altijd het gevoel dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

altijd het gevoel dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:42

..... je in het vliegtuig zit met je oor..

Of dat je oor vol zit met water.. ik wordt er niet goed van!
Heb voor 3 jaar terug een milde oorontsteking gehad, antibiotica kuur je kent het wel. Maar het gevoel is nooit weg gegaan..
Het gevoel dat er heel diep in je oor zowat op je kaak gewricht druk zit. Alsof er water bij je trommel vlies hangt.
Zo gruwelijk iritant want het zeurt..
Iemand die hier over mee kan praten??

Ja ik heb het vorig jaar laten nakijken bij de ha ivm vakantie (lang vliegen en voor het eerst duiken) en er was niks mis mee..

Maar waarom heb ik dan telkens het gevoel dat ik aan het opstijgen ben met een vliegtuig????

SAKKIA

Re: altijd het gevoel dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:05

Ja ik!! Heb geen pijn maar wel heel vaak het gevoel dat mijn oren "vol" zitten, vaak ook een soort ruis.
Heb ik gekregen na een oorsteking afgelopen oktober.

Het is gelukkig niet altijd aanwezig, maar eenmaal begonnen op de dag, raak ik het die dag ook niet meer kwijt.
Soms word ik 's nachts wakker omdat mijn oor open knapt (dat geluid wat je hoort als je je neus dichtknijpt en dan blaast!

Ik heb al van baby af aan last van mijn oren, altijd al drama geweest. Schijn een beetje een gek trommelvlies te hebben :+

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:06

Dat heb ik sinds mijn operatie aan m'n oor! Zeer vervelend. Horen jullie er ook minder door?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:08

ik ken een vrouw die haar eigen hersens hoort := ook de rest van haar organen zoals haar hart hoort ze :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:10

Nee hoor mijn gehoor is prima :j
Bij mij zit het vooral rechts. Heel af en toe doet links ook gezellig mee (dat is vooral de kant die knapt 's nachts)
De ruis en het volle gevoel heb ik dus vooral rechts.
Ben er ook al mee naar de dokter geweest, omdat ik dus dacht dat ik misschien een prop in mijn oor had, maar hij was helemaal schoon.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:17

Ja dat heb ik ook aan mijn rechteroor.. al jaren, eigenlijk weet ik niet beter dan dat ik er last van heb..
Heb als kind ontzettend veel last gehad van zware middenoorontstekingen, voornamelijk aan het rechteroor. Rechteroor is nog steeds erg gevoelig en heb ik ook vaak pijn aan. Heb ook constant dat drukkende gevoel in mijn rechteroor.

Ik heb wel het idee dat ik minder hoor met mijn rechteroor. Ben daar wel op getest maar wordt gezegd dat mijn gehoor normaal is. Dit zal ook wel zo zijn, maar als ik ergens ben waar het rumoerig is moet ik me wel ontzettend goed concentreren om ook maar iets te verstaan van wat iemand tegen me zegt. Als iemand van me af spreekt hoor ik het sowieso heel slecht.
Ook heb ik vaak last van suizen in dat oor en met enige regelmaat een piep in mn oor.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:23

Oh dat klinkt allemaal wel heel erg bekend. Ik heb idd ook dat als er teveel mensen tegelijk praten dat ik me echt moet inspannen om het gesprek wat ik zelf heb goed te horen. Als ik zelf niet praat en er wordt om me heen veel gepraat heb ik daar geen last van. Ik kan me heel goed afsluiten.
Maar idd piepen, kraken, suizen, bonzen, mijn oren drijven me soms tot waanzin.
Ik weet dat het niks is, dus zorgen over mijn gezondheid maak ik me echt niet (doordat ik die brom in mijn oor had zijn we er wel achter gekomen dat ik een te hoge bloeddruk had trouwens ;) ), maar het is echt heel erg vervelend bij tijden.
Piepen heb ik vaak maar voor een paar seconden gelukkig.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 15:29

Gelukkig niet de enigste.
Ja ook ik heb het idee dat ik minder hoor. Heb tegenwoordig ook een tik om te laten kijken of mn oor wel schoon is terwijl ik weet dat er niks geen troep in zit. Oorstekers gebruik ik ook nooit want dan lijkt het erger te zijn de dag erop...

Ik kan de hele dag door slikken, ploppen maar het helpt geen barst....

Bij mij zit het links maar op erge dagen als vandaag doet rechts gewoon ongestoord mee

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:48

Ik kan me inderdaad ook ontzettend goed afsluiten van alles. Kan gewoon in een overvolle trein mijn tentamen leren :')

Bij mij houdt de piep soms gewoon een hele dag aan.. om gek van te worden.
Ik kan mijn oren trouwens niet laten 'knappen' en dat doen ze uit zichzelf ook niet. Ik heb dus altijd die druk op mijn rechteroor. Met mijn linkeroor kan dat wel, maar helpt het niet altijd. Maar gelukkig doet mijn linkeroor niet zo vaak mee ;)

Ik heb trouwens ook ALTIJD jeuk in mijn rechteroor, niet aan de voorkant waar je met zo'n wattenstokje bij zou kunnen, maar echt binnenin.

Bellen kan ik trouwens ook enkel met links. op de een of andere manier begint mijn oor altijd te suizen als ik er een telefoon tegenaan houd ;)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 15:51

De druk kan ik er ook niet vanaf krijgen al blijf ik het de hele dag proberen om er maar vanaf te komen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:56

heel herkenbaar ik zit er ook al jaren mee :S

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:39

SAKKIA schreef:
Oh dat klinkt allemaal wel heel erg bekend. Ik heb idd ook dat als er teveel mensen tegelijk praten dat ik me echt moet inspannen om het gesprek wat ik zelf heb goed te horen. Als ik zelf niet praat en er wordt om me heen veel gepraat heb ik daar geen last van. Ik kan me heel goed afsluiten.
Maar idd piepen, kraken, suizen, bonzen, mijn oren drijven me soms tot waanzin.
Ik weet dat het niks is, dus zorgen over mijn gezondheid maak ik me echt niet (doordat ik die brom in mijn oor had zijn we er wel achter gekomen dat ik een te hoge bloeddruk had trouwens ;) ), maar het is echt heel erg vervelend bij tijden.
Piepen heb ik vaak maar voor een paar seconden gelukkig.

Met deze klachten kan je overwegen om eens naar een audicien te gaan :).

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:41

Nou ik kom net terug van de dokter, allebei m'n oren weer ontstoken, waarvan rechts flink. Vorig jaar aan mijn rechter oor geopereerd aan een gaatje in mijn trommelvlies en nu zit er links dus een gaatje.. flink balen aangezien ik over 20 dagen op vakantie ga.. dus nu weer aan de neusspray en antibiotica.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:42

Mijn vriend heeft er ook regelmatig last van. Ik lees even mee.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:43

Ik laat mijn oren standaard 1x per jaar uitzuigen door de KNO. Klusje van niks, maar als ik het niet doe klapt mn oor dicht en hoor ik niks. Bij mij begint het ook met een drukkend gevoel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:39

Gebruik je melk producten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:57

Niet precies hetzelfde, maar ik moet wel meerdere keren per jaar naar de HA om mn oren uit te laten spuiten omdat ze gewoon dichtzitten, ook niet bepaald fijn. :x

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 14:27

marleen_usar schreef:
Gebruik je melk producten.

Kan melk invloed hebben op je oren??