Acne op latere leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Acne op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 08:53

Tijdens mijn puberteit nooit heel veel last gehad van puisten/ontstekingen maar de laatste jaren steeds meer en ik heb nu zelfs last van hardnekkige acne rondom mijn kin (weet dat dit hormonaal is).

Ik heb het volgende, zonder succes, geprobeerd:
- Dermatoloog, verschillende cremes niets had het gewenste effect. Sommige na weken/maanden smeren alleen maar erger.
- Zeer gezond eten zonder e-nummers etc (clean eating methode
- Geen zuivel (soms klein stukje kaas maar verder soyayoghurt en amandelmelk)
- Dagelijks bietensap en vitamine C
- Veel water drinken
- Om de 2 dagen kussensloop vervangen
- 2 maal daags gezicht reinigen met producten van de huidtherapeut

Ik zit nu echt met mijn handen in het haar want het wordt alleen maar erger!!

Het enige wat ik kan bedenken is het verwijderen van mijn spiraal en overgaan op de pil.
Ik heb sinds mijn 17e een spiraal omdat ik geen hormonen in mijn lijf wil maar wellicht is dat het probleem?
Welke pil zou dan wel/niet goed zijn/? Ik zou het erg vervelend vinden als ik in gewicht zou aankomen door gebruik van de pil.

Verder heb ik een aantal sessies bij de acupuncturist staan om mijn hormoonhuishouding weer in balans te krijgen.

Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom _/-\o_

Grapjasjes12

Re: Acne op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:01

Ik heb er dit jaar ook heel erg last van (ik word deze maand 28, ben hier gewoon te oud voor :') )!

Ik heb trouwens geen enkele vorm van anticonceptie. Het enige dat bij mij werkt zijn drie natuurlijke producten.

1. Kokosolie of olijfolie
2. Citroensap of azijn
3. Zeezout

Met kokosvet of olijfolie maak ik twee keer per dag m'n gezicht schoon. Olie trekt olie aan en het is dus een zeer effectieve en zachte manier van reinigen. Daarna maak ik een washandje goed nat met heel erg heet water, even uitwringen dan zo heet als je kan verdragen zachtjes over je gezicht halen om alle olie weg te halen.
Vervolgens maak je een watje nat met citroensap en dit haal je over je gezicht als een tonic. Een gezonde gezichtshuid is namelijk aan de zure kant. De citroensap trouwens niet verwijderen, gewoon laten zitten.

Dit houdt mij heel goed puistvrij en m'n huid goed behandelbaar als ik mee-eters heb.

Mocht ik het een paar dagen vergeten en weer onder de puisten zitten dan pak ik na de oliebehandeling een beetje zeezout en bedek hier m'n hele gezicht mee (eerst je gezicht natmaken :D ). Dit laat ik 2 minuutjes zitten en dan verwijder ik het zachtjes. Daarna de citroensap gebruiken.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 09:10

Wow, thx!
Dat is ook nog eens low budget :D

Je krijgt er ook gewoon je make up mee af?

Ga er direct mee beginnen.
Dacht zelf eerst dat de ontstekingen van binnenuit komen dus dat middeltjes van buitenaf niet zouden werken maar als dit helpt bespaar ik niet alleen een heleboel centjes dan kan ik ook gewoon mijn hormoonvrije spiraal houden *\o/* *\o/* *\o/*

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:14

Ik lees dat je het erg vervelend zou vinden als je door de pil aan zou komen... Ik ben er maar hooguit 2 kilo van aangekomen en zodra ik de stopweek heb val ik ook meteen weer die 2 kilo af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:15

Dat ga ik ook eens proberen. Bij mij komt acne puur door B12 vloeistof.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:18

Ik gebruik de oude diana pil, voor mij werkt het heel goed. Ik ben er niet van aangekomen. Maar ik ga dat van die eerste reactie ook eens proberen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:27

Ja, het helpt echt :j

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:31

Wat voor citroensap, gewoon die bij de AH?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:40

Sinds de puberteit heb ik al last van acne. Ondertussen ben ik 26 en is het nog steeds niet over. Al is mijn huid wel wat rustiger geworden in de loop der jaren. Ik vermoed dat het bij mij deels hormonaal is, maar zie het niet zitten om alleen daarvoor aan de pil te gaan. Maar ik ga de tips van phormicola zeker proberen! Want zelf heb ik hét wondermiddel nog niet ontdekt. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:41

lauran__ schreef:
Wat voor citroensap, gewoon die bij de AH?

Die heb ik ja. Als je heel puur wilt doen dan kun je een stukje citroen uitknijpen, of gewoon een schijfje over je gezicht wrijven :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:43

Zeezout is inderdaad een goede, gewoon een papje ervan maen door wat water toe te voegen en dat op je puistjes smeren.
En wat voor mij echt heel goed werkt is de exfobrush van garnier en voordat i ga slapen de clearasil overnight lotion.
Maar bij mij komt mijn onzuivere huid wel door de puberteit.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:09

1 wondermiddel dat voor iedereen werkt ben ik nog niet tegengekomen (met olie reinigen werkt bijvoorbeeld echt echt niet bij mij) het blijft een beetje proberen en volhouden. Zelf heb ik al zoveel dingen geprobeerd, als iemand op internet zei van dit werkte voor het buurmeisje van de vriendin van mijn oma dan ging ik het proberen.

Wat bij mij goed werkt is de Diane pil (zonder pil had ik nu gegarandeerd nog een pizza-face) een milde facewash (zonder zeep parfum alcohol etc) en tonic met een goede moisturizer. Met deze combi is het bij mij echt voor 95% opgeknapt. Als ik dan eens een uitbraak heb ga ik stomen en neem ik een honing-aspirine masker wat de vurigheid uit de ontstekingen trekt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:12

Ik heb zelf redelijk wat last ervan wegens B12 injecties (is bijwerking van injecties). Als ik er erg veel last van heb, smeer ik er gewoon wat honing op. Paar dagen doen en het is weer een stuk rustiger. Vermoedelijk zal honingzalf ook wel helpen, maar gewoon honing is goedkoper. Gewoon honing als maskertje aanbrengen en tijdje later afspoelen.

Het is dat ik het zo'n geklieder en gedoe vind en het daarom alleen maar doe als het me echt te erg wordt, maar ook op deze manier werkt het.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:42

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:47

Ik krijg er last van met stress, of als er een gebeurtenis aan komt (bruiloft, feest) iets waar ik me op verheug.

Ik heb verder geen idee wat bij mij echt werkt. Maak tegenwoordig mijn gezicht schoon met water ipv make-up doekjes. omdat ik dacht dat mijn huid daar slechter van werd. kan dit kloppen?