Vuurrood en brandend gezicht na gebruik Aloe Vera dagcreme.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Vuurrood en brandend gezicht na gebruik Aloe Vera dagcreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:22

Heb pas de Aloe Vera dagcreme en facewash van de Tuinen aangeschaft. Gister en vandaag gebruikt en mijn huid staat nu in de brand en is rood.

Gebruik al jaren van alles en nog wat door elkaar maar voornamelijk van Nivea pure en natural en de gezichtscreme van Oil of Olaz. Als dat al niet chemisch is...

Iemand een idee waar ik allergisch op reageer? Is het de Aloe Vera of een ander ingredient wellicht?

Dit zijn de links naar de ingredienten:

http://www.detuinen.nl/aloe-vera-verzor ... ewash.html
http://www.detuinen.nl/aloe-vera-verzor ... eme-2.html

Iemand een aanrader wat wel te gebruiken voortaan? Van vette cremes krijg ik vetbultjes.

zonnebloem18

Re: Vuurrood en brandend gezicht na gebruik Aloe Vera dagcreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:25

Aloe Vera kan best daar is mijn schoonzusje ook erg allergisch voor.
Die krijgt dan ook een rood, opgezet en branderig gezicht.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:30

Mijn wangen en oogleden zijn ook pafferig. Hoop dat het snel wegtrekt allemaal. Brand echt heel erg. Denk je goed te doen en op de natuurlijke toer te gaan...

Heb ook de shampoo en conditioner gekocht aloe vera :=

Denk dat alles weg kan :\

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:49

Tja, daar zit van alles in wat ik niet op m'n gezicht zou smeren iig :P En natuurlijk (voor zover je dit natuurlijk kunt noemen...) is zeker niet altijd beter. Ik ben er zelf wel voor hoor! Daar niet van. Maar je moet ten eerste in de gaten houden dat een product ook echt natuurlijk is en niet doet alsof. Zoals bv The Body Shop of dus inderdaad veel producten van het eigen merk van De Tuinen. Het is allicht beter dan merken als Nivea ofzo maar zoals ik al zei, deze 2 producten zou ik alsnog niet gebruiken.
En ten tweede is bv lavendel en citroen ook natuurlijk. Maar die kunnen erg irriterend werken.

Edit: De shampoo en conditioner zou ik niet meteen weg gooien. Probeer ze eens uit op een stukje van je arm bv.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:53

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:55

me moeder had eens een keer aloe vera gekocht in waspoeder.. nou ik was helemaal rood van de bultjes en het jeukte ook nog eens. De rest van Aloë Vera kan ik wel gebruiken :')

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:55

Gewoon niet meer gebruiken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:11

Dr Organic is al een beter merk! Maar alsnog, als je allergisch bent voor aloë vera, zul je ook op deze van Dr Organic reageren. Maar ik zou 't toch zeker uitproberen. Is zo'n beetje m'n favoriete merk, Dr Organic. Hebben hele leuke producten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:12

Kan je wel tegen knoflook en uien? Het schijnt namelijk zo te zijn als je daar niet tegen kunt, je aloe vera ook moet mijden...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:31

Rianneke schreef:
Kan je wel tegen knoflook en uien? Het schijnt namelijk zo te zijn als je daar niet tegen kunt, je aloe vera ook moet mijden...

Ja volgens mij heb ik daar geen last van.

Kan alleen niet tegen gluten en er is ooit in een ver verleden Psoriasus vastgesteld maar daar heb ik alleen op mijn hoofdhuid, wenkbrauwen en soms kleine plekjes in mijn gezicht van.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:02

Hmm was even het badkamerkastje aan het doorzoeken. De Nivea Pure en Natural lijn (heb daar de dagcreme die ik te vet vind van staan en de lotion) bevat ook Aloe Vera. Maar goed misschien zit daar minder in ofzo?

Heb ook Diadermine Zero Tolerance pas gekocht was in de aanbieding. Even gelezen wat daar inzit. Geen alcohol, parabenen etc., zit rosenwater in. Die wel goed lijkt mij?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:07

Het hoeft niet perse de Aloe vera te zijn waar je op reageert. Kan ook iets anders zijn wat er bij in zit.

Ik heb helaas ook een aantal allergische reacties gehad op cosmetica van de tuinen :( terwijl ik er met "gewone" producten geen last van heb.
Ben wel voor diverse wasmiddelen allergisch, maar sinds ik een scheut azijn bij mijn wasmiddel gooi geen last meer van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:09

Het kan ook een van de andere ingrediënten zijn. Of een combinatie van de ingrediënten. Of de combinatie van die 2 producten. Dat is vaak heel erg lastig te bepalen.

Die Diadermine kan ik me niet meer herinneren of ik dat in de winkel zag staan en dacht: o wel interessant of dat ik dacht: weer zo'n merk die natuurlijk probeert te doen.

Als je er echt interesse in hebt, zou je bv eens op de site heelnatuurlijk.nl kunnen lezen. Je hebt ook nog de sites ewg en goodguide waarin je ingrediënten/producten kunt zoeken en dan komt er een score uit.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:13

Ik heb een hele gevoelige huid maar kan heel goed tegen de dagcreme van de Lidl (Cien, blauw witte verpakking). Kost maar 2,50 euro geloof ik, en is een van de zeer weinig cremes waar ik tegen kan en die echt goed werkt. Heb vaak duur spul gekocht maar dat verdween allemaal in de prullenbak.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 08:22

Ik heb gebeld met de klantenservice van de webshop van de Tuinen. Ik kan de producten die ik nog niet geopend heb (de Dr Organic shampoo + conditoner en de Tuinen Kokos shampoo + conditioner) terugbrengen in de winkel. Bevat allen Aloe Vera dus durf het niet meer te gebruiken. Ze zei dat ze nog nooit klachten gehad hebben over de Aloe Vera lijn en dat ik waarschijnlijk op 1 van de ingredienten reageer. Omdat ik zei van de Nivea pure en natural lotion (zit ook Aloe Vera in) geen last te hebben gehad dacht ze niet aan Aloe Vera maar durf het niet.

Had gisteravond de kokosshampoo een heeeel klein beetje op mijn arm gesmeerd en werd rood maar goed dat niet gemeld. Wil deze retourneren.

Iemand een tip verder voor wel een goede dagcreme, verzorgingsproducten voor de huid en shampoo. Heb ook een droge, juikende hoofdhuid...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:25

Ik gebruik tegenwoordig de Nurifusion lijn van Herbalife, gezichtscremes (dag- en nachtcreme) en masker. Maar ook daar zit Aloe Vera in, dus in jouw geval zou ik er mee uitkijken.
Ga anders eens naar Douglas of een andere zaak toe en vraag eens wat proefmonstertjes?

Ik heb verder ook goede ervaringen met Vichy.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-07-13 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:26

Nutrimetics is een volledig natuurlijk product en heeft hele lijnen van verzorging. Ik heb psoriasas en met dit product is dat ruim voor de helft vermindert ten opzichte als ik "normale" producten gebruik. Het is alleen heel duur, echter doe je er ook heel lang mee.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:28

Ik kan ook niet tegen Aloe Vera creme of facewash. Dan wordt mijn gezicht rood, krijg ik rode plekken en het brandt als een gek! Maar dat heb ik ook met goedkope creme's van Vichy, Olaz ed...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:29

Weleda proberen?
Dan heb je de goedkoopste crème lijn zonder troep die er te krijgen is.
De amandel dagcreme is voor de gevoelige huid.

De merken die hier genoemd worden zijn allen niet natuurlijk en vrij van chemische stoffen namelijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:33

Als je ook op de kokosshampoo reageert, ligt 't denk ik toch aan een ander ingrediënt uit de lijn van De Tuinen en niet aan de aloë vera.

Zarqa is ook een fijn merk voor de gevoelige huid. Net als de producten van Dr Organic of de Earth Line/Sea Line. Voor de droge, jeukende hoofdhuid zou je eens een haarmasker kunnen nemen van amandelolie. Gewoon pure amandelolie. Daarna wel je haar goed wassen anders hou je vettig haar :P
Kwa shampoo en conditioner ben ik trouwens fan van de Yes to Cucumbers producten. Die hebben ook andere producten voor het gezicht en je lichaam.
Al die merken zijn trouwens bij De Tuinen te koop.

Weleda heeft, vind ik, als nadeel dat ze alcohol gebruiken wat ook vaak vrij vooraan in de ingrediëntenlijst staat.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 08:40

_Tara_ schreef:
Het kan ook een van de andere ingrediënten zijn. Of een combinatie van de ingrediënten. Of de combinatie van die 2 producten. Dat is vaak heel erg lastig te bepalen.

Die Diadermine kan ik me niet meer herinneren of ik dat in de winkel zag staan en dacht: o wel interessant of dat ik dacht: weer zo'n merk die natuurlijk probeert te doen.

Als je er echt interesse in hebt, zou je bv eens op de site heelnatuurlijk.nl kunnen lezen. Je hebt ook nog de sites ewg en goodguide waarin je ingrediënten/producten kunt zoeken en dan komt er een score uit.

Dank je ben aan het lezen gegaan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 08:41

_Tara_ schreef:
Als je ook op de kokosshampoo reageert, ligt 't denk ik toch aan een ander ingrediënt uit de lijn van De Tuinen en niet aan de aloë vera.

Zarqa is ook een fijn merk voor de gevoelige huid. Net als de producten van Dr Organic of de Earth Line/Sea Line. Voor de droge, jeukende hoofdhuid zou je eens een haarmasker kunnen nemen van amandelolie. Gewoon pure amandelolie. Daarna wel je haar goed wassen anders hou je vettig haar :P
Kwa shampoo en conditioner ben ik trouwens fan van de Yes to Cucumbers producten. Die hebben ook andere producten voor het gezicht en je lichaam.
Al die merken zijn trouwens bij De Tuinen te koop.

Weleda heeft, vind ik, als nadeel dat ze alcohol gebruiken wat ook vaak vrij vooraan in de ingrediëntenlijst staat.

In de kokosshampoo van de tuinen zit ook Aloe Vera.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:49

Zo natuurlijk zijn die aloe producten van de tuinen die je hebt gebruikt niet hoor..Er staat een ingredienten lijst bij,er zit ook rotzooi in..Je zou de Iris serie van Weleda kunnen proberen,dat is echt natuurlijk en betaalbaar..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:57

Ik heb het eens gehad van een crème die ik al heel lang gebruikt had en die niet meer goed was. De geur was ook al anders dan ik me herinnerde, maar ik dacht dat het recept misschien was veranderd.
Toen ik nadat ik een enorm branderige en pijnlijke huid had nog eens op de tube keek, zag ik dat hij al drie jaar over datum was, maar ik had hem net gekocht. De gezondheidswinkel wilde hem eigenlijk niet terugnemen, want 'dat gaf niet, dat bleef wel goed'. Later dezelfde crème weer geprobeerd en geen enkel probleem.

Ditzelfde probleem kan ook ontstaan door verkeerd bewaren (te warm of te afwisselend warm/koud)