ervaring met het verwijderen van een Fibroadenoom uit borst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

ervaring met het verwijderen van een Fibroadenoom uit borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 19:23

Hallo Bokkers,

Vier maand geleden voelde ik een bobbeltje in mijn borst, ik ben hiermee gelijk naar de arts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis. In verband met mijn leeftijd (23) hebben ze daar een echo gedaan en kwamen ze tot de conclusie dat het een fibroadenoom is.

Onder de 10 procent kans dat dit kwaadaardig maar toch zit het me niet lekker. Vandaag ben ik voor controle terug geweest en gelukkig heeft het knobbeltje dezelfde grootte en moet ik over drie maand weer terug voor controle.

Omdat ik best veel met het knobbeltje in gedachten bezig ben wil ik het erg graag laten verwijderen, het voelt voor mij als een indringer in mijn eigen lijf. Ik ben erg benieuwd of er bokkers onder ons zijn die het zelfde hebben meegemaakt of mee maken en wat zij gedaan hebben.

Nanno_123

Re: ervaring met het verwijderen van een Fibroadenoom uit borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:27

ik heb het ook.
ik heb er meerdere maar afgelopen keer was het wel gegroeit maar zolang ik er geen last van heb laat ik het lekker zitten.
tegen mij zeiden ze dat het niet kwaadaardig kan worden omdat het iets heel anders is dan een gezwel.
Ik moest ieder jaar op controle komen om te kijken of het zou groeien maar ben de afgelopen controle niet geweest en het is dus al ander half jaar geleden.
heb jij er last van?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:54

Ik heb het ook gehad heel wat jaren geleden en heb het toen laten verwijderen omdat het precies op mijn tepelhof zat vlak naast mijn tepel. Een zeer vervelende plek dus...
Ik zat toendertijd bij de marine en ben vanaf een buitenlandse haven naar huis gestuurd voor onderzoek. Onder veel paniek en bezorgdheid van collega's en familie thuis, terwijl ik me niet zo druk maakte.
Echo laten maken mede als een mammografie. Uit beide kwam dat het een fibroadenoom was en ze hebben het onder lokale verdoving weggehaald omdat het op een vervelende plek zat en het behoorlijk irriteerde tijdens bepaalde werkzaamheden aan boord.

Ik heb overigens na de operatie nergens last van gehad.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:23

Bij mij is zo'n 20 jaar geleden een fibroadenoom weggehaald. Ik was toen rond de 21.
Toendertijd zeiden ze in het ziekenhuis, iets wat er niet hoort halen we weg. Ik ben toen voor een dag opgenomen en het is verwijderd. Misschien dat het nu veranderd is en het laten zitten, maar ik ben blij dat het eruit is.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:25

Ik had er een paar jaar geleden 1 van 3,5 bij 5, die laten verwijderen en nu heb ik weer 4 andere..wil ze eind van het jaar laten verwijderen want ik voel ze zitten en heb er ook elke dag pijn van.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:18

Ook ik heb er 1 gehad, ook een echo en aan de hand daarvan zeiden ze "of we doen een punctie of we halen hem gelijk weg".. Als ik een punctie liet doen en het was goedaardig moest ik alsnog ieder half jaar op controle komen. Maar ik had er last van dus heb hem weg laten halen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:21

Bij mij mocht de grote inderdaad ook blijven zitten, alleen zat ie aan de binnenkant dus ik had bijna een 3e tiet :P

Ik moest eigenlijk ieder jaar op controle maar ben al een jaar of 5 niet meer geweest. Wel altijd zelf in de gaten gehouden en wil binnenkort dus wel weer. Ik heb er trouwens wel een lelijk litteken er aan over gehouden, was te strak gehecht. Ik heb zoiets van zolang ze niet groeien, prima want met nog een 4 of 5 er uit halen worden m'n borsten echt een zooitje vol littekens :P
Laatst bijgewerkt door Squawk op 27-06-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:24

Paperboy schreef:
Bij mij is zo'n 20 jaar geleden een fibroadenoom weggehaald. Ik was toen rond de 21.
Toendertijd zeiden ze in het ziekenhuis, iets wat er niet hoort halen we weg. Ik ben toen voor een dag opgenomen en het is verwijderd. Misschien dat het nu veranderd is en het laten zitten, maar ik ben blij dat het eruit is.

Dat zeiden ze toendertijd ook tegen mij. Iets wat er niet hoort halen we weg.