verkoudheid of erger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0verwijderd

verkoudheid of erger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:27

Ik ben vijf dagen geleden naar het zwembad geweest en toen was het nog best frisjes. Ik heb er zo'n half uur in de kou buiten gezwommen en we waren ook helemaal bevroren :brr: Maar het was wel leuk!
De volgende dag moest ik gelijk heel hard hoesten en had ik een griepje te pakken. Maar het is nu 3 dagen verder en het lijkt echt niet minder te worden. Misschien zelfs wel erger. Ik hoest de hele tijd slijm op en mijn keel doet al pijn bij het gapen. Slikken doet pijn en als ik een hoestbui heb ben ik daarna kortademig.
Ik krijg vooral hoestbuien als ik plots ga liggen of weer staan of een onverwachtse beweging maak.
Is dit gewoon een griepje en gaat het vanzelf over? Of is het iets ergers?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) Groetjes!
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 09-07-13 09:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Unique6

Re: verkoudheid of erger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:29

Ik zou je graag willen helpen maar ik denk dat mij dit via Bokt niet gaat lukken. Even de HuisArts bellen lijkt mij in jou geval erg handig. Erg veel succes d'r mee!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:29

Ik heb ook beetje kriebel in me keel en soms dan is het erger en hoest ik slijm mee maar verder gaat het wel.. Heb wel druk op me voorhoofd maar bij mij ging het na een weekje over

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:30

Ik denk dat het gewoon griep is, maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk ook even langs de HA gaan.
Beterschap!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:31

Viktor238 schreef:
Ik zou je graag willen helpen maar ik denk dat mij dit via Bokt niet gaat lukken. Even de HuisArts bellen lijkt mij in jou geval erg handig. Erg veel succes d'r mee!

Ik kan op dit moment alleen niet naar de huisarts door wat dingen..
Maar ik ga het proberen te regelen:)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 09:31

Lottie00 schreef:
Ik denk dat het gewoon griep is, maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk ook even langs de HA gaan.
Beterschap!

Dankjewel :)

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:33

Op zich geen gevaar lijkt me, een verkoudheid kan lang aanhouden, met name het hoesten. Ik zou goed in de gaten houden of je koorts krijgt en dan wel naar de HA gaan of nu al als je je veel zorgen maakt.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:34

kan ook hooikoorts zijn, dachten ze bij mij ook. helaas is het nog niet gevonden en ben ik al 2 maanden verkouden ik was eerst misselijk moe hoesten verstopte neus en slijm in me keel en nu heb ik enkel nog last van een verstopte neus en slijm ophoesten, ik word er echt niet blij van :(

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:50

Ik zou het nog even aankijken :j een verkoudheid kan zo een week duren. Als het volgende week nog niet over is kan je altijd een belletje plegen met de HA. Beterschap!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:57

Er dwaalt weer een virus rond, m.a.w. gewoonweg uitzieken. De virussen van tegenwoordig zijn koppig en vechten hard. Als je het niet vertrouwt na een week bijvoorbeeld, even de huisarts bellen inderdaad.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:15

Bedankt allemaal :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:17

Hoorde gister van een client dat er schijnbaar iets van keelontsteking heerst. Heb zelf ook twee weekjes last gehad met slikken en een beetje ziekjes. Niet echt ziek geworden door een overdosis fruit en weerstandtabletjes :P

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:21

Mloes schreef:
Hoorde gister van een client dat er schijnbaar iets van keelontsteking heerst. Heb zelf ook twee weekjes last gehad met slikken en een beetje ziekjes. Niet echt ziek geworden door een overdosis fruit en weerstandtabletjes :P

haha, ik heb al heel veel fruit gegeten :+ en vandaag keelpastilles en strepsils gehaald. Ik kan er wel even tegen denk ik :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:23

BarrieVabis schreef:
kan ook hooikoorts zijn, dachten ze bij mij ook. helaas is het nog niet gevonden en ben ik al 2 maanden verkouden ik was eerst misselijk moe hoesten verstopte neus en slijm in me keel en nu heb ik enkel nog last van een verstopte neus en slijm ophoesten, ik word er echt niet blij van :(

beterschap :(:) Heel veel zoute dropjes eten, dat helpt :)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:25

Ik denk toch even een bezoekje te brengen aan de huisarts.. succes ! en beterschap !

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:03

Bij griep ben je volledig gevloerd. Met koorts en spierpijn erbij.
Dus ik denk dat he verkouden bent. Vervelend, maar gaat weer over.
Veel water drinken en vitamines nemen. En natuurlijk op tijd naar bed.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:03

Dankje :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 07:57

eeeuhm, ik weet niet of ik me nog steeds niet ongerust hoef te maken..
het is nog steeds niet over en het lijkt nu weer een beetje erger te worden,
kortademig, harder hoesten, steeds een opgehouden gevoel in mijn keel of longen(?)
|(