ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:22

hoi,
ik ga dinsdag dus voor ongeveer 3 weken op vakantie.
De laatste week ben ik wss ongesteld, het is best onregelmatig, eerst was ik het om de 8 weken, toen ineens om de 4 weken, nu was het weer 4 weken en 2 dagen later. Ik weet dus niet of ik dalijk eerder of later ongesteld wordt.
Maar wss wordt ik het dus wel, ik gebruik de pil niet, en heb nog nooooit tampons gebruikt, wil dat ook liever niet!
Moet ik dan maar hopen, niet zwemmen, of heeft iemand een ander idee??

Anoniem

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:23

Kan je niet via de dokter uitstelpilletjes vragen? Dat deed ik ook toen ik nog niet aan de pil was. Dna werd ik gegarandeerd pas na de vakantie ongesteld.

Overigens zijn tampons echt niet vervelend. Gewoon een doosje mini's halen om te proberen (wel pas als je bloed). Mini's zijn de roze van OB :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:25

keuzes maken :)

of niet zwemmen, OF tampons gebruiken (valt gerust mee hoor), of aan de (uitstel) pil

Fijne vakantie!!

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:26

Of gewoon inbrenghulzen? Dat was voor mij echt de oplossing toen ik begon, met tampons. :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:27

Gewoon tampons gebruiken. Het is in eerste instantie een beetje een eng idee, maar daardoor kun je wel alles doen wat je maar wilt. Zonodig begin je gewoon met de dunsten die je kunt vinden, en ga je daarna pas wat dikker. en ga dan ook niet voor de goedkoopste soort, maar bijv. die ene met silk ofzo zodat ze beter glijden.
Ook zijn er speciale inbrenghulstamponnen. Die helpen je de tampon goed in te brengen.
Gewoon een keer rustig uitproberen op de wc.
succes en genietse van je vakantie

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:29

Inderdaad tampons in doen. :) Dan kun je gewoon zwemmen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:30

Zou ook gewoon tampons gebruiken....de mini is zo klein dan kan je wennen.... je zal zien dat je straks nooit meer anders wilt!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:32

Doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Persoonlijk vind ik tampons ontzettend fijn en gebruik enkel tampons, alleen maandverband extra bij paardrijden vooral. Stel je voor dat ik doorlek :Y)
Tampons zijn heel makkelijk in te brengen, gewoon een goed merk kopen en de kleinste ervan. Rustig ervoor de tijd nemen op de wc en rustig beginnen. Het valt wel mee :D

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:34

Jans schreef:
Kan je niet via de dokter uitstelpilletjes vragen? Dat deed ik ook toen ik nog niet aan de pil was. Dna werd ik gegarandeerd pas na de vakantie ongesteld.

Overigens zijn tampons echt niet vervelend. Gewoon een doosje mini's halen om te proberen (wel pas als je bloed). Mini's zijn de roze van OB :)

Is er verschil tussen de pil en uitstelpilletjes?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:36

neem liever die van tampax met inbrenghulsjes :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:37

rebekkaa schreef:
Jans schreef:

Is er verschil tussen de pil en uitstelpilletjes?

ja, uitstel pilletje moet je 3 dagen voor de verwachte menstruatie slikken en mag je maar voor bepaalde tijd slikken :)

gewoon even huisarts voor bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:39

saskiakefie schreef:
neem liever die van tampax met inbrenghulsjes :P

Yep, die zijn heel makkelijk in te brengen, stuk minder eng als je net met tampons begint. Liggen gewoon bij de drogist, niets raars aan om te kopen.
Gun jezelf de rust van het weten dat je wat bij je hebt voor als het nodig is, en om toch gewoon lekker te kunnen zwemmen!

Fijne vakantie!

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:40

Gianti schreef:
ja, uitstel pilletje moet je 3 dagen voor de verwachte menstruatie slikken en mag je maar voor bepaalde tijd slikken :)

gewoon even huisarts voor bellen

Oke, bedankt

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:52

wat als je je tampon te ver inbrengt, je het touwtje kwijtraakt, of whatever :s vindt het maar enge dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:53

Dat gebeurt niet, het touwtje moet je sowieso niet mee naar binnen duwen, maar touwtje is ook erg lang! En te ver inbrengen kan niet: zo diep ben je niet én dat voel je :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:55

Te ver inbrengen kan niet gebeuren hoor, je bent van binnenin gelukkig geen oneindige ruimte. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn, ik gebruik al bijna 10 jaar tampons en ik ben nog nooit het touwtje kwijtgeraakt, dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:56

tampon kan eigenlijk niet tever erin gaan, of je moet hele lange vingers hebben :Y) touwtje zit echt heeel goed vast in je tampon dus die zal je er echt niet uittrekken!
zorg wel dat je je tampon ver genoeg inbrengt, voor mij was de eerste keer ook op vakantie en als het niet ver genoeg zit dan is dat echt heel raar gevoel, dan denk je dat hij er zo uit kan vallen :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:59

Ik zou in jouw situatie gewoon kiezen voor tampons met inbrenghuls, die heb je o.a. van het merk Tampax. dan hoef je zelf niet met je vingers de tampon in te brengen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:03

Tampon juist zover mogelijk erin brengen, want als je 'm niet ver genoeg erin doet blijf je 'm voelen en kan zelfs pijn doen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:07

Even een vraagje tussendoor he, waar laten jullie 't touwtje dan? Die is te lang om eruit te laten bij mij, en ik wil 'm er niet induwen :+
En zuigt ie zich niet vol met water?

Ik gebruik altijd tampons maar zwemmen durf ik nog niet..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:17

een touwtje die water opzuigt? ehm nee dat kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:19

Dat touwtje heeft geen zuigkracht.

Tampon zuigt zich ook niet vol, je doos loopt toch ook niet vol water als je zwemt als je niet ongesteld bent? :D

Ik zwem ook gewoon met tampons in, en dan erg intensief: 40 baantjes, en dan na afloop hoefi k nog niet te wisselen.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:21

Als je gaat zwemmen spannen de spieren daarbeneden zich samen waardoor er o.a. geen water in komt. Dus je zal ook zonder kunnen zwemmen maar zodra je dan het water uitgaat komt alles.. Plus dat ik het niet zo fris vindt..
Laatst bijgewerkt door _xDyan op 05-07-13 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:24

Nee hoor, je wordt geen spons :D Je lichaam sluit zich keurig af.

Touwtje valt niet op. Gewoon een paar keer oefenen (kan ook als je niet ongesteld bent) in een rustige veilige omgeving. Hoeft niet op het toilet, kan ook gewoon in de douche, op je slaapkamer, ... Ik gebruik al jaaaaren tampons en zou écht niet anders willen. Je voelt vanzalf of ie goed zit (of je voelt juist niks dan), touwtje gewoon laten voor wat het is en je (zwem)kleding weer aan. Niemand die er wat van ziet!
De eerste keer is het een beetje spannend, maar daarna wil je waarschijnlijk echt niks anders meer. Paardrijden met maandverband... Dat wordt echt helemaal niks bij mij :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:25

Een tampon komt er ALTIJD uit. Ik had het scenario dat het touwtje afbrak, gelukkig ben ik niet zo'n stresskip en heb gewacht tot die helemaal verzadigd was. (dus 'vol' is) Toen ben ik op mijn hurken gaan zitten en een keertje geperst, en voila daar was ie weer! :D

Normaal doe je hem om de 2 uur wisselen, tenminste ik wegens hygiene maar als zoiets gebeurt maak je geen zorgen, ze komen er vanzelf weer uit. :)