Soms is het heel erg, soms wat minder. Ik slik Tavegil als ik gestoken ben.
Afgelopen vrijdag ben ik ook gestoken. Over mijn hele linkerbeen werden enorme bulten zichtbaar en werd de plek waar ik geprikt was een blaar. De meeste heb ik onbewust open gekrabd, vaak doe ik dit in mijn slaap. Overdag kom ik er niet aan omdat ik weet dat het de reactie verergerd.
Maar nu ben ik ook vlak boven mijn enkel gestoken. Eerst werd mijn enkel dik, kan dacht ik
Maar vandaag is mijn voet ook dik en ondertussen vurig rood. Blijkbaar zijn de medicijnen dit keer niet genoeg en heb ik uit nood toch maar de HA gebeld. Die vond het dusdanig ernstig klinken dat ik vanmiddag nog langs moet komen. Het duurt te lang en het had ondertussen af moeten zakken ipv erger worden.
De rest van de plekken zijn wel heel mooi afgezakt. Tuurlijk nog wel een beetje rood, maar pijn doen ze niet meer en de hele harde plek die er meestal bij zit is ook al een stuk kleiner.
Maar die op mijn voet blijft dus........ Doet niet echt zeer, alleen als ik er echt aanzit.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat doen jullie tegen de allergische reactie? Blijkbaar helpt Tavegil er niet afdoende voor en daarnaast word ik er ook nog eens hondsmoe van.
Dus die gele sticker is zeker voor mij van toepassing en dat is toch lastig met autorijden e.d.
Hoop dat jullie met je ervaringen kunnen helpen.
Die blijven gelukkig mooi klein en die ook direct ingesmeerd met de zalf die ik ook van de dokter heb gekregen. Dat verminderd de jeuk gelukkig goed.
:
als ik dit zo lees moet ik mij de volgende keer ook echt bij een arts voegen, ik had laatst ook een horzelsteek en die werd na 24 uur zo groot en rood dat de huid helemaal glazig werd. Beetje zoals de foto van Shiloh maar dan toch nog wel versie 2.0 .
Sterker nog, nu 4 weken later jeukt het rondom de steekplek nogsteeds
Echt dat was ik niemand toe, dat is echt vreselijk.