Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En natuurlijk (voor zover je dit natuurlijk kunt noemen...) is zeker niet altijd beter. Ik ben er zelf wel voor hoor! Daar niet van. Maar je moet ten eerste in de gaten houden dat een product ook echt natuurlijk is en niet doet alsof. Zoals bv The Body Shop of dus inderdaad veel producten van het eigen merk van De Tuinen. Het is allicht beter dan merken als Nivea ofzo maar zoals ik al zei, deze 2 producten zou ik alsnog niet gebruiken. Rianneke schreef:Kan je wel tegen knoflook en uien? Het schijnt namelijk zo te zijn als je daar niet tegen kunt, je aloe vera ook moet mijden...
terwijl ik er met "gewone" producten geen last van heb.

_Tara_ schreef:Het kan ook een van de andere ingrediënten zijn. Of een combinatie van de ingrediënten. Of de combinatie van die 2 producten. Dat is vaak heel erg lastig te bepalen.
Die Diadermine kan ik me niet meer herinneren of ik dat in de winkel zag staan en dacht: o wel interessant of dat ik dacht: weer zo'n merk die natuurlijk probeert te doen.
Als je er echt interesse in hebt, zou je bv eens op de site heelnatuurlijk.nl kunnen lezen. Je hebt ook nog de sites ewg en goodguide waarin je ingrediënten/producten kunt zoeken en dan komt er een score uit.
_Tara_ schreef:Als je ook op de kokosshampoo reageert, ligt 't denk ik toch aan een ander ingrediënt uit de lijn van De Tuinen en niet aan de aloë vera.
Zarqa is ook een fijn merk voor de gevoelige huid. Net als de producten van Dr Organic of de Earth Line/Sea Line. Voor de droge, jeukende hoofdhuid zou je eens een haarmasker kunnen nemen van amandelolie. Gewoon pure amandelolie. Daarna wel je haar goed wassen anders hou je vettig haar
Kwa shampoo en conditioner ben ik trouwens fan van de Yes to Cucumbers producten. Die hebben ook andere producten voor het gezicht en je lichaam.
Al die merken zijn trouwens bij De Tuinen te koop.
Weleda heeft, vind ik, als nadeel dat ze alcohol gebruiken wat ook vaak vrij vooraan in de ingrediëntenlijst staat.