Ik wil al heel lang iets aan mijn conditie gaan doen en na het lezen van een artikel over 'ruiterfitheid' had ik een echt doel (want mijn discipline qua sporten betreft is nu niet echt geweldig), nl. beter in conditie zijn voor paardrijden. Nu is het echt niet zo slecht gesteld met mijn conditie, ik rijd 2 keer per week een uur paard en sinds april skeeler ik 1 keer per week, vaak 10 tot 12 km. Maar omdat het nu vakantie is en ik dus ook niet meer elke dag naar school fiets (was maar 20 min. heen + 20 terug, maar toch), zou ik graag wat extra willen doen. Hardlopen kan ik nauwelijks, tenminste niet op asfalt, want ik heb vrij zwakke knieën (zit in de familie...). Ik zou ook graag wat buikspieroefeningen e.d. willen doen en dan wat vaker/langer gaan skeeleren. Heeft iemand (verder nog) tips?
Mijn eerste reactie was hardlopen, maar dat kun je helaas niet. Misschien kun je gaan zwemmen? Of gewoon lekker fietsen ook al hoef je niet naar school.
Kun je geen crosstrainer aanschaffen?ik doe ruiterfitness wekelijks en kon ook niet hardlopen op training gebruiken we zon crosstrainer. Moet zeggen dat mijn conditie voorruit gaat,heb er nu thuis 1 zodat ikzelf ook 3 x per week erop kan ideaal!! Een fitnessbal erbij en je kunt erg veel oefeningen doen,weinig geld en veel plezier ervan! Crosstrtainer van marktplaats gehaald voor 30 euro!
Je fietst niet meer naar school, maar kun je dan niet in plaats daarvan gewoon een stuk gaan fietsen? Het begint eindelijk zomer te worden en als je een leuke toeristische route neemt is dat nog best leuk