn voor ik naar de dokter ga.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:48

Bloeduitstorting,kan heel lang gaan duren.

Heukeltje

Re: Harde bult na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:49

Miscchien een inwendige bloeduitstorting wat is gaan ontsteken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:51

Ik heb iets soortgelijks gehad, alleen weet ik niet meer of ik ook een bult had. Blauw was het in elk geval wel.

Ik ben toen ook op het asfalt gevallen, op mijn heup. Het is inmiddels 7 jaar geleden, maar ik heb er nog last van (uitval van het gevoel in de huid van mijn been als ik aan het rijden ben).
Ik zou er als ik jou was dus wel even mee langs een arts gaan. Dat heb ik destijds nooit gedaan en daar heb ik stiekem wel een beetje spijt van....

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:53

Dat klinkt allemaal wel een beetje scary :=
Ik zal straks meteen een nummertje halen voor de dokter!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:02

Waarschijnlijk is het niets bijzonders en heeft het tijd nodig. Maar ik dacht dat toen ook en achteraf is er wel degelijk iets beschadigd. Of ze er toen iets mee hadden gekund zal ik wel nooit weten, maar nu is het voor mij sowieso te laat...
Het is niet zo dat ik echt heel veel last heb, maar het is wel vervelend. Mijn heup zit soms ook een soort van op slot en dan doet het wel zeer. Ik heb dat overlegd met mijn huisarts en hij zei dat hij me best wilde doorverwijzen, maar dat ze niets kunnen doen. Stel dat er iets niet goed zit, dan moeten ze opereren, maar de vraag is of ik dat wil. Revalidatie en de kans dat het er niet beter op wordt. Dus ik kijk het aan en als het zo slecht wordt dat ik er echt veel last van krijg moet er toch iets gebeuren. Maar voorkomen is beter;)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 10:06

Bedankt voor alle reacties :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:10

Bloeduitstorting. Kan lang blijven zitten en ook blijvende littekens geven.
Als het verder niet pijn doet bij bewegen is het niet zo erg en behandelen is nu te laat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:13

Ik had even gemist dat het al drie maanden geleden is. Ik vrees dat ze er dan inderdaad eigenlijk niets meer mee kunnen... :(

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 10:43

Oh.. gaat t ooit nog weg?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:48

Ik heb jaren terug een flinke trap van een pony op de zijkant van mijn boven been gehad. Kwam een hele harde ronde schijf op. Dit heeft echt lang geduurd (en was heel lang gevoelig bij aanraking) maar is uiteindelijk wel verdwenen! Je zou er arnica op kunnen smeren!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:49

Ik heb in februari in 1 week twee keer tegen dezelfde punt van een tafel aangelopen. Deed echt gruwelijk zeer, zat een harde bult, kon er ook echt niet aan zitten. Tis blauw en groen geweest. Het heeft 4 maanden geduurd voor die bult weg was. Nu zit er nog steeds een blauwe plek. Ik hoop nog dat het snel weg gaat, maar dat is afwachten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:17

Citaat:
Oh.. gaat t ooit nog weg

Is niet te zeggen. Met wat geluk wel, met wat pech niet.
Ik ben zo'n pechvogel (alleen al om het feit dat ik vaak blauwe plekken heb) waarbij het dus blijvende littekens kan geven.
2 jaar geleden ook hard gevallen. Gigantische bloeduitstorting op m'n dij, bloeduitstorting werd bult, bult werd deuk en deuk zit er nu nog steeds. En ik heb toen nochtans braaf veel zalf gesmeerd. Het is maar 3 weken pijnlijk geweest maar dus nooit volledig weggegaan.
1 jaar geleden fikse blauwe plek op enkel, zit er nog steeds en soms nog gevoelig.
Laatst een paard op m'n voet gehad en ziet er naar uit dat dat ook een blijvertje gaat worden ^) .

Je zou idd arnica kunnen proberen, of een andere littekenzalf.

Maar bij bloeduitstortingen moet je eigenlijk onmiddellijk koelen en beginnen smeren. Een simpele blauwe plek gaat zo ook wel weg, maar grote bulten/deuken/bloeduitstortingen gaan vaak toch niet zomaar weg, of pas na hele lange tijd.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:57

Mijn dochter van 3 jaar heeft al 1.5 jaar een verdikking op haar voorhoofd! Ze was met haar hoofd heel hard op de beton dat er een bult op kwam , ik had er toen boter opgedaan want dat slinkt maar die bult is nooit echt weggegaan.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:00

Gewoon door de dokter laten bekijken, die kan je iets met zekerheid zeggen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:13

Bedankt voor alle berichten arnica is dat gewoon littekenzalf?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:44

Arnica werkt erg goed bij zwellingen en kneuzingen!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 21:59

Dat ga ik dan halen!
Is dat gewoon bij een drogist te halen of moet het op recept?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:37

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:45

Hier ongeveer hetzelfde, alleen ging paardlief op mijn bovenarm staan. Het is nu een maand of 5 terug en heeel langzaam is de harde ronde schijf aan het verdwijnen. De pijn (bij aanraking en met fietsen over klinkers ivm trillen) wordt ook steeds beter.

Op aanraden van de arts heb ik veel mijn arm bewogen en gemasseerd, dan stroomt het bloed beter door en voert de troep sneller af. Is alleen wel op geleide van de pijn en af en toe flink doorbijten.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 07:45

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:59

bij mij is mijn verzorgpaard ( tinker van 700 kg) me op mijn bovenbeen gaan staan, dit is inmiddels bijna 6,5 jaar geleden. nog steeds heb ik daar een hard plekje diep onderhuids, heb er geen last van. heb toen een paar weken nadat het gebeurd was een echo laten maken in het ziekenhuis. is inderdaad van de bloeduitstorting, dit is overgebleven littekenweefsel. Dit is door de jaren heen wel minder geworden maar of het helemaal weggaat??? de tijd zal t leren ;-)