Met m'n verhuizing kwam ik m'n brace tegen. Nou kan die wat mij betreft weg, want ik heb 'm niet meer nodig. Maar het leek me zonde om hem weg te gooien. Die dingen zijn volgens mij vrij prijzig, maar ik Nederland worden ze in het ziekenhuis altijd nieuw verstrekt. Weet iemand misschien een project in Afrika (bij wijze van spreken) waar ik het aan kan doneren? M'n vader heeft er ook nog 2 over die hij nu niet meer nodig heeft.
Wie kent zo'n project waar mijn oude brace aan een nieuw leven kan beginnen?
moonfish13
Geplaatst: 04-07-13 16:51
Ik kwam op google stichting Medic tegen. Vind het ook wel een goede trouwens, ik heb nog krukken liggen.
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een ziekenhuis in Ghana. Een botbreuk daar werd met een houten spalk vastgemaakt, en als het hout op was dan werd er gewoon een spalk van een soort karton gemaakt. Ben er heel erg zeker van dat ze daar heel blij zouden zijn met een brace!
moonfish13
Geplaatst: 04-07-13 16:55
Maar hoe komt dat daar dan delerium? Dat is mijn punt een beetje eigenlijk.
Mijn Rode kruis lesgeef juf heeft een bevriende arts die projecten doet in Afrika. Zij neemt altijd ons verbandmateriaal wat over de datum is mee en dat neemt die vriend dan weer mee naar Afrika.
Heb helaas geen idee bij welke organisatie hij zit.
Per post? En anders is er via een reisforum altijd wel iemand die vroeger of later die kant op gaat. Je kunt zelfs een oproepje op de markt plaatsen met daarin de vraag om iemand die het mee wil nemen naar een land waar ze het nodig hebben...
Je zou eens kunnen kijken naar een studievereniging van de geneeskundeopleiding bij jou in de buurt. Vaak hebben die wel een commissie die ook materialen wat in ziekenhuizen weg wordt gedaan omdat het over datum is (en uiteraard alleen dat wat gebruikt kan worden) inzamelt en naar ontwikkelingslanden stuurt. Vereniging van Rotterdam bijvoorbeeld: http://www.mfvr.nl/
Ik weet niet of ze dat daar ook hebben maar je kunt altijd contact opnemen! In Groningen hebben ze het in ieder geval wel
Lilianefonds? Geen idee of die dergelijke acties houden, maar dat fonds richt zich specifiek op kinderen met een handicap in de 3e wereld. Hebben CBF-keur, dus je mag aannemen dat wat je geeft ook daar terecht komt...
goed idee moest mijn brace voor de rug 2 jaar bewaren, word 1x in de twee jaar vergoed inmiddels heb ik hem al 3 jaar niet om gehad
xMarieke
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 17:51
Gelukt Een vriend van me studeert medicijnen en gaat binnenkort naar Afrika om stage te lopen in een plaatselijk ziekenhuis. Ik heb hem de braces mee gegeven en hij zorgt ervoor dat het goed terecht komt