ineens veel blauwe plekken !?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

ineens veel blauwe plekken !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:18

Heei bokkers !
Ik stap net weg onder de douche en ik zie dat ik ineens 3 blauwe plekken heb..
Ik weet 100% zeker dat ik ze gister niet had..
Ook is een blauwe plek die ik een maand geleden heb gekregen ( door vallen van paard) nog niet weg.. Je ziet hem nog duidelijk.
Ook lig ik bijna de heledag op bed omdat ik.zo erg moe ben...

Weten jullie misschien wat het is ? Of wat het kan zijn ?
Volgende week ga ik bloed prikken..

Daag!

Mila11

Re: ineens veel blauwe plekken !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:20

Heb dit zelf ook, mijn moeder zegt dat je je dan ongemerkt ergens tegenaan stoot en dat je het misschien kan krijgen van korstjes en plekjes.

Erg vervelend idd

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:23

Ik zou het niet weten maar het doet me denken aan de film 8e groepers huilen niet, dat meisje had ook opeens blauwe plekken en 't was leukemie maar dan ben ik ook wel een dramaqueen dus maak je geen zorgen haha ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:24

Lieve TS
Het kan van alles zijn van iets ergs tot iets heel onschuldigs.
Denk dat je beter kan wachten op de bloeduitslagen,ipv hier op bokt allerlei erge verhalen te lezen die toch niet op jouw slaan
Laatst bijgewerkt door cam op 05-07-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:26

Het kan zo veel verschillende oorzaken hebben. Ik raad je vooral aan niet te gaan zoeken online want dan kom je minstens 10x tegen dat je er dood aan gaat.

het kan zo maar zijn dat jou bloed gewoon minder snel stolt dan mijn bloed bijv. Ik heb zelde tot nooit blauwe plekken.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:36

Ik heb ook altijd blauwe plekken, waarvan vraag het me niet. Sommige mensen hebben ze nooit en sommige mensen zijn er heel gevoelig voor.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:39

ik zou als ik jou was naar de HA gaan en jezelf even laten bloedprikken. Ik had de zelfde symptomen toen ik jonger was. Het is te verhelpen met ijzer pilletjes.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:42

zeker bloed laten prikken :)
Ik heb chronische itp , dat wil zeggen te weinig bloedplaatjes in mijn bloed. Mijn huid is ook zeer gevoel en van het minste heb ik schrammen en blauwe plekken (meestal weet ik zelfs niet van wat ze zijn). Als ik plots veel blauwe plekken krijg zonder reden, moet ik naar het ziekenhuis.
Ik zeg dit alleen maar om aan te tonen, dat het iets (redelijk) ernstig kan zijn, maar daarom hoef het natuurlijk ook nog niet :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:43

Heb ik gehad, vol met blauwe plekken... had te weinig bloedplaatjes. Het heette: trombocytopenie

bloed laten prikken lijkt me slim

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:18

Kan inderdaad een tekort aan bloedplaatjes zijn, maar dat is niet noodzakelijk ernstig :) Ik leef sinds mijn chemokuren met een gemiddelde van 20.000 bloedplaatjes, wat véél te laag is, maar functioneer perfect.

Ik zou inderdaad niet gaan googelen, want dan ga je jezelf volledig gek maken. Naar de huisarts gaan en bloed laten prikken is heel verstandig, en daaruit zal je wel wijzer worden!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 17:19

Dinsdag gaan we bloedprikken ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:21

Jasmine_ schreef:
Kan inderdaad een tekort aan bloedplaatjes zijn, maar dat is niet noodzakelijk ernstig :) Ik leef sinds mijn chemokuren met een gemiddelde van 20.000 bloedplaatjes, wat véél te laag is, maar functioneer perfect.

Ik zou inderdaad niet gaan googelen, want dan ga je jezelf volledig gek maken. Naar de huisarts gaan en bloed laten prikken is heel verstandig, en daaruit zal je wel wijzer worden!

Het kan ernstig zijn om even te vertellen.

Ik heb het dus gehad en ik had maar 2000 tot 4000 bloedplaatjes per liter bloed. Dat was dramatisch. De eerste nacht in het ziekenhuis was kritiek, zat onder de blauwe plekken (ik had overigens zelf totaal geen last, merkte helemaal niks...). Die nacht mocht er geen bloed uit mijn neus, oren, mond etc.. komen. Als dat wel zo was moest mijn mild worden verwijderd en dan was het nog maar de vraag of dat hielp.

Erg gelukkig was dit niet het geval. Ik werd elke dag in de gaten gehouden, elke dag werd er bloed geprikt. Ik mocht echt NIET lopen, want als ik zou vallen en een open wond zou krijgen kon er geen korstje komen dus zou ik uiteindelijk gewoon te veel bloed verliezen. Onderhand al weer heel lang geleden, maar dat vergeet ik niet meer

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:08

Batlow schreef:
Jasmine_ schreef:

Het kan ernstig zijn om even te vertellen.

Ik heb het dus gehad en ik had maar 2000 tot 4000 bloedplaatjes per liter bloed. Dat was dramatisch. De eerste nacht in het ziekenhuis was kritiek, zat onder de blauwe plekken (ik had overigens zelf totaal geen last, merkte helemaal niks...). Die nacht mocht er geen bloed uit mijn neus, oren, mond etc.. komen. Als dat wel zo was moest mijn mild worden verwijderd en dan was het nog maar de vraag of dat hielp.

Erg gelukkig was dit niet het geval. Ik werd elke dag in de gaten gehouden, elke dag werd er bloed geprikt. Ik mocht echt NIET lopen, want als ik zou vallen en een open wond zou krijgen kon er geen korstje komen dus zou ik uiteindelijk gewoon te veel bloed verliezen. Onderhand al weer heel lang geleden, maar dat vergeet ik niet meer

Tuurlijk kan het ernstig zijn, maar ik zei ook 'niet noodzakelijk'. Het is niet zo dat als je een tekort aan bloedplaatjes hebt, dat er zich in elk geval dan problemen voor doen. Het is zeker mogelijk dat je er ernstige hinder van ondervindt, daar ga ik niet over discussiëren, maar zeker niet in elk geval!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:15

Ik krijg vaak blauwenplekken als ik wat langer pijnstillers heb genomen (ook spontaan) dus dat kan ook een reden zijn.
Gewoon rustig je test afwachten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:57

Of... je bent zo onhandige kluns als ik ben. En toch per ongeluk ergens tegen aangestoten zonder je daar bewust van zijn?
Of tijdens het stoeien? Ik heb ook wel eens door het stoeien met vriendjelief blauwe plek er aan over gehoudem had het op het moment niet in de gaten maar later zag ik het in een keer.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:05

wemkelover schreef:
Of... je bent zo onhandige kluns als ik ben. En toch per ongeluk ergens tegen aangestoten zonder je daar bewust van zijn?
Of tijdens het stoeien? Ik heb ook wel eens door het stoeien met vriendjelief blauwe plek er aan over gehoudem had het op het moment niet in de gaten maar later zag ik het in een keer.

Ik lig deze week bijna alleen maar op bed omdat ik nergens puf voor heb. Ik benbde laatste tijd zo zo moe..
Dus stoten kan.. Maar lijkt bijna onmogelijk

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:58

mmm is het indd niet verkeerd geweest om een afspraak te maken dinsdag voor het bloedprikken.
Maar ga niet meteen van het ergste uit, want vaak valt het allemaal wel mee.
Je kan ook door het weer ( het is momenteel nog raar weer in nederland, warm-koud-warm) moe worden.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:59

wemkelover; klopt. ik heb dat ook ik slaap vrij lang (minstens 10u) en dan toch ben ik moe.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 17:43

Vandaag was ik in de ijssalon en toen werd ik niet goed. Ik ben 4tot5 keer flauwgevallen..
Gelijk naar het ziekenhuis, ondertussen ik zag niks. Helemaal in de war was ik..
Bloed geprikt en urine afgenoemen... Niks daarin kunnen vinden. Maar ik krijg nog meer onderzoeken..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:00

oei, dat klinkt niet zo goed...hopelijk vinden ze snel wat er mis is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:10

Jeetje wat een schrik! Ik volg even, hoop dat het allemaal meevalt en het goed afloopt!

Ik ben bekent met vele blauwe plekken. Maar bij mij komt dat omdat ik een vreselijke kluns ben en overal tegen aan loop. Ik heb een sterke voorkeur voor tafelpunten en vierkante bloempotten op kuithoogte. Meestal vergeet ik het en zie ik een tijdje later een blauwe plek.

Heel veel beterschap toegewenst vanaf hier!

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:17

ik volg, ik hoop dat je snel weer fit bent!

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:20

Vervelend zeg! Hoop dat het meevalt voor je!

Ik ben zelf ook bekend met blauwe plekken, ik hoef niet eens ergens hard tegenaan te stoten en ik heb al een blauwe plek. Heb deze 9 van de 10 keer ook onbewust, dat komt omdat ik de ziekte van Willebrand heb.. Dit is een bloedstollingsziekte, ik heb type 2 en je hebt verschillende types.

Al met al is het al vervelend genoeg en hoop ik voor je dat er niks geks uit de testen komt!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:30

Ik heb ook alijd snel blauwe plekken ;) Al vanaf ik klein was kreeg ik ze altijd. De dokter heeft (toen ik nog geen jaar was fzo) aan mijn moeder gevraagd of ze mij mishandeld :') Ze hebben me ook onderzocht voor leukemie, maar niks te vinden. :n Ik heb gewoon een slechte doorbloeding ;)
(Heb ooit over de 30 blauwe plekken gehad na 2 dagen kamp 8)7 Je wil niet weten hoeveel na de andere 3 dagen) Je moet je niet druk maken. Je kan je snachts stoten zonder je het merkt. :j En dat moe zijn ? Dat kan aan vanalles liggen ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 19:31

Djura99 schreef:
Ik heb ook alijd snel blauwe plekken ;) Al vanaf ik klein was kreeg ik ze altijd. De dokter heeft (toen ik nog geen jaar was fzo) aan mijn moeder gevraagd of ze mij mishandeld :') Ze hebben me ook onderzocht voor leukemie, maar niks te vinden. :n Ik heb gewoon een slechte doorbloeding ;)
(Heb ooit over de 30 blauwe plekken gehad na 2 dagen kamp 8)7 Je wil niet weten hoeveel na de andere 3 dagen) Je moet je niet druk maken. Je kan je snachts stoten zonder je het merkt. :j En dat moe zijn ? Dat kan aan vanalles liggen ;)

Maar ik ben vandaag ook 4 x flauwgevallen