DIY haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

DIY haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 12:03

hallo,

ik zat wat rond te kijken over je haar verven ( voornamelijk DIY) maar wat mij opvalt is dat niemand er oranje haar van krijgt? ik vraag me af hoe dat komt normaal als je van donker naar licht gaat krijg je altijd knal worteltjes haar haha (al ervaring mee). Hoe kan het dat als je dit doet (DIY) niet oranje krijgt? of als je donker haar van jezelf hebt dat het anders word dan bruin geverft haar en dan DIY? of maakt dat in preciepe niet uit? ik ben er toch benieuwd naar.. misschien weten hier mensen het?

Daenerys

Re: DIY haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:11

Oh jawel hoor, zoek maar eens op Bokt. Laatst had iemand nog oranje-achtig haar nadat ze het geverft had.

Mijn tip: laat het door een kapper doen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:16

Mijn haar was ook oranje nadat ik het wat lichter wilde maken :=
Maar als je van jezelf donker haar hebt en je verft het lichter gebeurd dat als het goed is niet. En inderdaad bij een kapper laten doen :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:52

Er is een centraal haar topic waar je misschien meer info kan krijgen.
Maar het gaat echt wel mis hoor :j
En altijd als je je haar blondeert en hebt rood pigment (ofwel geverfd of van jezelf) in je haar dan wordt het oranje. Je kunt simpelweg je haar niet in een keer van die kleur naar super blond krijgen. Dat moet je dan gewoon even voor lief nemen, of er een as kleuring overheen doen en dan een maand later weer verder gaan.

Het mislukt zeker wel, als je een garantie wil dat het goed gaat (nouja daar mag je vanuit gaan) kun je naar de kapper gaan, als je er niet mee zit dat het kan mislukken en wéét wat er fout moet gaan en weet wat je moet doen dan kun je het prima zelf doen. Ik ben van geverfd donkerbruin (met heeel veel roodpigment) naar wit gegaan, en dat heb ik zelf gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:29

van donker naar licht en niet oranje is een soort van moordaanslag op je haar :D
ligt er gewoon heel erg aan hoe donker je haar is, als je bijvoorbeeld van zwatgeverfd haar naar witblond wil, dan krijg je hele aparte kleurtjes, mijn haar was oranje, geel, groen, blauw en weet ik het wat nog meer :+
en dood...heel erg dood... maar wat wil je, na verschillende bleekpogingen in zeer korte tijd.
daarna weer een lichte kleur er in, maar je zag wel wat kleurverschil door de vage ondergrond.

als je echt een hele grote kleurverandering wil doen van donker naar licht, zul je vaak wel zelf moeten klooien trouwens, veel kappers zullen dit niet willen doen omdat het resultaat ook met profi spul maar afwachten is en de kans op verziekt haar kwa kleur en conditie erg hoog is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:05

Nouja, het hoeft niet persee te mislukken maar eer het echt licht is ben je vaak al een paar keer extra bleken verder. Van heel erg donker naar licht kun je beter door een kapper laten doen, slaat vaak oranje uit. Die weten ook beter hoeveel % waterstofperoxide je moet hebben e.d :) (Toen ik het wit wilde hebben, heb ik het 1 keer met 12% gebleekt en m'n haarpuntjes vielen zowat uit, maar het was wit! :') M'n haar was sowieso al dood door al het verven :P)