acryl nagels eraf halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

acryl nagels eraf halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:16

Halloooo Bokkers!

Allereerst mijn excuses als dit verkeerd staat of als er al een topic over is, kon alleen oude topics vinden.. :+

Hier mijn vraag:

Ik heb vorige week vrijdag acryl nagels laten zetten (cadeau van mijn mama voor mijn verjaardag) door de buurvrouw van mijn moeder, dit doet ze al meerdere jaren. Prima nageltjes, zag er netjes uit. Maar na 3 dagen had ik veel lucht onder de nagels en brokkelde ze aan de achterkant af. Dit zag er echt niet mooi uit en toen mijn wijsvinger nagel er zonder stoten oid af viel heb ik gebeld naar de buurvrouw. Ik kon langskomen en dan zou ze kijken wat ze kon doen.

Gisteren avond ben ik dus langs geweest en ze kon óf de oude set herstellen of een nieuwe set zetten. Doe mij die nieuwe zet dan maar! *\o/*

Eerst moesten die oude eraf die ze er gewoon vanaf 'wipte' .. dit ging echter niet bij alle nagels zonder pijn. Vijlen dus... waarbij ze mijn pink en ring vinger nagel ook mee heeft gevijld en die dus zeer deden en er rode vlekken op mijn nagels verschenen, bloedde nog net niet. -O-

affijn, nieuwe set erop.. maar ze had geen tips meer voor alle vingers dus dit ging met een
?sjabloon? soort sticker achtig ding waar ze de acryl op plakte. Tijdens het opzetten kwam er ook al lucht onder de nagels..

en nu.... heb ik ongelijke, super dikke lelijke acryl nagels en rode vlekken op 3 nagels omdat ze mijn eigen nagels geeft meegevijld. Ik wil die dingen eraf hebben.. |(

MAAR HOE? ik las iets over weken in aceton, potjes met acrylverwijderaar bij de Etos... vijlen (waarbij ik bang ben mijn eigen nagel dus écht open te vijlen)

Wie o wie heeft er raad???

dankuuu

Riri94

Re: acryl nagels eraf halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:19

Eerst de acryl nagel gedeelte afvijlen, dan met aceton watjes op de nagel, en aluminium folie eromheen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:21

Ik heb ze er wel eens af gehaald door te weken in de aceton. De acryl wordt dan zacht en dan kan je ze ze er langzaamaan af halen. Het vergt wel veel geduld, je moet echt lang in de aceton weken voordat je ze eraf kan halen.
Vijlen zou ik persoonlijk nooit doen, omdat je daarbij je eigen nagel ook beschadigd.
De nagels eerst korter vijlen of knippen kan natuurlijk wel.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:24

Ik heb ze 3 of 4 weken geleden eraf laten halen en ben ook nog opzoek om de resten acryl eraf te krijgen
Aceton werkte bij mij helemaal niet!

Die rode vlekken werden na een tijd bij mij ook minder hoor, op de een of andere manier moesten mijn nagels ook wennen!

Overigens vind ik de kwaliteit dan wel slecht van de buurvrouw!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:40

Weken in aceton idd!
Wel pure aceton dan! En niet alleen maar een remover met aceton er in ;)

Of anders naar een andere nagelsalon gaan!
Daar uitleggen wat er gebeurd is en ze er af laten halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:59

Ik zou echt naar een goede nagelsalon gaan om ze er daar op de juiste manier af te laten halen.
Als je met je kapotte nagels in aceton gaat weken (wat denk ik helaas de enige oplossing is) zal dat wel behoorlijk pijn doen...

Sterkte!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:26

Afbeelding

Zo dik waren de nagels...

Afbeelding

al aardig op weg

na een badje van aceton en pulken zijn ze eraf :(:) heb ze nu in de olie zitten en dat laat ik intrekken, arme nageltjes..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:14

:oo ik schrik ervan zeg. Mag hopen dat je buuf geen bedrijfje hierin heeft zeg :=.
Wat vreselijk lelijk gezet!

Tip om die resten eraf te krijgen heb ik niet echt, alles is hier al gezegd.
Wat wel een wondermiddeltje is om je nagels in redelijke tijd weer okee te krijgen is Herome Exit Damaged Nails.
Afbeelding

Sterkte..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:21

Je buuf is een ontzettende beunhaas.... Zo dat is er uit.

Voorlopig even geen nieuwe plakkers meer nemen totdat je eigen nagels helemaal hersteld zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:29

Jeetje, wat een dikte joh!
Voor de volgende keer misschien: Watteschijfjes in aceton weken tot ze helemaal doordrenkt zijn. Om je nagel doen, huishoudfolie er strak omheen en als je alle nagels van één hand hebt gedaan een simpele rubber handschoen er omheen. Gaat flink broeien, maar is wel effectief. Dan met zo'n brede nagelriem-terug-duwer de acryl van je nagels schrapen. Het beste is dan om aan één nagel te werken en de rest van je nagels nog ingepakt te laten.
Hopelijk herstellen je nageltjes snel weer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 13:34

hm, die extra damage nails ziet er heerlijk uit voor mijn nagels!

Buuf heeft ze inderdaad niet mooi gezet, over de eerste set die ze had gezet was ik meer tevreden maar hier kwam heel snel lucht onder... en die tweede set, tja.. gewoon afgeraffeld en mijn nagels dus meegevijld.

Ik heb nu 3 lagen met anti-split nagellak op mijn eigen nagels zitten voor de stevigheid.. maar ze klappen erg snel om naar de verkeerde kant (auw) en zijn slap, maar dat was te verwachten.

hier nog een paar foto's van de tweede set die ik er dus vanaf gehaald heb:

Afbeelding

Afbeelding

als je hier goed kijkt zie je de donkere vlek waar mijn pink nagel mee is gevijld. door de flits lijkt het iets lichter als dat het was:
Afbeelding

@mars: dat is ook een goed idee ja, met wattenschijfjes en folie!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:49

wat ik altijd doe is zorgen dat er lucht onder komt. ff met een bokkepootje de kantjes los halen. op sommige momenten is het wel wat gevoelig. maar het is prima te doen :j
en idd pure aceton.

maar jeetje wat zijn ze lelijk gezet.. ik weet niet waar je vandaan komt?
edit; oh zie dat je uit het zuiden komt.
anders had je hier wel kunnen komen om nieuwe te zetten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:55

Sorry, dat ik het zeg: die buurvrouw kan er niks van en is geen proffesioneel iemand, dat is gewoon aanklooien.

Hoe kon ze? want als jouw eigen nagel ook weggevijld is dan mag er helemaal niks meer op, dat kan voor fikse problemen zorgen zoals ontstekkingen enzo.

En wat ik zo vreemd vind is dat jouw eigen nagels nog gewoon lang is??? dat had kortgeknipt moeten zijn voordat de kunstnagels de eerste keer erop gezet worden, dat staat mooier.

Zegt me meer dan voldoende, ver uit de buurt van die buurvrouw blijven.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:00

Ik heb ook acrylnagels gehad,
En de volgende dag was ik ze al helemaal zat.

Meisje die het had gezet zei nog: je kan ze er niet afhalen.
Alleen door te weken in pure aceton.

Nou geloof me dat ik ze eraf heb gekregen.
Heb ze er gewoon vanaf gebeten zo gek werd ik ervan :')

Sindsien heb ik wel slechte nagels dus ik raad het je niet aan.
Maar ze waren er wel in 10 min af :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:26

Ragdollcat.. ze zei wel dat ik het moest zeggen als het begon te branden als ze de acryl erop zette, maar dit was niet het geval. enne.. ik blijf uit de buurt van Buuf.

Nikilover.. eraf gebéten? jeetje, dan was je ze wel heel erg beu!

Lovemario.. lief dat je ze opnieuw wil zetten, alleen is Groningen best ver weg gheghe

ik ben benieuwd hoe mijn nagels hiervan gaan bijkomen, ik wilde nog wel vlak voordat we op vakantie gaan een nieuwe set hebben. We vertrekken 4 augustus, nog een dikke maand dus. Wat denken jullie? zou ik tegen die tijd een set kunnen laten zetten door een prof?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:32

Ja ik was ze echt heel erg zat :+
Weet nu ook gewoon dat het niks voor mij is, begin er ook niet meer aan.

Sindsdien heb ik wel vaak 'dubbele nagels' ( noem je het letterlijk zo? )
En dus breken ze continue af.

Ik wil mijn nagels wel een keer laten behandelen daarvoor,
al weet ik niet eens of het mogelijk is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:48

dubbele nagels.. je bedoeld dat je nagels zelf afbladderen? dat heb ik namelijk ook..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:37

wiebke schreef:
Ragdollcat.. ze zei wel dat ik het moest zeggen als het begon te branden als ze de acryl erop zette, maar dit was niet het geval. enne.. ik blijf uit de buurt van Buuf.

Nikilover.. eraf gebéten? jeetje, dan was je ze wel heel erg beu!

Lovemario.. lief dat je ze opnieuw wil zetten, alleen is Groningen best ver weg gheghe

ik ben benieuwd hoe mijn nagels hiervan gaan bijkomen, ik wilde nog wel vlak voordat we op vakantie gaan een nieuwe set hebben. We vertrekken 4 augustus, nog een dikke maand dus. Wat denken jullie? zou ik tegen die tijd een set kunnen laten zetten door een prof?

Dan weet ze dus dat ze verkeerd bezig was, zeker als ze je vroeg dat je het moest zeggen als het begon te branden. Dan was je nagel al veel te ver afgevijld.

Laat er maar een proffesioneel over een maand ernaar kijken of het kan. je nagels moeten wel eerst hersteld zijn en dat is uitlaten groeien.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:04

hm.. uit laten groeien duurt wel een poosje denk ik.

heb net de anti - split nagellak eraf gehaald en wilde er andere nagel verharder opdoen, brandde als een jekko! Snel eraf gehaald en een olietje erop gedaan. Wat brandt dat zeg! meehh..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:19

Helaas als het al brandt, dan zul je het toch uit moeten laten groeien en dat duurt inderdaad ff ja.

Voor jou niet zo fijn dus.